تماس تلفنی بشار اسد و ولی‌عهد ابوظبی برای احیای روابط

رئیس‌جمهور سوریه و ولی‌عهد امارات در تماسی تلفنی، زمینه‌های همکاری دوجانبه میان دو کشور را بررسی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی امارات گزارش داد که محمد بن زاید آل نهیان، ولی‌عهد ابوظبی امروز یک تماس تلفنی را از جانب بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دریافت کرد و دو طرف طی آن راه‌های همکاری دوجانبه را بررسی کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" نیز اعلام کرد که بشار اسد تماسی تلفنی را با محمد بن زاید برقرار کرده و زمینه‌های همکاری مشترک را بررسی کردند.

براساس این گزارش، دو طرف در این تماس زمینه‌های همکاری دوجانیه بین دمشق و ابوظبی و نیز تلاش‌های مشترک برای توسعه آن را بررسی کردند.

همچنین رئیس‌جمهور سوریه و ولی‌عهد ابوظبی تحولات سوریه و خاورمیانه و نیز مسائل و پرونده‌های مورد اهتمام دو طرف را مورد بررسی قرار دادند.

طی ماه‌های اخیر و همزمان با پیشروی‌های سریع ارتش سوریه در میدان‌های نبرد در درعا و ادلب، آخرین پناهگاه گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه، کشور‌های عربی تماس‌های خود با دولت سوریه را برای احیای روابط و مشارکت در بازسازی این کشور آغاز کرده‌اند.

در این راستا چندی پیش ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و نیز نخست‌وزیر این کشور در تماس تلفنی با بشار اسد بر لزوم ازسرگیری روابط و انتقال برق و خط لوله گاز از اردن به لبنان از طریق سوریه تأکید کردند.

عربستان سعودی نیز رایزنی‌هایی را با دولت سوریه انجام داده و گفته می‌شود که مقدمات بازگشایی سفارت در پایتخت دو کشور در حال فراهم شدن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار