روسیه: اتهامات آمریکا درباره نقش مسکو در بحران انرژی اروپا بی‌شرمانه است

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: اتهامات آمریکا درباره نقش مسکو در افزایش قیمت گاز در اروپا بی اساس است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در مصاحبه با بی بی سی اعلام کرد که کشورش اتهامات "بی شرمانه" آمریکا در خصوص نقش روسیه در افزایش قیمت‌ها در بحران جاری انرژی در اروپا را رد می‌کند.

ریابکوف گفت: «ما قابل اطمینان‌ترین و مطمئن‌ترین تامین کننده منابع طبیعی بوده ایم و می‌مانیم. از همه همکاران خود در اروپا از جمله همسایگان خود دعوت می‌کنیم تا این واقعیت ساده را بپذیرند که ما برای امنیت انرژی در قاره اروپا ارزش قائلیم. ما می‌خواهیم با اتحادیه اروپا برای جلوگیری از جهش قیمتی که شاهد آن هستیم، صحبت  و همکاری کنیم.»

بر اساس داده‌های بازار بورس آی سی ای، امروز قیمت هر هزار متر مکعب گاز برای تحویل در ماه آینده میلادی از هزار و نهصد و سی و هفت دلار عبور کرد و به مرز دو هزار دلار نزدیک شد.

این در حالی است که دیروز قیمت هزار و دویست و پنجاه دلاری برای هر هزار متر مکعب گاز طبیعی در اروپا رکورد جدیدی محسوب می‌شد. قیمت هر هزار متر مکعب گاز اواخر تابستان اندکی بیش از پانصد دلار بود.

قیمت گاز اروپا در این فصل به طرز چشمگیری افزایش یافته و به بالاترین حد خود رسیده است. موجی از گزارش‌های ضد روسی در رسانه‌های غربی تلاش کردند مسکو را مسئول افزایش اخیر قیمت گاز در اروپا بدانند.

با وجود اینکه روسیه به تازگی خط لوله نورد استریم ۲ خود را تکمیل کرده و کلیه مدارک لازم برای صدور گواهینامه را ارائه کرده است، قیمت‌ها همچنان بالاست. این پروژه همچنین بار‌ها مورد حمله لفظی و تحریمی واشنگتن و متحدانش در بین کشور‌های اروپایی که از ترانزیت گاز روسیه (مانند لهستان و اوکراین) سود می‌برند، قرار گرفته و آمریکا مدعی شده است که این خط لوله از سوی مسکو برای منافع سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هم روسیه و هم آلمان بار‌ها تأکید کرده‌اند که این پروژه سیاسی نیست و آمریکا قصد رقابت ناعادلانه با آنها را دارد. با این حال، واشنگتن شرکت‌هایی را که در ساخت نورد استریم ۲ مشارکت دارند، تحریم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار