هشدار ۴۸ ساعته لندن به پاریس برای عقب نشینی از مناقشات ماهیگیری

وزیر امور خارجه انگلیس گفت فرانسوی‌ها تهدیدات کاملا غیرمنطقی درباره جزایر مانش و صنعت ماهیگیری ما انجام دادند و باید این تهدیدات را پس بگیرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، انگلیس امروز دوشنبه به فرانسه هشدار داد یا ظرف ۴۸ ساعت از مناقشات ماهیگیری عقب نشینی می‌کند و یا بر اساس توافق تجاری برگزیت با پیگرد قانونی پر پیچ و خم روبرو می‌شود.

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس در گفتگو با اسکای نیوز گفت: «فرانسوی‌ها تهدیدات کاملا غیرمنطقی درباره جزایر مانش و صنعت ماهیگیری ما انجام دادند و باید این تهدیدات را پس بگیرند و گرنه ما از سازوکار‌های توافق تجاری خود با اتحادیه اروپا برای مقابله با این اقدام آنها استفاده خواهیم کرد.» 

وی اضافه کرد: «فرانسوی‌ها رفتار ناعادلانه‌ای داشتند. این در شرایط قرارداد تجاری نیست و اگر کسی در یک معامله تجاری ناعادلانه رفتار کند، شما حق دارید علیه آن‌ها اقدام کنید و به دنبال اقدامات جبرانی باشید و این همان کاری است که اگر فرانسوی‌ها عقب نشینی نکنند، انجام خواهیم داد.»

تروس تاکید کرد: این موضوع باید در ۴۸ ساعت آینده حل شود.

پاریس می‌گوید انگلیس از دادن تعداد مجوز برای فعالیت ماهیگیران در آب‌های انگلیس امتناع کرده و گفته که از روز سه‌شنبه اقدامات هدفمندی از جمله کنترل‌ بیشتر کامیون‌هایی که بین دو کشور در حال رفت‌ ‎‌‌و آمد هستند، اعمال کند.

لندن اعلام کرده در حال صدور مجوز برای کشتی‌هایی است که می‌توانند ثابت کنند قبلا در آب‌های این کشور ماهیگیری کردند.

تنش ها بین فرانسه و انگلیس زمانی افزایش پیدا کرد که چند روز پیش وزارت دریانوردی فرانسه یک قایق ترال (قایق‌های بزرگ کف روب) انگلیس را توقیف کرد و به یک کشتی دیگر نیز به صورت شفاهی هشدار داد.

پیش از این، فرانسه هشدار داده بود که در صورت حل نشدن اختلافات دو کشور بر سر مجوز‌های ماهیگیری، قایق‌های انگلیسی حق ورود به آب‌های فرانسه را نداشته و پاریس کنترل قایق‌ها و کامیون‌های انگلیسی را تشدید می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار