اردوغان: مصمم هستیم ترکیه را به رتبه یک کشور‌های پیشرو در زمینه پهپاد برسانیم

رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم رونمایی از نوع جدیدی از پهپاد‌های ساخت این کشور از تلاش برای کسب رتبه نخست در زمینه فناوری پهپادی سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در مراسم رونمایی از پهپاد بومی این کشور موسوم به «بایراکتار» (پرچم‌دار) از مصمم بودن در زمینه کسب رتبه نخست در فناوری پهپاد سخن گقت.

رئیس جمهور ترکیه گفت: افزایش سهم ملی صنایع دفاعی از ۲۰ به ۸۰ درصد در این زمان کوتاه، یکی از بزرگترین دستاورد‌های تاریخی ترکیه است.

او اضافه کرد: هدف کنونی کشور، توسعه هواپیما‌های بدون سرنشین است که قابلیت فرود و پرواز از ناو‌های دارای باند کوتاه را داشته باشد تا بتواند ماموریت‌های خارجی انجام دهد.

اردوغان تصریح کرد: ما مصصم هستیم ترکیه را به رتبه یک کشور‌های پیشرو در زمینه فناوری هواپیما‌های نظامی بدون سرنشین برسانیم، آنکارا توانست پهپاد «بایراکتار تی بی ۲» را به اوکراین، قطر و آذربایجان صادر کند و توافقنامه‌های جدیدی هم منعقد شده است.

او الیته در سخنی عجیب در اشاره به قدرت کشورش ادعا کرد: هرکسی بخواهد سنگی را جابه‌جا کند، ابتدا باید تاییدیه ترکیه را دریافت کند !

پیش از این هم ترکیه اعلام کرده بود تلاش دارد تا در کنار آمریکا و روسیه، دارای یک جنگنده ملی از نوع نسل پنجم شود.

تمل کوتیل، مدیرکل شرکت سهامی عام صنایع هوانوردی و فضانوردی ترکیه در این باره اعلام کرده بود جنگنده نسل پنجم ترکیه از نوع «TF-X» علاوه بر هواپیمای آموزشی «HÜRJET» و بالگرد «ATAK-II» در سال ۲۰۲۳ به نمایش در می‌آیند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
اثرات صنعتی و سنتی رو روی اردوغان به خوبی میشه دید یکی باید در مورد سطح و موقیت ایران بهش یه توضیحی بده
آخرین اخبار