فیفا ۲۰ بازیکن تیم ملی فوتبال زنان افغانستان را از این کشور خارج کرد

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ۱۰۰ پناهجو از جمله ۲۰ نفر از اعضای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان را از این کشور خارج کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، الخاطر، معاون وزیر امور خارجه قطر گفت:" حدود ۱۰۰ بازیکن فوتبال افغانستان و خانواده‌های آن‌ها در بین مسافرانی هستند که در پرواز اخیر از کابل وارد دوحه شده اند."

رسانه‌های بریتانیایی گزارش داده اند که حداقل ۲۰ نفر از اعضای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در بین مسافران این پرواز بوده اند و فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)با دولت قطر برای خروج این بازیکنان همکاری کرده است.

الخاطر پنجشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: "هشتمین پرواز مسافری از کابل به قطر رسید. این پرواز با ۳۵۷ مسافر بزرگترین پرواز تا کنون بوده است و برای اولین بار ما شهروندانی از نیوزیلند داریم. همچنین حدود ۱۰۰ فوتبالیست و خانواده‌های آن‌ها از جمله بازیکنان زن در بین مسافران هستند. "

ماه گذشته پس از عقب نشینی نیرو‌های خارجی تحت رهبری آمریکا و سقوط دولت تحت حمایت غرب در افغانستان، طالبان پایتخت را در ۱۵ ماه اوت به کنترل خود درآورد و دولت جدیدی را اعلام کرد.

فیفا در ماه اوت و  پس از تسلط طالبان بر افغانستان اعلام کرد که در حال مذاکره برای خروج "بسیار چالش برانگیز" بازیکنان فوتبال و دیگر ورزشکاران از افغانستان است.

فدراسیون جهانی دوچرخه سواری (UCI) نیز روز دوشنبه اعلام کرد که به خروج ۱۶۵ پناهجو از افغانستان کمک کرده است که شامل دوچرخه سواران زن، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر بوده اند.

استرالیا بیش از ۵۰ ورزشکار زن افغان و افراد وابسته به آن‌ها را در ماه آگوست از افغانستان خارج کرد؛ در حالی که ماه گذشته چندین بازیکن از تیم ملی فوتبال جوانان زنان افغانستان در پرتغال پناهندگی گرفتند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار