گفتگوی وزرای خارجه ایران و کره جنوبی درباره پول‌های بلوکه‌شده و احیای برجام

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد دیپلمات‌های ارشد این کشور و ایران درباره پول‌های بلوکه شده ایران و احیای توافق هسته‌ای به صورت تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد «چانگ یو یانگ» وزیر امور خارجه این کشور و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی به دلیل تحریم‌های آمریکا و احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کردند.

چانگ در پاسخ به امیرعبداللهیان که خواستار تلاش مضاعف کره جنوبی برای حل مشکل مسدود بودن پول‌های ایران شد، گفت: سئول جدی‌ترین تلاش ممکن را انجام داده است. حتی از این پول برای پرداخت حقوق سازمان ملل متحد از سوی ایران و تجارت‌های بشردوستانه استفاده کرده است و این تلاش‌ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

چانگ همچنین متعهد شد کره جنوبی به طور فعال راه‌هایی را برای همکاری با ایران برای غلبه بر بحران انسانی جاری ناشی از همه گیری کووید-۱۹  بررسی می‌کند.

علاوه بر این وزیر خارجه کره جنوبی از مذاکرات در مورد احیای توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی حمایت کرد و متعهد شد که به تلاش برای حمایت از این مذاکرات ادامه می‌دهد.

چانگ و امیرعبداللهیان بر همکاری دو کشور برای تقویت همکاری‌های دو جانبه به ویژه همزمان با شصتمین سالگرد شروع روابط خود تاکید کردند.

در اوایل تابستان وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد بخشی از تحریم‌های ایران که مربوط به پول‌های بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی و ژاپن می‌باشد را لغو می‌کند تا ایران به پول‌های خود دست یابد. این معافیت انتقال وجوه ایران در حساب‌های محدودی به صادر کنندگان در ژاپن و کره را مجاز می‌داند.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که این معافیت اجازه انتقال وجوه نقد به ایران را نمی‌دهد و صرفا امکان بازپرداخت به شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای را که کالا‌ها و خدمات تحریم نشده را قبل از تشدید تحریم‌های آمریکا توسط دولت قبلی صادر می‌کردند، ایجاد می‌کند!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
چطور می شه به تعهد دولت کره اعتماد کرد
آخرین اخبار