هدف گذاری استرالیا تا سال ۲۰۵۰ برای انتشار کربن صفر خالص

نخست وزیر استرالیا اعلام کرد این کشور تا سال ۲۰۵۰ به هدف انتشار کربن صفر خالص خواهد رسید، اما کانبرا این هدف را به قانون تبدیل نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا سه شنبه اعلام کرد این کشور تا سال ۲۰۵۰ به هدف انتشار کربن صفر خالص خواهد رسید، اما کانبرا این هدف را به قانون تبدیل نخواهد کرد و در عوض برای کاهش انتشار کربن به مصرف کنندگان و شرکت‌ها تکیه خواهد کرد.

وی گفت: استرالیا که یکی از بزرگترین منتشر کنندگان گاز‌های گلخانه‌ای از نظر سرانه و یکی از صادرکنندگان بزرگ سوخت‌های فسیلی همچون زغال سنگ است، به طور عمده از طریق توسعه فناوری و با سرمایه گذاری ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری دولت به هدف انتشار کربن صفر خالص خود خواهد رسید.

موریسون افزود: با اینکه استرالیا سال ۲۰۵۰ را به عنوان هدف خود برای انتشار کربن صفر خالص تعیین می‌کند، اما هدف خود برای کاهش ۲۶ تا ۲۸ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ نسبت به سال ۲۰۰۵ را افزایش نخواهد داد. استرالیا از آن هدف فراتر خواهد رفت و انتشار کربن را تا سال ۲۰۳۰، ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش خواهد داد.

وی اعلام کرد: استرالیایی‌ها خواهان عمل در زمینه تغییرات آب و هوایی هستند. آن‌ها در این خصوص وارد عمل می‌شوند، اما خواهان حفظ مشاغل و معاششان نیز هستند. آن‌ها همچنین می‌خواهند هزینه‌های زندگی پایین بماند در عین حال می‌خواهند از سبک زندگی به ویژه در مناطق روستایی حفاظت کنند. سبک زندگی استرالیایی منحصر به فرد است. استرالیایی‌ها طرحی متوازن می‌خواهند، و طرح ما برای دستیابی به هدف انتشار کربن صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ طرحی متوازن است. طرح ما یک روش منحصر به فرد استرالیایی ترسیم می‌کند که در آن چالش‌ها در نظر گرفته می‌شوند. جهان در حال تغییر است و پاسخ جهان به تغییرات آب و هوایی جهان و اقتصاد جهانی را تغییر می‌دهد. این امر واقعی است و دارد رخ می‌دهد. ما این را درک می‌کنیم و از آن آگاهیم.

نخست وزیر استرالیا در ادامه سخنانش گفت: ما با اطمینان از ارزیابی این مسئله، از آن حمایت می‌کنیم. ما فقط این واقعیت را که انتشار کربن را کاهش خواهیم داد ارزیابی نخواهیم کرد و این واقعیت را نیز در نظر خواهیم گرفت که فرصت‌های شغلی ایجاد کنیم، درآمد‌ها را افزایش دهیم، از معیشت استرالیایی‌ها حفاظت کنیم، چون این امر نیز یکی از معیار‌های اصلی عملکرد و موفقیت این طرح است؛ بنابراین این طرح را برای هدف انتشار کربن صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ در نشست آب و هوایی گلاسکو ارائه خواهم کرد.

تعیین هدف به صفر رساندن تولید کربن در استرالیا، موجب کاهش انتقادات بین المللی از استرالیا خواهد شد. این کشور پیشتر از پیوستن به کشور‌هایی همچون انگلیس و آمریکا که در آستانه نشست آب و هوایی «کوپ ۲۶» سازمان ملل قول انتشار کربن صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ را دادند خودداری کرد. نشست آب و هوایی مزبور از سی و یکم اکتبر تا دوازدهم نوامبر در گلاسکو برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار