استاندار همدان تاکید کرد؛

فروش ۲۰ میلیارد تومان از اموال مازاد دولتی استان همدان در امسال

استاندار همدان خواستار دستگاه‌های اجرایی استان همدان در خصوص فروش اموال مازاد دولتی شد و گفت: این موضوع باید در کوتاه‌ترین زمان به انجام برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان شب گذشته در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات شورای دولت استانداری همدان برگزار شد، با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای پیش روی مناسب طرح سرشماری در شهرستان همدان، بیان کرد: در این شهرستان تمام امکانات به کار گرفته شده و تقاضا داریم مهلت سرشماری تمدید شود تا آمار‌های مربوطه را تکمیل کنیم.

او با بیان اینکه تلاش ما ارائه آمار واقعی از شهرستان همدان است، اظهار داشت: از مجموعه سپاه و نیروی انتظامی استان می‌خواهیم علاوه بر تامین امنیت در حوزه سرشماری، خانواده‌هایشان نیز همکاری لازم را داشته باشند تا آمار ناقص نباشد.

او با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در این مسیر به نحو مناسب وارد کار شوند، گفت: خواستار تمدید یک هفته‌ای سرشماری در شهرستان همدان تا ۲۷ آبان ماه هستیم.

قاسمی فرزاد در ادامه خواستار اهتمام ورزیدن دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص فروش اموال مازاد دولتی شد و گفت: این موضوع باید در کوتاه‌ترین زمان به انجام برسد.

اگر اموال مازاد دستگاهی فروخته نشود سازمان خصوصی سازی اقدام کرده و وجهی از محل فروش اموال به استان همدان تعلق نمی‌گیرد ضمن اینکه در پایان سال نیز ما آن دستگاه را در کسری بودجه در نظر نمی‌گیریم

استاندار همدان با بیان اینکه اگر وارد این موضوع نشوید، سازمان خصوصی سازی اقدام کرده و وجهی به استان تعلق نمی‌گیرد، مطرح کرد: در پایان سال نیز ما آن دستگاه را در کسری بودجه در نظر نمی‌گیریم.

وی با اشاره به موضوع تهاتر نیز مطرح کرد: در این جهت در استان همدان ظرفیت و فضای خوبی ایجاد شده و نیاز است دستگاه‌های اجرایی از این موقعیت استفاده کنند.

قاسمی فرزاد از تدوین برنامه چهار ساله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی با رویکرد توسعه برنامه اقتصادی خبر داد و افزود: در این سند، تقویت حوزه‌های اقتصادی و شفاف دیده شدن آن‌ها مدنظر قرار گرفته است.

استاندار همدان در ادامه صحبت‌های خود به موضوع ثبت جهانی هگمتانه نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع باید پیگیری شود.

او ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی باید توجه ویژه‌ای به ساختار و زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی داشته باشد و در زمینه مبل و مبنت ملایر که ظاهراً مغفول مانده کوتاهی نکند.

محمدرضا میرصفدری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان با بیان اینکه استان همدان در ۶ ماه ۱۴۰۰ در زمینه فروش اموال مازاد دولتی پیشگام بوده است، بیان کرد: بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از اموال مازاد دولتی استان همدان در ۶ ماهه نخست سال جاری به فروش رسیده است.

او با بیان اینکه برای ورود مناسب به این موضوع در نیمه دوم امسال نیز خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی در سطح استان هستیم، ادامه داد: این روند موجب می‌شود تا اگر کسری‌هایی را در اعتبارات هزینه‌ای شاهد باشیم، دستگاه‌هایی را در اولویت قرار دهیم که در فروش اموال مازاد خود وارد کار شده اند.

میر صفدری با بیان اینکه استان همدان در ۶ ماه ۱۴۰۰ در زمینه فروش اموال مازاد دولتی پیشگام بوده است، مطرح کرد: بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از اموال مازاد دولتی استان همدان در ۶ ماهه نخست سال جاری به فروش رسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی استان همدان در این خصوص گفت: در سال گذشته موفق فروش ۴۴ میلیارد تومانی اموال مازاد دستگاه‌های دولتی استان شده ایم و حال برای تمامی دستگاه‌ها مجوز فروش ارسال شده است.

سید ناصر محمودی با بیان اینکه تعداد ۱۳۰ پرونده مربوط به املاک مازاد استان‌ها وارد کارگروه مربوطه شده و کار کارشناسی آن‌ها به انجام رسیده است، اظهار داشت: چندی پیش ابلاغ شده است که اگر استان نتواند در این فروش وارد کار شود، اسامی به سازمان خصوصی سازی داده شود، اما در این روند، پول فروش به خزانه می‌رود بدین سان نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی در سطح استان همدان وارد کار شوند.

او با تاکید بر لزوم مشخص شدن تکلیف این دستگاه‌ها گفت: مجوز فروش هم باطل نمی‌شود، بنابراین دستگاه‌های اجرایی در این امر وارد کار شوند.

مدیرکل امور اقتصادی استان همدان ابراز داشت: در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان تهاتر شد و امسال نیز تاکنون، در این زمینه ۱۴۴ میلیارد تومان تهاتر نوع اول در شرف انجام است.

امکان فروش ۷۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد در استان همدان

رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان با بیان این موضوع بیان کرد: می‌توان بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان از فروش اموال داشت و نیاز‌ها را رفع کرد، اما این مسیر نیازمند همکاری مدیران استان است.

صیدایی با بیان اینکه ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی استان همدان بسیار بالا است، اما بخشی از آن فعلیت پیدا کرده است؛ گفت: در حوزه گلخانه و انرژی خورشیدی ظرفیت خوبی وجود دارد که باید بیشتر به این حوزه‌ها توجه شود.

او عنوان کرد: امسال، بالغ بر ۱۴۰ میلیون تومان اعتبار برای پشتیبانی از هفته پژوهش به دانشگاه بوعلی اختصاص می‌یابد تا در این راستا، برنامه‌های درخور توجهی اجرا شود ضمن اینکه این بودجه سال گذشته بالغ بر ۹۰ میلیون تومان بود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.