اهدای امانی فرش‌های حرم رضوی به هیئت‌ های مذهبی در دهه آخر صفر

با هدف حمایت از برگزاری مجالس عزاداری دهه آخر صفر در فضای باز و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، فرش‌های حرم مطهر رضوی به صورت امانت در اختیار هیئات عزاداری مشهد قرار داده خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  با توجه به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دوره مقابله با کرونا، آستان قدس رضوی که تاکنون پیشگام و الگوی این حوزه در سطح کشور بوده، علاوه بر تقویت دستورالعمل ها در حرم مطهر رضوی، از هیئت‌ مذهبی پیشتیبانی می‌کند تا شرایط مناسبی برای برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر صفر در فضای باز داشته باشند.


۳۲ هزار متر مربع فرش و گلیم

امین بهنام معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی گفت: ۳۲ هزار مترمربع فرش ماشینی و گلیم فرش در دهه آخر صفر سال به هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی مشهد به صورت امانی تحویل داده می‌شود.

او افزود: به منظور اجرای مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فضای باز، به همت اداره خدمات فرش حرم مطهر رضوی ۱۰ هزار مترمربع فرش ماشینی و ۲۲ هزار مترمربع گلیم فرش به هیئت‌های مذهبی که قصد برگزاری مراسم سوگواری را در این ایام دارند به صورت امانت تحویل داده می‌شود.



۵۷۰۰ تخته فرش برای مفروش کردن دوربرگردان و ورودی‌های حرم

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی  درباره فرش‌آرایی حرم مطهر رضوی ادامه داد: حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) در زمان برگزاری نماز‌های یومیه به ویژه نماز مغرب و عشا در ایام پایانی ماه صفر در تمامی صحن‌ها و بست‌های ورودی، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت حداکثری مفروش می‌شود.

مفروش کردن کامل صحن پیامبر اعظم (ص)

بهنام با اشاره به فرش‌آرایی گسترده صحن پیامبر اعظم (ص) برای برگزاری مراسم عزاداری ۵ شب پایانی دهه آخر صفر بیان کرد: این صحن بزرگ در روز رحلت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و روز شهادت امام رضا (ع) به طور کامل مفروش می‌شود. همچنین فرش‌آرایی صحن انقلاب اسلامی برای برگزاری آیین سنتی خطبه‌خوانی و شام غریبان شهادت حضرت رضا (ع) به صورت ویژه انجام خواهد شدخواهد شد.

خدمت ۵۰۰ نفر در سه شیفت

او با تأکید بر اینکه میزان مفروش شدن صحن و سرای رضوی در ایام پایانی ماه صفر به حدود ۲۰۰ هزار مترمربع خواهد رسید، تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات، فراخوان حضور دوبرابری تعداد نیرو‌های خدمت در اداره فرش حرم مطهر رضوی انجام شده و در این ایام ۵۰۰ نیرو در سه شیفت مختلف آماده خدمت هستند. نظارت بر ارائه خدمات فرش نیز با مشارکت ۷۴ نیروی خادمیار تخصصی انجام می‌شود و این خادمیاران به صورت ۲۴ ساعته، بر روند فرش‌آرایی حرم مطهر بازدید می‌کنند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.