نخست وزیر سودان خواستار تکمیل حذف نام این کشور از فهرست حامیان تروریسم شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان در سخنانی در هفتاد و ششمین دوره نشست‌های سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: سودان برای بهبود اوضاع امنیتی در دارفور با اجرای توافقنامه صلح جوبا، جمع آوری سلاح ها، تحقق عدالت و اجرای طرح ملی برای حفاظت از غیرنظامیان تلاش می‌کند. سیاست خارجی دولت انتقالی در سودان مبتنی بر احترام متقابل و همکاری است و هدف اصلی ما تحقق اهداف عالی سودان و حسن همجواری و همکاری منطقه‌ای است.

حمدوک همچنین خواستار تکمیل فرآیند حذف نام سودان از فهرست کشور‌های حامی تروریسم شد.

وی درباره سد النهضه هم بر حمایت از دستیابی به توافقنامه الزام آوری که نیاز‌های سودان، مصر و اتیوپی را برآورده کند، تاکید کرد و افزود: نخستین مرحله آبگیری سد النهضه در سال گذشته، تاثیر منفی بر سودان داشت. ما هر نوع اقدام یکجانبه درباره سد النهضه را رد می‌کنیم. سد النهضه، معیشت نیمی از ساکنان سودان را تهدید می‌کند و تاثیر منفی بر کشاورزی و تامین آب شرب در سودان دارد.

«عبدالله حمدوک» با کودتای نظامی و حمایت عربستان و امارات توانست جای «عمر البشیر» را بگیرد و بعد از آن با چرخش دیپلماتیک با وعده خروج از فهرست حامیان تروریسم آمریکا، تصمیم به عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی گرفت و مواضعی علیه مقاومت فلسطین اتخاذ کرد.

با حدود گذشت یک سال از عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی همچنان اوضاع اقتصادی در این کشور وخیم است و مردم این کشور نه تنها از وضعیت اقتصادی نامطلوب رنج می‌برند بلکه بعد از این عادی سازی روابط نسبت به دولت خود نیز بدبین شده‌اند. چندی پیش هم مقامات این کشور با اشاره به حمایت ناکافی آمریکا برخلاف وعده‌هایش اعلام کردند از عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی پشیمان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار