نماینده مردم دزفول در مجلس:

کاهش ۷۰ درصدی محصولات کشاورزی در پس خشکسالی/اعتبار لازم برای جبران خسارت‌ها تخصیص یابد

آوایی گفت: خشکسالی امسال سبب کاهش ۷۰ درصدی محصولات کشاورزی خوزستان شد و اعتبار لازم برای جبران خسارت کشاورزان باید تامین شود.

سید احمد آوایی نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: خشکسالی بی‌سابقه امسال منجر شد تا حدود ۷۰ درصد محصولات کشاورزی خوزستان و رقمی معادل ۴.۵ میلیون تن کاهش داشته یابد، بنابراین ضرورت دارد تا به سرعت در تامین اعتبار و معوض‌های مناسب با نوع خسارت کشاورزان اقدام فوری صورت گیرد.

او با تاکید بر تعجیل وزارت جهاد کشاورزی جهت جبران خسارات کشاورزان به دلیل بحران آب و تذکر به وزارت نیرو جهت لایروبی سد دز و سد تنظیمی و اجرای اقدامات لازم در این زمینه‌ها افزود: ۲ تذکر خود را خطاب به وزرای جهاد کشاورزی و همچنین نیرو جهت قرائت در صحن علنی مجلس و با هدف رفع مشکلات پیش روی استان خوزستان تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی کرده ام.

آوایی بیان داشت: بحران بی آبی سال جاری خوزستان نشان داد این استان نه تنها آب کافی ندارد، بلکه به شدت با کمبود آب مواجه بوده و لازم است نسبت به لایروبی رسوب‌های پشت سد دز و همچنین سد تنظیمی دز که حجم زیادی از مخازن را اشغال کرده است و همچنین بازسازی شبکه آبیاری دز اقدام شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.