دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه و رئیس سیا در مسکو

دبیر شورای امنیت ملی روسیه و رئیس سیا در پایتخت روسیه دیدار کرده و در مورد روابط دو کشور گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه و «ویلیام برنز» رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مسکو دیدار کرده و در خصوص روابط مسکو و واشنگتن گفتگو کردند.

در بیانیه کوتاهی که امروز (سه شنبه) از سوی دفتر دبیر شورای امنیت ملی روسیه منتشر شد، بدون ذکر جزئیاتی از ابعاد این دیدار آمده است: نیکلای پاتروشف و ویلیام برنز امروز در مسکو دیدار کرده و دو طرف درباره روابط روسیه و آمریکا گفتگو کردند.

بنابر این گزارش، در این دیدار دو طرف بر تلاش خود برای بهبود روابط بین دو کشور تاکید کردند؛ روابطی که کرملین پیش از این گفته بود به بدترین وضعیت از دوران جنگ سرد تبدیل شده است.

چند روز پیش نیز جان هایتن، نایب رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که پیشرفت در مذاکرات بین روسیه و آمریکا در مورد ثبات استراتژیک آشکار است. او همچنین خواستار گسترش گفتگو‌های نظامی با روسیه شد.

با این وجود ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن در پی اخراج ۵۵ تن دیگر از کارکنان فنی سفارتخانه و مراکز کنسولی روسیه در آمریکاست.

زاخارووا در ادامه بیانیه خود به آمریکا پیشنهاد کرد که از اقدامات منجر به تشدید تنش‌ها با روسیه دست کشیده و به گفتگو‌های صادقانه و توام با احترام متقابل برای رفع موارد تنش آفرین در روابط دو جانبه با مسکو روی آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار