چین: برای کنترل بازار سوخت‌های فسیلی با آمریکا به توافق رسیدیم

چین اعلام کرد در نشست آب و هوایی اخیر در گلاسکو در مورد کنترل بازار سوخت‌های کربنی و فسیلی با آمریکا به توافق رسیدیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شی ژنهوا، مذاکره کننده چین در اجلاس آب و هوای گلاسکو در جمع خبرنگاران گفت: تلاش‌های مشترک آمریکا و چین بود که منجر به توافق پاریس شد. ماندن در این توافقنامه مبارزه سختی بود. شما نمی‌توانید تسلیم شوید، اما آمریکا در نهایت در این نبرد تسلیم شد.

وی ادامه داد: از زمان خروج آمریکا از توافقنامه آب و هوایی پاریس به دستور دونالد ترامپ پنج سال زمان تلف شد، ولی امروز برای جبران این زمان ما باید سخت کار کنیم و عقب نشینی نکنیم.

این مقام چینی تاکید کرد: انتظار می‌رود مقامات کشور‌های جهان در این اجلاس برای وضع قوانین برای بازار‌های کربن تحت توافقنامه پاریس به توافقی جامع برسند.

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه هم بر اهمیت اصلاح روابط آمریکا و چین که در زمان دونالد ترامپ به دلیل برخی مسائل از جمله اختلافات تجاری و اتهامات حقوق بشری تیره و تار شده بود تاکید کرد.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع تصریح کرد: چین و آمریکا توانایی‌های خوبی برای کنترل معضل آب و هوایی جهان دارند و همکاری آن‌ها در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد. اگر روابط نزدیک چین و آمریکا ادامه دار باشد می‌توانیم در آینده به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

سران کشورها در اجلاس آب و هوایی گلاسکو تلاش دارند تا حجم انتشار گازهای گلخانه ای را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. با این حال، فضای بی اعتمادی و حجم تعهدات گسترده ای که کشورها باید ارائه کنند از موانع یک توافق جامع در این باره است. آمریکا پیشتر در دوره ترامپ به تعهدات خود درباره کنترل انتشار گازهای گلخانه ای عمل نکرد، اقدامی که باعث بی اعتمادی سایر کشورها به واشنگتن شده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
باید مصرف ذغال سنگ ممنوع بشه مخصوصا اروپا و چین و هند
آخرین اخبار