واکاوی ویدیوی عجیب طرفداران آقای بازیگر؛ گلزار نباشد ما هم می‌میریم!

به بهانه انتشار ویدیوی عجیب از مصاحبه نوجوان‌های طرفدار محمدرضا گلزار به بررسی این گونه رفتار‌ها از سوی نوجوانان و جوانان پرداخته ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا گلزار گه گاه بازیگر پولسازی در گیشه بوده و به گواه کسانیکه او را از نزدیک می‌شناسند هنرمند فهیم و مردمی نیز هست.

او البته محبوب نوجوانان و جوانان زیادی در دهه‌های هفتاد و هشتاد هم بوده و جالب اینجاست که در میان نوجوان‌های دهه نود هم طرفداران دو آتیشه زیادی دارد. نشان به آن نشان که به تازگی ویدیویی از مصاحبه دختر و پسر‌های دهه هشتادی در فضای مجازی منتشر شده که در پاسخ به سوال‌های عجیب مجری درباره علاقه خود به گلزار صحبت می‌کنند. هر چند برخی از کاربران می‌گویند که این‌ها همه نمایش است و با هدف تبلیغ برای گلزار ساخته شده، اما در هر صورت تحمل گریه دخترانی که در جواب سوالی که اگر گلزار در این جهان نباشد چه می‌شود، اشک می‌ریزند، کار آسانی نیست!


بیشتربخوانید


البته که نمی‌توان منکر تاثیر سلبریتی‌ها بر حوزه‌های مختلف اجتماعی شد. آن‌ها همانقدر که می‌توانند باعث تاثیرات مثبتی در جامعه (مانند شرکت در مراسم خیرخواهانه و تشویق مردم به جمع آوری کمک‌های مردمی در شرایط بحرانی و...) شوند، می‌توانند با تاثیر منفی و مخرب، فضایی ناسالم برای دنبال کنندگانشان نیز بسازند. اما آنچه اکثر کارشناسان اجتماعی به آن معتقدند این است که حتی اگر سلبریتی‌ها کار‌های خیریه و انسان دوستانه انجام دهند، باز هم نمی‌توانند به عنوان یک الگوی کارآمد برای مردم بشمار آیند. از این رو درباره تاثیر سلبریتی‌ها بر سبک زندگی افراد جامعه (به خصوص نوجوانان) و میزان آسیبی که جامعه از الگوبرداری نادرست از این سلبریتی‌ها می‌بیند، با سیدرضا صائمی، جامعه شناس فرهنگی و منتقد گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

واکاوی ویدیوی عجیب طرفداران آقای بازیگر؛ گلزار نباشد ما هم میمیریم!

سیدرضا صائمی، درباره تعریف مفهوم سلبریتی گفت: نظام ستاره سازی در هنر یکی از ویژگی‌های فرهنگ سرمایه داری است. نظام سینمایی هالیوود ستاره سازی را رواج داد که از طریق آن چرخه اقتصادی سینما را بچرخاند و البته این ستاره سازی در هنر‌های دیگر مثل موسیقی هم کاربرد دارد. به اینصورت که مردم معمولا از کالا‌های مصرفی یا سبک زندگی ستاره‌ها پیروی می‌کردند و همین مسئله آورده مالی برای هنر در پی دارد. واژه «سلبریتی» چند سالی است که بین مردم جا افتاده. در حالیکه به اعتقاد بسیاری از مکاتب هنری «سلبریتی» با «هنرمند» متفاوت است. به این دلیل که هنرمندان محصول توانمندی، مهارت‌ها و استعداد‌های ذاتی خودشان یا محصول نظام اجتماعی شان هستند، اما شهرت «سلبریتی ها» بیش از آنکه محصول هنرشان باشد، محصول رسانه (به خصوص شبکه‌های اجتماعی) است و از این ظرفیت برای باز تولید خودشان استفاده می‌کنند. خودتان ببینید زمانی که یک ویدیو از یک سلبریتی پخش می‌شود به ۲۴ ساعت نرسیده چند هزار نفر به دنبال کنندگانشان اضافه می‌شود! در واقع امروز کسانی قدرت دارند که رسانه در اختیارشان است و سلبریتی‌ها با داشتن رسانه می‌توانند یک شبه ره صدساله را بروند؛ بنابراین در حالیکه بعضی از سلبریتی ها، هنرمند هم هستند باید بین مفهوم هنرمند و سلبریتی تمایز قائل شد. در واقع سلبریتی‌ها را باید در نسبت با رسانه معنا کرد، نه در نسبت با هنر.

این جامعه شناس فرهنگی درباره پررنگ شدن تاثیر سلبریتی‌ها در جامعه اظهار داشت: در جامعه ایران در دهه گذشته به یکباره شاهد گردش معیوب مرجعیت اجتماعی و فکری بودیم. مثلا زمانی مرجعیت اجتماعی روشنفکران، روزنامه نگران و... بودند و جوان دهه ۶۰ شریعتی و شاملو می‌خواند، اما جوان امروزی چه می‌خواند و الگویش کیست؟ عوامل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زیادی در جامعه ما باعث شد که مرجعیت فکری از قشر نخبه و روشنفکر به سمت سلبریتی‌های جعلی و پوشالی برود که سطح دغدغه هایشان با دغدغه‌های مبتذل گره خورده. از سویی دیگر سطح عمومی جامعه دنبال الگو‌هایی می‌گردد که راحت باشند و برای آنکه آن‌ها را دنبال کند نیاز به تفکر آنچنانی نداشته باشند. در واقع سلبریتی‌ها امروزجایگزین ناخلف مراجع فکری هستند که امکان تاثیرگذاری شان در جامعه از بین رفته است. وقتی به دلیل مشکلات معیشتی مردم درگیر تامین نیاز‌های ابتدایی زندگی شان هستند دیگر فرصتی برای دغدغه‌های فرهنگی ندارند و در چنین وضعیتی است که مثلا یک بلاگر غذا معروف‌تر از یک فعال حوزه فرهنگ و هنر می‌شود.

واکاوی ویدیوی عجیب طرفداران آقای بازیگر؛ گلزار نباشد ما هم میمیریم!


صائمی در ادامه سخنانشان درباره ضعف جامعه در ارائه الگوی مرجع بیان داشت: در دوران نوجوانی فرد به دنبال هویت و الگو می‌گردد تا به رویاهایش سر و شکل خوش آب و رنگ تری بدهد. حالا این الگو در هر زمانی تغییر می‌کند. در دهه ۶۰، الگو‌های مذهبی و انقلابی پیش روی جامعه قرار داشتند و بنابراین اکثر جوانان آن دوره به آن حال و هوا کشیده می‌شدند، اما با تغییر گفتمان‌های فکری، جوان‌های امروزی به دنبال الگو‌هایی هستند که شهرت و قدرت و ثروت داشته باشند و جامعه یا خانواده در ارائه الگوی مناسب به جوانان و نوجوانان بعضا ناتوان است. به این دلیل که جهان و دنیای جوان امروزی متفاوت از جو جامعه و خانواده‌ای است که سعی در الگوسازی برای آن‌ها دارد. وقتی جامعه یا خانواده به اجبار می‌خواهد یکسری الگو به جوانان معرفی کند، جوانان مقاومت می‌کنند و یکی از تجلیات این مقاومت آن است که دقیقا ضد الگو عمل می‌کنند؛ بنابراین جوان نه تنها این الگو‌ها و سبک زندگی شان را پس می‌زند بلکه به سمت الگو‌های خودش می‌رود. از سویی دیگر نظام رسانه‌ای هم در الگوسازی موفق عمل نکرده. خاطرم هست در سال‌هایی که سریال «در پناه تو» از تلویزیون پخش میشد، به عنوان یک الگوی کوتاه مدت توانست برای جوانان آن زمان، موثر واقع شود، اما پس از آن رسانه‌های نوین ظهور کردند و ظرفیت و جایگاه نظام فرهنگی را در الگوسازی تصاحب کردند.

او در پایان خاطرنشان ساخت: وقتی در جامعه‌ای سلبریتی‌ها تبدیل به مراجع فکری می‌شوند یعنی آن جامعه دچار خلا بزرگی به نام «تفکر» است و متاسفانه نهاد‌های رسانه‌ای و فرهنگی و خانوادگی ما دچار فقر تولید الگو‌های اجتماعی هستند. به عبارتی یا الگو ارائه نکردند یا الگو‌هایی که ارائه کردند متناسب با رویاها، نیاز‌ها و خواسته‌های نسل امروز نبوده. وقتی جامعه‌ای نتواند الگویی متناسب با زمانه خودش ارائه کند الگو‌های کاذب و دروغین بر جامعه حاکم می‌شوند.

منبع: جام جم آنلاین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۱۱:۱۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
بنظرم بجای حمله به گلزار باید اون رسانه رو متهم کرد که این بچه مدرسه ایا رو جمع کرده داره اشکشونو میکشه بیرون ویو سایت زردش بره بالا!
او یکی رسانه هم کلا دنبال پاچه خواری بازیگراییه که خیللی بین مردم محبوبن...خاک تو سرتون :/
United Arab Emirates
ناشناس
۰۱:۱۰ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
این چه کاریه؟اصلا گلزار شماهارو میشناسه که دارید براش سر و دست میشکنید؟گلزار به فکر راه های مختلف برای کسب درامده بیشتره بعد شماها ... واقعا چیز دیگه ای نمیشه گفت
Iran (Islamic Republic of)
گیلانی
۰۱:۰۶ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
آقای گلزار هنرمند معتبری نیست چه برسد به ستاره بودن . وی هنر بازیگری ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
آره منم اگه یه روز الناز شاکردوست نباشه میمیرم تروخدا نذارین بمیره.
اصلاً وقتی کلیپو دیدم کم مونده بود گلاب به روتون بالا بیارم. خواهش دارم از مسئولین جلوی انتشار این کلیپ‌های سمی رو بگیرند لطفاً
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
این بد نیست که طرفدار یکی حالا در هر زمینه ای باشی ولیییی نه دیگه در این حد این دیوونه میشه این چجوری میخواد شوهر کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
خدا شفاتون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
فقط میتونم بگم خااااااک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
خاککک
Iran (Islamic Republic of)
میم
۱۱:۱۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
خخخخاااااااااااااااااااککککک 8 )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
در عجبم این دخترانی که تا این حد شیفته ی گلزارند (البته اگر کلیپ ساختگی نباشد) حاضرند با کسی غیر او ازدواج کنند؟
و آیا اصلا مردی وجود دارد که این ها را بگیرد؟
به راستی به کجا میرویم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
چرا فکر میکنی همه مثل تو تمام ارزوها و اهدافشون تو ازدواج خلاصع میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۶:۰۵ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
اخه اینقدرنفهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
خاک تو سرشون
الگوشون کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
همین افراد چقدر برای امامشون گریه کردن چقدر برای شهدا احترام قائل هستن این ربطی به این جوان ها هم نداره این تاثیر دشمنه که ما اصل را ول کردیم و به چیز های الکی چسپیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ایلین
۱۵:۱۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
تا الان گلزار چه کاری واسه شما کرده خدا شفاتون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
چرا شوهرش نمی دهید تا گلزار را ول کند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۲۴ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
خدا امواتت روبیامرزع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
ایناروبایدبست به گاری
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۴۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
امید به پیشرفت کشورم هر لحظه کمتر میشه با این تفکرات نوجوانان.
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۱۱:۱۰ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
حالت تهوع گرفتم
ببین واسه کی گریه می کنن
برو به زندگیت برس خواهر من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
ببین ما با کیا شدیم ۸۵ میلیون!!!
خدا گاو بهتر است یا این نوع انسان
من ترجیح میدم گاو باشم تا مثل اینجور آدما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
یه بلانسبت هم بگی بد نیس به خدا ....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
یه عده کله کدو بی مغزو اوردن که چی .نشون بدن گلزار طرفدار داره.فقط اون دختره سفید پوش که مثلا سعی میکرد نشون بده سنگینتره و با منطق حرف میزنه ولی انگار از مغز پوچ خود خبر نداره که تمام سفاهت و دیانت و جهالت و رزالت تو گفتارش نمود پیدا میکنه .بیشعور چنان میگه من اهل نماز نیستم گویی نافرمانی از دستورات خدا شده یه ارزش .
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۱۰:۳۵ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
مشکل از والدین هست که تربیتِ صحیح نکردن این بچه ها رو، پدر مادرِ ما وقتی ما نوجوون بودیم دست ما رو میگرفتن میبردن هیئت و مسجد و زیارت و کتابخونه و امثال ذالک، ولی الان پدرمادرا رها کردن بچه ها رو و کاری به تربیت اونها ندارن اینترنت و ماهواره و سایتهای مستهجن هم که متأسفانه به راحتی در دسترس بچه هاست، آقای گلزار یک انسان هستند با جنسیت مذکر، اسلام به ما یاد داده در مورد نامحرم و جنس مخالف حتی فکر هم نکنیم چه برسه به اینکه در فراقش بال بال بزنیم و اشک بریزیم! تنها شخصی که میشه در موردش این کارها رو انجام داد همسر انسانه و نه کسِ دیگری؛ پدر مادرا لطفاً به ادب وتربیت بچه هاتون رسیدگی کنید والله قسم در درگاه الهی شما مسئول تربیت بچه هاتون هستید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
الان شدنی نیست چون اون موقع پدر و مادر با زور و تنبیه بچه رو تربیت میکردن جوری که بچه از والدین حساب میبرد و وقتی که میگفتن بیا بریم مسجد جرات نداشتن نه بگن ولی الان اینطوری نیست و خیلی راحت میگن نمیام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسhakhs
۱۰:۳۲ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
والا ما که با میل و رغبت میرفتیم مسجد هیچ زوری هم در کار نبود، اتفاقاً ما باباهه رو زور میکردیم که ما رو ببر مسجد، چون خوب تربیت کرده بودن نسل ماهارو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
خدا یه عقل به این بدبختها بده یه مالی به ما اینا مشکل روحی دارن باید برن روان پزشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
آخه من نمیدونم چرا اینقدر به خورو مردم میدین مثلا این زیبایی رو ما که زیبایی نمی بینیم نمی دونم آخه این زیبایی اینقدر خوشگل هست که این آقا توشون گم به نطر من بعدم زیبایی به جوانمردی نه به این قر وفرا بره گم شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
دلم میخواد فقط فوش شون بدم اینا شرم نمی کنن خیلی بیشعورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
سلام ، از نظر من برای ی بازیگر اینفدر نباید دل بست و در نبودنش حتی تصوری اینقدر ناراحت باشند
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا
۰۲:۰۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
هر جور فکر میکنم بازم حس میکنم به اینا پولی چیزی دادن تا اینجور نقش بازی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
من جای گلزار بودم سرم و میذاشتم زمین می مردم با این طرفدارام.
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۰۱:۲۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
به خدا شوهر من خیلی از گلزار جذاب تره بااینکه شباهت زیادی به گلزار داره ولی آقامون خیلی سرتره گلزار کیخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
حال به هم زن چقدر شوهر ذلیلی
Iran (Islamic Republic of)
. .
۱۷:۰۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
ان شا لله بهترین ها رو با هم ببینین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
گلزارو به خاطر ماشینهای زیر پاش دوست دارن قیافه اش که معمولیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
لطفا فاز روشنفکری و تریپ انتلکشوالی برندارید .

این گونه الگوبرداری ها کاملا اشتباه هست . تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
امان از دست انسان های دیوانه . لعنت خدا و تمام کائنات بر کسی که دنیا را در یک انسان دوزاری خلاصه می کند
هر انسانی ، آدم نیست . یادتان باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
خدا سلبریتی داده عقل هم داده . شما باید با اون عقلتون تفکر کنید و راه درست را برگزینید تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
برید پای پدر مادرتون رو ببوسید به جای اینکه چهار تا سلبریتی ... رو الگو قرار بدید . برید برای مادرتون اشک بریزید. نه برای این سلبریتی های غرب زده
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۰۰:۳۵ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
دست مریزاد آفرین واقعا به این جوانانی که میخواهند کشور ما را بسازند با این همه شهید و انسان درستکار بعد بیش از هفت هزار سال به اینجا رسیدیم با اینا به کجا میرسیم خدا می‌دونه متاسفم برای جوانان کشورم و خانواده های اینها
این حرفا دهنه یه انسان 14 ساله«خودم» است نه آدم ان ساله
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
خدایا منو گاو کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
فک کنم باس میگفتی خدایا منو آدم کن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
این جبهه گیری در برابر این کلیپ همونقدر بی مفهوم هست که خود کلیپ . کافیه سری به کامنت هایی که زیر این کلیپ در فضای مجازی نوشته می شه بزنین . اقبالی مبنی بر تایید یا همراهی مشاهده نمی شه . ساده اینکه که بطن جامعه اصلا گریه یا واگویه های این کلیپ رو هضم نمی کنه و حتی تا جایی مصنوعی می دونه. در کل انگار فضای حاکم تو کلیپ مصنوعی و غیر قابل باوره . البته قضاوت نوشته ها ی من با شما
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۰۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
خوب دیگه این سلبریتی ها تو قحطی کشور ماسوپر من جوانانند...!
Germany
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
زیاد جدی نگیرید بچه هستن ، بزرگ بشن خودشون هم از گفتار و رفتار و حرکات خودشون راجب به این قضیه می‌خندند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
بچه توی کالسکه و مهدکودکه
United States of America
رضا
۲۲:۳۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
حالم از نمایش مزخرف که درست کردن بهم میخوره اه اه چید پول گرفتین گریه واسه گلزار برو به حالت خودت گریه کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۲۲:۲۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
ببخشید گلزاراگر نمازخون بودباشلوارک کوتاه راه نمی افتادتوخیابونا به خداحسود نیستیم گلزارقبلا خیلی سنگین ومتین بودولی نمیدونم چه برسر این هنرمندااومده که هرروزازخودشون خونشون و... عکس وفیلم پخش میکنن ه چی بشه ؟که دل کی بسوزه؟والامردم انقدر دردوبدبختی دارن که گلزار هیچ والا استغفرالله خداهم یادشون رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
چی
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۲۲:۱۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
عواااااخاک توسرشون آخه باباچراانقدرخودتون روکوچیک وتحقیرمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
پس من چی ،. کی برا من بمیره . اگر من تو این دنیا نباشم چی میشه . وای خدا اینا دیگه آخرشن . آخه منو ندیدی که به فکر گلزار هستی. گلزار نباشه نهایتش یه بازیگر دیگه میاد جایگزینش میشه . اما من چی .... خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۱:۵۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
واقعا نمیدونم این بچه های نادان جلب چی گلزار شدند. نه سواد داره نه هنرپیشه خوبیه و نه مردم دار. واقعا ما کمبود هنرمند توی این مملکت کم نداریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۲۰:۵۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
واقعا متاسفم، بجای اینکه به تعجیل ظهور امام زمان گریه کنن و به خدا بگن ما بدون امام زمان این دنیای مزخرف رو نمیخوایم به یه بازیگر میگن. بعد مردم میگن پس امام زمان چرا نمیاد؟! آخه خودتون قضاوت کنین امام زمان به کی اعتماد کنه و ظهور کنه؟ وقتی که مردم بخاطر بازیگر خودشونو میکشن.
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۲۰:۵۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
واقعا مسخرست
مگه این گلزار کیه ..که اینقدر شیفتش شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
گلزار الگو نیست اما میدونستید یه شهید مدافع حرم براش نماز خونده انقدر بهش توهین نکنید ایشالا عاقبت بخیر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
چی شده ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
فاطی
۲۰:۱۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
خب به ما چه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
مسخره ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
خب بمیرن اشکالی نداره ک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
آخه این کیه که براش ممیرید
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۹:۱۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
لطفا خودمون رو گول نزنیم این که چیزی نیست الان تو دل جامعه که بری خععععیییلی فرااااتر از این چیزا کااااملا عااااادی شده متاسفانه ای کاش همشون مثل این مسائل کوچولولولو بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
ببینید ما با کیا شدیم هشتاد پنج میلیون...!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
آخه کدوم آدمی واسه یه بازیگر تلویزیونی اینقدر خودشو ناراحت می‌کنه. قبول که طرفدارشین ولی این چیزام یه حدی داره.
نوجوون عزیز بخدا منم ۱۷ سالمه ولی برو واسه بابا و مامانت گریه کن اگه دنیا بدون اونا باشه نه واسه کسی که شاید در حد یه احوالپرسی ساده هم باهاش برخورد نداشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
صد روانشناس برجسته دنیا نمی توانند اینها را معالجه کنند.تنها راه معالجه شوهر دادن اینها به آدمهای بسیار گردن کلفت است که ده نفر حریف آنها نیست.هیچ راه دیگری نیست.پول خرج روانشناس نکنید که اصلا فایده ای ندارد!
United States of America
رحمان
۲۱:۱۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
نه بابا
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
یه وقتی میرسه که همین گلزار که چندتا دختر بچه واسش گریه میکردن به همتون میخنده شما فکر کردین این مردم دوسته بابا اینم چند سال دیگه واسه زندگی میره اروپا اونوقته که اونایی که واسش گریه کردن بایدواقعا از ته دل واسه حماقت خودشون گریه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
چند وقت دیگه؟ همین الان رفته هر روز یه کشوره هربارم با یه ماشین لوکس تو فضای مجازی میبینیمش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
بودا چگونه بوجود آمد گاوها چگونه ومیمونها چگونه برای مردم بی فرهنگ حکم خدایی را دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
اشتباه مثبت دادم
United States of America
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
کاملا نمایشی بود،اینو همه هم میدونن،رهبر کره شمالی هم داره حرف میزنه طرفداراش گریه میکنن تا بگه خواهان زیاد داره،اینا همش نمایشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
برو برای خانوادت بمیر برای مادرت برای پدرت بمیر ، گلزار هزارتاش به اندازه پدر و مادرت نمی ارزه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۴۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
اینا همش فیلمه ،،،دروغه،،،اینا پول گرفتن فیلم بازی کردن
Germany
غفور
۲۱:۴۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا، این بازیگرا از هر حقه ایی برای فراموش نشدن استفاده می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
خونه بمانید
۰۸:۳۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
آفرین این دقیقا همون چیزیه که میخواستم.شما باید عاقل باشید جووانهای مملکت.همیشه درجهت رشد فکریتون تلاش کنید،اینها حاشیه و سود و منفعت خوشون هست بهشون بی توجه باشید خودشون درست میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
باورش خیلی سخت است، اگر نمی دیدم باورم نمی شد! خب یکی از این ها بپرسه ملاک الگو بودن برای شماها چی هست؟ آخه دوست داشتن و طرفدار کسی بود یک بحث هست ولی این چیزی که این ها میگن واقعا عجیب و غریب هست! اصلا کاری به آقای گلزار ندارم چون اون رو دیگه فقط خداوند میداند ولی فقط آیا ایشان در حد الگو بودن برای شما هست؟ اگر خالق آقای گلزار خداوند متعال است شما برید ببینید ملاک های الگوی مناسب را خداوند در قرآن چه می فرماید. اون بنده خدا شاید خیلی از شما ها رو اصلا ندیده باشه و یادش هم نباشد ولی شما به خاطر دنیای یکی دیگه دارید آخرتتون رو هم با این الگو سازی نابود می کنید! خدا به همه رحم کند و ان شاءالله عاقبت بخیر شویم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
امیدوارم همه نوجوانان موفق باشند. دوران نوجوانی آدم یک حرفایی میزنه و یک کارها یی میکنه که چند سال بعد واسه حرفایی که قبلا زده گریه میکنه این دوران میگذره و در آخر با یک مهران رجبی ازدواج میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
مهران رجبی که خیلی بامزه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
مگه مهران رجبی چشه ؟؟ خیلی هم خوشتیپه. از سرشون هم زیادیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
خاک برسرش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۷:۲۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
خلا آموزش علوم انسانی خلا آموزش مدنی خلا اخلاق اسلام (واقعی از نظر نهج البلاغه) و در آخر کسرت اسلام دروغین راه حرام را طبق گفته نهج البلاغه بر شکم ها آسان میسازد و بیان خانواده محور و اخلاق محور را هدف قرار میدهد ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
فارغ از اینکه این فیلم، نمایشی برای دیده شدن یا یک تست بازیگری باشد یا یک فیلم واقعی از احساسات کودکانه عده ای نوجوان؛ بسیار تاسف بار است و مایه ترحم بر نسلی که جایگاه خود را نمی‌شناسد و از قدر و ارزش خود بی خبر است.
آنچه جامعه ما نیاز دارد اعتماد به نفس جوانان، به خصوص دختران نوجوان و جوان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
وای وای اینا رسما دیوانه ان به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
گلزار خیلی کم کاره اونقدر هم چاق شده داره میترکه هنرمندی که مردمی نباشه دوزار نمی ارزه،این بچه ها دو روز گرسنگی بکشن اسم گلزاره که سهله اسم خودشون هم یادشون میره این بچه ها رو نماینده اکثریت نیستن
Germany
ابول
۲۱:۵۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
اینها حتی نماینده خودشان هم نیستند خاک ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
اصلا تهش که چی اخرش همه مون سرمون میزاریم زمین خدا خودش عاقبت همه مون بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
امیدوارم ساختگی باشه، ولی اگه راست باشه واقعا احمقی بیش نیستن، ببین با این اموزش وپرورش اشغال ، دانشگاه مزخرف ،به کجا رسیدیم، مثلا این نفهما اینده ساز مملکتن
Germany
میرزا
۲۱:۴۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
آره والله کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
خاک بر سرت اخه اینم ادمه
کلا من با بت درست کردن ادمیزاد مخالفم هر کی که می خواد باشه
-
قاسم
۱۶:۰۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
این شوی تلویزیونیه شبیه یه نفره با اینکه همه از او متنفر بودند اما طوری ویدیو می ساختند و نشان می دادند که همه مردم ایران زندگی بدون ایشان را نمی توانند تصور کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
کی رو میگی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
چون محمدرضا گلزار پول داره دوسش دارن اگر اون بنز زیر پاش نبود و پول نداشت با پراید این ور اون ور می رفت نگاهش هم نمی کردن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
الگو های واقعی اون رتبه برتر های کنکورن که با اینکه میدونستن بهترین زندگی رو در آینده برای خودشون داشته باشن ولی رفتن به جنگ برای مردمشون
الگوی واقعی پروفسور سمیعی و پروفسور مریم میرزاخانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
منظورتون شهید چمران و شهید وزوایی و ایناست؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۰۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
واااااااای چرا اخه مگه گریه داره این ادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
نمیدونم ه حالشون گریه کنم یا به لودگیشون بخندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
از همین بچه ها بپرسید آب در چه دمایی جوش می آید ؟ می‌گویند دمای گلزار ‌... خاک عالم بر سر این احمق های نادان
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۷:۳۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
عزیز تو هنوز فرق احمق و با جاهل نمیدانی پس خاک برا خودت نگه دار احمق یا غافل به عالم بدون عمل میگویند اینها جاهل به اندازه خودشان هستند و ما نیز به اندازه خودمان جاهل پس تند نرو
United States of America
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
شهرام خان چی میبری میدوزی برا خودت ؟ احمق به کسی میگن که دچار حماقت ( نادانی ) هست . معنیش همون جاهل هست . عالم بلا عمل چه فازیه دیگه ‌. برو خدا بهت رحم کنه فقط
France
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
به جای اینکه الگویشان شهید صیاد شیرازی و باکری باشد ، این بی سر و پاهای منفور و منحوس را الگو انتخاب می‌کنند ‌. جریان فکری غرب ، نوجوانان را با خود به سمت قعر جهنم می برد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
اشتباهی مثبت دادم چرا توهین میکنی اون شهدا اول از همه ادب و اخلاق داشتند گلزارم پسر خوبیه نمازخونه مودبه اما در حدالگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
داعشی هستی اینقدر مقدسی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۴۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا به همین فکر میکردم. نام شهدا رو بلد نیستن . متاسفم براشون. کاش اینجور نبود. البته به نظر من فیلم هست و بیشتر آگهی برای خود هنرپیشه هست.
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۷:۳۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
الگوی بهتر هم پیدا میشود اما امر به معروف و نهی منکر به روش وارونه اجرا میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
در جواب : ناشناس ۱۶:۳۲
داعشی دست نشانده صهیونیست است .
تو هنوز داعش و افکارش را نمی شناسی نظر میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
یعنی از کسی مثل شهید باکری که هم نخبه بود هم مسئول بود هم عطای مسئولیت رو به لقاش بخشید و رفت برای کشورش جنگید و در آخر هم شهید شد الگوی بهتری پیدا میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۶:۱۸ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
توهین نکنین لطفاً گلزار هم آدم بدی نیست ولی به نظر منم شهدا الگو های بهتری اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
اول اینکه باعث تاسف هست همچنین چیزی و بعد احتمال داره این چیزها جنبه تبلیغاتی خودشونیا باشه.اینها (هنرپیشه ها یا سلبریتی ها)مشهور شدنشون را مدیون خود مردم هستند.اگر مردم نبودند آنها هم هیچ وقت معروف نمیشدن.
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
ماهیت وجودی امثال گلزار برای مردم چه سودی دارد چه کار مهمی انجام داده اند چقدر باید ضعیف بود که الگو گلزارها باشند وای بر ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
برو برای هنرپیشه کشور خودت نظر بده تورا چه به گلذار
حسودی نکن برو
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۴۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
کوچولو گذار اشتباهه . گلزار درسته
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۷:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
قبل واکاوی ماهیت وجودی گلزار شما به خودت بپرداز ببین ماهیت وجودیت از نظر اسلام حقیقی و ناب منطبق بر قرآن چه سودی دارد ... قران از انسان مومن بهروی بالا میخواد جهاد ایثار راستگویی دفاع مظلوم مبارزه با ظالم و سخت تر از همه پیروی عملی و حرفی و رفتاری از حق و حقیقت ولو به ضرر خودت ماهیتت چطوره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
واقعا چراااا؟!؟؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۷:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
از ماست که برماست
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۴:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
چه دنیای غم انگیزی.چه زندگی های بی ارزشی داریم.
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۷:۳۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
انسانهای ارزشی از نظر قرآن و بارتعالی از چشم انسانهای معمولی پنهان هستند و فقط نزد متقین واقعی هویدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
یه دوره ای چقدر هم کلاسی های ما عاشق پوریا پورسرخ و جواد کاظمیان بودن چقدر بهشون میخندیدم و اونا جوش میاوردن الان همونا شوهر کردن و بچه دارن وقتی بهشون میگیم اون دوره رو یادته خودشون میشینن به خودشون میخندن . اینا هم چند صباح دیگه به الان خودشون میخندن
Iran (Islamic Republic of)
گلبرگ
۱۳:۵۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
بابا این دختراهم گلزاربت کردن اون داره زندگی وخوش گذرونیش می کنه اینادارن خودشون ومی کشن بابا بهتراز گلزارهم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
هشدار برای کبرا(11)
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۳:۴۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
متاسفم واقعا اسم اینجور حماقتیو‌ و کوچک شدنو‌نمیشه فن گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۳۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
واقعا برا خودم و جوانان و کلا برای ایران و ایرانی متاسفم که چنین افکار و الگوهایی داریم . به شخصه و به عنوان فرد حقیقی برای آقای گلزار احترام قائلم اما باید دید که چه اتفاقی در پرورش و تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان ایرانی افتاده که چنین افکاری دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۳۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
واقعا برا خودم و جوانان و کلا برای ایران و ایرانی متاسفم که چنین افکار و الگوهایی داریم . به شخصه و به عنوان فرد حقیقی برای آقای گلزار احترام قائلم اما باید دید که چه اتفاقی در پرورش و تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان ایرانی افتاده که چنین افکاری دارند.
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۳:۲۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
متاسفم برای سلیقه و سبک زندگیتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
بابا این اصلا واکاوی نمیخواد
این یاور خودش پول میده به اینا بیان جلو دوربین این چرت و پرت هارو بگن تا تو چشم باشه
کل خوانندگان مطرح ترکیه میگن توی ایران حنجره مجید خراطها تکه
اما یبار تا حالا دیدین مجید بیاد اینجوری خودنمایی کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
فکر کن خوانندگان ترکیه نظرشون برای ما ملاک باشه،با صداهای انکر الاصواتشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
واقعا شرم آوره
Iran (Islamic Republic of)
مخالف کم عقلی
۱۳:۱۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
کم عقلی، خود کم بینی و حقارت تا چه حد؟ هر انسانی اگر در سرش عقل باشد، برای کسی که اصلا نه او می شناسد، نه سود قابل توجه ای براش داشته است نه ذره ای محبت یا علاقه از این شخص دیده است، گریه که هیچ اصلا وقتش را هم برای حرف زدن درباره او تلف نمی کند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
از بس بیکارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
شرم به اینگونه دخترا
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۳:۰۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
فقط میتونم بگم متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
حال به هم زن بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
والا این سلبریتی پرستی تو نماهنگ دهه هشتادیا که خیلی پررنگ تر بود.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۴۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
باش فهمیدیم خوش باشید دگه این خیلی تکراری شد بروید سروقت ی چیز دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
از کجا معلوم اینها رو به اسم تست بازیگری اینجا نکشوندن؟
یادمون باشه این سلبریتی ها بواسطه معرفی شدن و نقش بازی کردن به اینجا رسیدن.
امثال این افراد زیاد هستند.
Iran (Islamic Republic of)
طرفدار باران کوثری از 2 بهمن 99 برای همیشه و تا ابد
۱۲:۴۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
منم فن رضا گلزار هستم (تا ابد)
Iran (Islamic Republic of)
شاید نظرمو نذارند
۱۲:۳۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
من دهه هفتادی ام یادم میاد دهه هشتاد یه عده از نوجوان ها به خاطر باخت تیم سرخ آبی ، یا فتوبالیست های مشهور خود کشی میکردن و یا زجه میزدن . قبل اون دهه ۶۰ هم شنیده بودم یه عده دختر نو جوان شده بودن اسکورت سرویس سازمان منافقین و سرویس میدادن . انگار داستان همون داستانه و بازیگر همون جنسه فقط شکلش عوض شده .
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۱۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
منم دهه هفتادی ام ولی از این چیزا یادم نیس
Iran (Islamic Republic of)
سالک
۱۲:۲۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
به قول آلبرت انشتین دو چیز در جهان انتها ندارد :
1. پهنه کهکشان ها
2. حماقت انسان ها
و دومی همان چیزی است که عده انگشت شماری انسان عاقل با استفاه از آن میلیاردها انسان دیگر را در طول تاریخ برده خود کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
انیشتن میگه دو چیز پایان ندارد :
۱_فضا
۲_جاهلی مردم
که در مورد اولی مطمئن نیستم
۱۲