رئیس جمهور در آئین آغاز سال تحصیلی:

هیچ کس نباید به خاطر فقر از تحصیل و آموزش باز بماند/ تا چند روز آینده ٧٠ درصد جامعه واکسینه می‌شوند

حجت الاسلام رئیسی گفت: سرمایه گذاری برای آموزش و پرورش هزینه محسوب نمی‌شود بنابراین هیچ کس نباید به خاطر فقر از تحصیل و آموزش باز بماند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید ۱۴۰۰-۱۴۰۱ که به طور نمادین در دبستان فولادگر صالح‌آباد شهرری برگزار شد، ضمن گرامیداشت آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ایام اربعین حسینی را تسلیت می‌گوییم و یاد ۴۰ هزار شهید معلم و دانش آموز را گرامی می‌داریم.

او افزود: یاد جهادگران با اخلاص را گرامی داشته و امیدوارم روحیه جهادی همواره در جامعه گره گشایی مشکلات کشور باشد.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: آغاز  سال تحصیلی و بازگشایی مدارس را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با تلاش آموزش و پرورش، اولیا و دانش آموزان، سال تحصیلی جدید به خوبی پیش برود.

او با بیان اینکه هدف از آفرینش انسان تعالی، رشد و کمال است، گفت: آموزش و پرورش در زندگی بشر جایگاه ویژه ای دارد و دو نهاد خانواده و مدرسه در آن نقش اساسی دارند.

رئیس جمهور افزود: مدرسه جایگاه باشرافتی است و فقط یک آموزشگاه نیست؛ همانطور که خانه فقط خوابگاه نیست. مدرسه محل اندیشه ورزی است و تقدس بسیاری دارد.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: محور آموزش معلم است و شان و منزلت معلم باید حفظ شود. هویت معلم باید به عنوان جایگاه تعلیم و تربیت بایدمورد توجه باشد.

او بر ارتقای جایگاه معلمان، شان و منزلت آنها و همچنین کیفیت پیدا کردن تعلیم و تربیت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: مدرسه باید ستون همبستگی و نظم اجتماعی باشد.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: توسعه کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش و مهارت هاست، در گرو افرادی که در جامعه با مهارت ایفای نقش می‌کنند؛ در این رابطه، عدالت آموزش نقش مهمی دارد.

او تاکید کرد: هزینه کردن برای آموزش و پرورش بزرگترین سرمایه گذاری در کشور است بنابراین هیچ کس نباید به خاطر فقر از تحصیل و آموزش باز بماند.

رئیس جمهور  بیان کرد: فقر و نداشتن نباید موجب جاماندگی از علم و آموزش شود، براین اساس عدالت آموزشی مورد تاکید است.

او اضافه کرد: مسئله آموزش و پرورش و شرایطی که اکنون وجود دارد، باید دقیق بررسی شود. کارهای اساسی که با اجرای سند تحول بنیادین در دست داریم، دنبال می‌شود.

سند تحول، مستند همه اقدامات تحولی در آموزش و پرورش است

حجت الاسلام رئیسی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید در بخش های مختلف اجرایی قرار گیرد، اگر این سند به عنوان سند تحول مدرسه اجرایی نشود، کارایی ندارد. ستاد باید پیگیری تحول را داشته باشد اما اصل کار در مدرسه است؛ بنابراین چهره های تحولگرا می توانند این کار را انجام دهند، مگر می شود کسی که تحول را قبول ندارد، از او تحول خواست.

رئیس جمهور ادامه داد: همه باید نسبت به سند تحول آموزش و پرورش پایبند باشند. هر سال تحصیلی که می‌گذرد، نشان می‌دهد که چند درصد از سند اجرا شده و چند درصد باقی مانده است؛ سند تحول، مستند همه اقدامات تحولی در آموزش و پرورش است.

او گفت که دولت سیزدهم را با شعار «ایرانی قوی» شروع کردیم، از همه دانش آموزان در سراسر کشور می‌پرسم که به نظر شما  ایران قوی دارای چه ویژگی هایی است و نقش دانش آموزان در شکل گیری ایران قوی چیست؟.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: در آغاز سال تحصیلی دوست داشتیم شبکه شاد و آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری، فعال شود و الان هم با این رویکرد، کار را پیش می بریم. برخی مناطق چون تعداد دانش آموزان بالاست، امکان آموزش حضوری برای همه نیست بنابراین کار در این شرایط تدریجی و گروهی پیش می‌رود.

افت تحصیلی برای آینده کشور مضر است

او ادامه داد: افت تحصیلی برای آینده کشور مضر است. باید شادابی، صدای نشاط و هیاهو در مدرسه همچنان شنیده شود، این هیاهو دوباره باید در مدرسه شروع شود؛ حضور معلمان و دانش آموزان به مدارس نشاط می‌دهد.

رئیسی با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزان گفت: صیانت از جان دانش آموزان برای همه ما وظیفه است. هنوز همه دانش آموزان و اکسینه نشده اند البته تا ٣-۴ روز آینده واکسیناسیون عمومی بالای ۷۰ درصد افراد جامعه کامل می‌شود.

او تاکید کرد: معلمان و کسانی که با دانش آموزان ارتباط دارند، واکسینه شده‌اند اما با همه این کارها، حفظ از جان معلمان و دانش آموزان باید همچنان مورد توجه باشد.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: از آموزش و پرورش می خواهم شیب را به سمت آموزش حضوری ببرد البته با رعایت سلامت دانش آموز که امری اجتناب ناپذیر است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
آموزش و پرورش
اوایل انقلاب... دوران جنگ... حتی تا زمانی کوتاه ، بعد از رحلت امام (ره )...
کاشکی ،
به اون قداست گذشته در امر تعلیم و تربیت ، برمی گشتیم و
دنیای آموزش و پرورش پاک و بدون آلایش و امن بود
همه بچه ها یکدست با یک شکل شمایل و سطح وارد مدرسه می شدیم و از آموزش بی طبقه بهره می بردیم
و نظم و آرامش دوران تحصیلمون را
با معلمانی خداشناس و پاکدست و کاربلد و دلسوز واقعی و ...
...
می گذراندیم .

به امید روزی که با زحمت شما بزرگواران
کلا" دیدگاه مادی و طبقه بندی های مادی از سیستم آموزش و پرورش و
از مملکت ما دور بشه.

یا حق
موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
تحصیل رایگان در ایران یعنی سرباز معلم یعنی نیروی خرید خدمات یعنی سرکار گذاشتن مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
تحصیلی که با سرباز معلم باشد با محرومیت از تحصیل فرقی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
شما فقط شعار باز شده اید
لطفا
۱- دلالی جرم
۲- رانت حذف
۳- انحصار حذف
۳- قانون شفاف
۴- برخورد یکسان در صورت ایجاد جرم رانت انحصار و....
۵- نظارت کامل بر درامد کلیه کارکنان دولت
۶- ایجاد شبکه استعداد یابی
۷- کسب مالیات از درامد غیر مولد
۸- این دیگه نگو نظارت بر بنگاه املاک و جلوگیری از دلال بازی این گروه فاقد وجدان
۹- نظارت بسیار دقیق و خفن روی بانک ها و بخصوص کارکنان آنها
۱۰- ایجاد شبکه شفاف یارانه
۱۱- حذف یارانه پنهان
این چند کار انجام بده همه مردم ثروتمند خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
هرکس خادم ملت باشد نیاز به مبلغ ندارد زیرا خدایش اورا نزد خویش ونزد مردم محبوب می سازد و اگر رتبه بندی معلمان بعد۱۰ سال وافزایش حقوق معلمان متناسب با تورم و عزت بخشی به جامعه معلمان بعد ۴۳ سال صورت پذیرد ازچشم معلمان پنهان نمی ماند و تمام بی توجهی دولتهای قبلی به وزارت همیشه بی وزیر وهدایت شده با سرپرست آموزش پرورش ( با مسئولیت محدود) فراموش میشود وانقلاب یک پوست اندازی فرهنگی انجام میدهد گرچه ظاهرشدن دکترحاج بابائی وزیرآ.پ سابق کنار دولتمردان در رسانه ها وعدم معرفی وزیر به مجلس اثبات ادامه داربودن بی توجهی دولت به آموزش پرورش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
Yjc چرا از علی لندی خبر نگذاشتید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
اگه قراره به خاطر فقر کسی تو این کشور از تحصیل جا بمونه که چه تفاوتی با بنگلادش داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
فعلا که شعارهای خوبی میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
منظورت از فقر چیه نداشتن مدادپاکن و کیف و لباس مدرسه؟! کاش فقط مشکل این بود مدارس با شهریه در حد دکترا و حتی بیشتر و در نتیجه تبعیض وحشتناک آموزشی چیه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۰۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
بسم رب الشهداء و الصدیقین :
روح پاک و مطهر و بلندمرتبه ملکوتی صدیق شهید دلاور مرد جوانمرد شجاع دل ایثارگر از خود گذشته فداکار قهرمان و پهلوان نوجوان عزیز سرزمین بیشه شیران ایران اسلامی عزیزمان کربلایی علی لندی همیشه تا ابدیت سربلند شاد و قرین رحمت پی در پی بیکران خداوند جل جلاله باد در ضمن در روز 7 هفت مهر که روز ایمنی و آتشنشانی هر ساله است باید برای صدیق شهید علی لندی در این روز پرسنل ایمنی و آتش نشانی محترم مراسم یادبودی بگیرند و نامش را در این روز زنده نگهدارند و در کتابهای درسی دانش آموزان در آموزش و پرورش هم از این صدیق شهید نوشته و یاد شود روی سنگ قبر مطهرش هم بنویسید زند یاد صدیق شهید دلاور مرد نوجوان 15 ساله جوانمرد ایثارگر فداکار قهرمان و پهلوان ملی ایران اسلامی کربلایی علی لندی آسمانی . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
آخه سید جان بچه کلاس اول از سخنرانی شما چه می فهمه ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۴۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
بله حرف اقای رییسی درسته ولی چه جوری وقتی نفت ایران که شریان حیاتی اقتصاد کشوره تحریم شده و درامدها به شدت کاسته شده و از طرفی هم اقتصادمون حجیم و دولتی و زیان ده است و از طرفی هم جمعیت ۸۰ میلیونی درگیر با خشکسالی چه جوری مشکلات برطرف شه . مگر خدا کمکون کنه تا تحریمها برداشته بشه و مسوولین هم حجم هزینهای مازاد و زیانده ارگانها و نهادها رو کم کنند
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
بله حرف اقای رییسی درسته مهدی
ارزش پول ملی را بالا برد 1 دلار میدی 26,500 تومان میگیری
از این بالاتر????
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۴۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
سلام
امیدواریم با عوض شدن رئیس صدا و سیما بزودی شاهد براندازی رسانه های خیانتکاری همچون باشگاه خبرنگاران جوان باشیم.
ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
متاسفانه کیک اقتصادی کشور به دلیل تحریم ها به شدت کوچک شده . از طرفی هم تو کشور ما کلی حقوق بگیر و ارگان و نهاد وجود داره که از پول نفت ارتزاق میکنند و در فرایند تولید نقشی ندارن. وضع محیط زیست هم به دلیل جمعیت زیاد ۸۰ میلیونی و اقلیم خشک با بحران مواجه شده و ظرفیت توسعه پایدار در کشور داره از بین میره . واقعیت ان است که اقتصاد باید ازاد خصوصی و رقابتی باشه و در بستر کاهش تنش با دنیا بشه در اقتصاد سرمایه گزاری کرد و گرنه این وعده ها تحقق پیدا نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
کمبود مدرسه ابتدایی خودش یه بحران جدیده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
کمبود مدرسه ابتدایی خودش یه بحران جدیده. ما مجبوریم غیر انتفاعی بزاریم که هزینه ش کمر شکنه. به داد مردم برسید وگرنه با این وضع قید فرزند آوری را بزنید
Iran (Islamic Republic of)
کمدین احمد مرادی
۱۱:۵۶ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
دریافت هر دو دوز یعنی واکسینا سیون با چیزی که رئس جمهور می گه فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
یا حق ذلاور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
درود برآقای رییسی اولین رییس جمهوری هستید که سرمایه گذاری درآموزش وپرورش را مهم می دانید امیدوارم با اندیشه های والای شما بتوانیم ایرانی قوی وسربلند بسازیم منتظر عمل شما نیز هستم خدا نگهدارتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
حالاشعاربدین ببینم همه چی درست میشه
United States of America
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
متاسفانه همه چی در سیستم آموزشی پولی شده و در سیستم قدیم آموزشی نه تنها پولی دریافت نمیشد بلکه حمایت‌های معیشتی و رفاهی میپرداختند و تمام پرسنل آموزش و پرورش بدون هیچ توقع در امر آموزش با جان و دل کار می‌کردند، ولی متاسفانه تقریبا الان بجزء عده ای اندک که واقعا بایست سرتعظیم فرود آورد و هزاران بار آفرین گفت و انسانیت رو در و جودشون به تمام معنا دریافت بقیه متاسفانه بی وجدان ترین ها جزو کادر آموزشی میباشند و کلاس درس و مدرسه و جیب مردم شده جذاب‌ترین حرفه و روی بد سکه. ..
و مدارس غیرانتفاعی جلوه ای از همین دیدگاه میباشد که بعضا مدارس دولتی به سبب رایگان بودن آموزش انگیزه ندارند و با دانش آموز برخورد ناصحیح و دید حقیرانه دارند و ارزشی برا دانش آموزانی نمی‌گذارند و سبب ارزدگی و دلرنجی و شوق آموزش رو از دانش آموز میگیرند و جلوه انسانی جای خود رو به جلوه شیطانی پس می‌دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
به خاطر فقر تو این مملکت بلاهای بدتر از محرومیت از تحصیل افتاده و می افته .
فعلا که هر کی آمده فقط ...
آخرین اخبار