خلیلی:

جامعه بین الملل علیه تروریسم در افغانستان اقدام کند

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در واکنش به حمله تروریستی به مسجد شیعیان در قندوز، گفته است جای تأسف است که جهان و نظام بین الملل حاکم بر مناسبات جوامع بشری نظاره گر فجایع و کشتار سلسله وار در افغانستان هستند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد کریم خلیلی؛ رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در پیامی به طالبان و هم به دولت‌های خارجی و همچنین سازمان ملل متحد هشدار داد که اگر در برابر این جنایات هولناک بی‌تفاوت و خنثی باشند، این قتل و کشتار که امروز بلای جان شیعیان افغانستان است، فردا آفت و درد سر بزرگی برای دیگران هم خواهد شد و به سرعت گسترش خواهد یافت.

او در این پیام گفته است: «تروریزمی که داعیه جهانی دارد… اژدهایی است که با بلعیدن و دریدن انسانها، بزرگتر و هولناکتر می‌شود و هرچه زمان می گذرد مقابله با آن دشوارتر خواهد شد».

پیام کامل خیلی به شرح ذیل است:

مَن قَتَلَ نَفْساً بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعاً

حمله وحشیانه تروریستی بر مسجد سید آباد قندوز و نمازگزارانی که در حین ادای نماز جمعه مشغول عبادت معبود یگانه بودند و مظلومانه در آن مکان مقدس در خون خود غلتیدند، قلب هر فرد مسلمان و هر انسان آزاده را به درد می‌آورد. در حدود صد نمازگزار بر سجاده هایشان شهید شدند و بیش از صد تن دیگر مجروح گردیدند در حالی که برای اقامه نماز که ستون دین است، در روز جمعه مبارک که عید امت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است، در مسجد که خانه امن خداست، جمع شده بودند.

گروه تروریستی بدنام و سفاک داعش خراسان که منفور قاطبه امت مسلمه و ملت مسلمان افغانستان است، مسبب و عامل اصلی این جنایت قبیح می باشد؛ گروهی که مانند گذشته از مظلوم ترین و محروم ترین اقشار بی دفاع جامعه قربانی می‌گیرد و در ریختن خون بیگناهان از هیچ جنایتی فروگذار نمی کند.

ابعاد این جنایت ضد بشری به اندازه‌ای وسیع است که هر وجدان بیداری را تکان می دهد. این جنایت به روشنی، عمق فاجعه و خشونتی را که مردم مظلوم افغانستان گرفتار آن هستند، نشان می دهد. همه هستی و داشته های مردم افغانستان میدان تاخت و تاز گروه های تروریستی و خون آشام گشته است و ما با تمام وجود رنج بی پناهی مردم مظلوم و ظلم  ظالمان را احساس می‌کنیم.

جای بسی تأسف مضاعف است که جهان و نظام بین الملل حاکم بر مناسبات جوامع بشری در حالی نظاره گر این فجایع و کشتار سلسله وار هستند که بارها و بارها نسبت به عواقب آن هشدار داده ایم و زنگ خطر را به اندازه ای که صدای ما شنیده میشد، با فریاد خود به صدا درآورده ایم. اکنون نیز یکبار دیگر، هم به اداره حاکم بر کابل که طالبان است، و هم به دولتهای دور و نزدیک افغانستان و هم به سازمان ملل متحد و نهادهای مدافع حقوق بشر، هشدار می‌دهیم که اگر در برابر این جنایات هولناک بی تفاوت و خنثی باشید، این قتل و کشتار که امروز بلای جان ما مردم است، فردا آفت و درد سر بزرگی برای دیگران هم خواهد شد و به سرعت گسترش خواهد یافت. تروریزمی که داعیه جهانی دارد و در منتهای خشونت و قساوت عمل می کند و اهداف و آینده اش مرموز و پنهان است، اژدهایی است که با بلعیدن و دریدن انسانها، بزرگتر و هولناکتر می‌شود و هرچه زمان می گذرد مقابله با آن دشوارتر خواهد شد.

اینجانب این حمله وحشیانه تروریستی را به شدیدترین الفاظ محکوم می کنم و برای شهدای مظلوم بهشت برین و برای مجروحین شفا و سلامتی و برای خانواده های داغدار قربانیان حادثه صبر و اجر، و برای مردم افغانستان امنیت و صلح از بارگاه الهی طلب دارم.

وعده خداوند بر مجازات ظالمین و یاری مستضعفین قطعی است و یقین دارم هیچ نیرویی نمی تواند سنت الهی را تبدیل کند. لا یَضِلُّ رَبِّی وَلَا یَنسَى

محمد کریم خلیلی

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، داعش ، خلیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار