مسدودیت تمام مرز‌های هوایی و زمینی عراق برای انتخابات فردا / ممنوعیت تردد خودرویی و مسدودیت ورودی استان‌ها

مرز‌های زمینی و هوایی عراق از ساعت ۹ یکشنبه تا ساعت ۶ بامداد دوشنبه به دلیل برگزاری انتخابات بسته هستند و ممنوعیت تردد خودرویی اعمال شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز، سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی، تمامی مرز‌های زمینی و هوایی عراق فردا (یکشنبه) بسته هستند.

در این بیانیه آمده است تمامی مرز‌های زمینی و هوایی عراق از ساعت ۹ روز یکشنبه تا ساعت ۶ بامداد دوشنبه بسته خواهند بود.

از روز یکشنبه فرودگاه‌های عراق هیچ پرواز ورودی و خروجی نخواهند داشت و مرز‌های زمینی این کشور نیز بسته هستند.

ممنوعیت تردد خودرویی و مسدودیت ورودی استان‌های عراق

وزارت کشور عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد از ساعت ۱ بامداد روز یکشنبه دهم اکتبر تا ساعت ۶ صبح روز دوشنبه ورودی استان‌ها مسدود می‌شود و تردد افراد و خودرو‌ها ممنوع است.

در این بیانیه همچنین آمده است حرکت موتور سیکلت‌ها و خودرو‌های سواری و خودرو‌های حمل بار با ظرفیت بیش از ۲ تن در داخل شهر‌ها از ساعت ۱ سحرگاه روز یکشنبه دهم اکتبر تا ۶ صبح دوشنبه ممنوع است.

بر اساس اعلام وزارت کشور عراق، همه رستوران‌ها و مراکز تجاری در شهر‌های عراق نیز از ساعت ۱ بامداد یکشنبه تا ۶ صبح دوشنبه بسته می‌مانند و فقط داروخانه‌ها و مغازه‌های فروش مواد غذایی و بازار‌های میوه و تره و نانوایی‌ها می‌توانند باز بمانند و متخلفان از این دستورات بازداشت خواهند شد.

وزارت کشور عراق همچنین هر گونه تجمع افراد را هم تا ساعت ۷ صبح روز ۱۳ اکتبرممنوع کرده است.

پیش از این نیز روح الله غلامی، مدیرکل گمرک استان ایلام از بسته شدن مرز مهران به علت برگزاری انتخابات پارلمانی عراق خبر داده بود.

پارلمان عراق ۳۲۹ کرسی دارد و هر ائتلافی که بزرگ‌ترین ائتلاف پارلمانی باشد، حق معرفی نخست‌وزیر را به رئیس‌جمهور دارد. ۹ کرسی از کرسی‌های پارلمان به گروه‌های اقلیت مانند ایزدی‌ها و آشوری‌ها و کلدانی‌ها اختصاص یافته است. از جمعیت ۴۰ میلیونی عراق ۲۴ میلیون واجد شرایط رأی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار