انگلیس، جنبش حماس را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد/ حماس اقدام لندن را محکوم کرد

وزیر کشور انگلیس گفت لندن جنبش مقاومت اسلامی حماس را گروهی تروریستی اعلام کرده و حمایت از آن را نقض قوانین می‌داند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس اعلام کرد لندن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را گروهی تروریستی اعلام کرد.

وی گفت: « جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لیست گروه های تروریستی قرار گرفت و هر فردی که حمایت خود را از این جنبش بیان و یا از آن جانبداری کند قانون را نقض کرده و با او برخورد خواهد شد.»

پتل افزود: «امیدوار هستیم پارلمان انگلیس هم با این اقدام دولت همراهی کند. تعلق داشتن به گروه، ابراز همراهی با آن، کمک به ترتیب جلسات یا نمایش پرچم های آنان در ملا عام مجازات 10 سال زندان را در پیش خواهد داشت.»

وزیر کشور انگلیس مدعی شد: «این یک گام حیاتی برای حفاظت از جامعه یهودی است. گروه حماس اساسا ناخوشایند و ضد انسانی است. مردم یهودی به طور معمول احساس ناامنی می‌کنند تا جایی که در خانه‌های خود و به صورت مجازی عبادت می‌کنند.»

وی ادعا کرد: «حماس توانایی انجام اقدامات تروریستی قابل توجهی از جمله دسترسی به سلاح‌های گسترده و پیچیده و همچنین امکانات آموزش گروه ها و افراد تروریستی را دارد.»

در واکنش به این اقدام «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در صفحه توئیتر خود بلافاصله از این اقدام لندن تقدیر کرد.

پیشتر نیز نام گروه مقاومت اسلامی حماس، از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و کانادا ذیل گروه‌های تروریستی اعلام شده بود. به این معنا که دارایی‌های آن را می‌توان گرفت و اعضای آن را زندانی کرد.

 حماس اقدام انگلیس را ادامه مسیر تاریخی اشتباه این کشور علیه ملت فلسطین عنوان کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای به تصمیم وزیر کشور انگلیس مبنی بر قرار دادن نام این جنبش در لیست تروریسم واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: متاسفانه انگلیس به اشتباهات قبلی خود ادامه می‌دهد و به جای عذرخواهی از ملت فلسطین و تصحیح اشتباه تاریخی خود در حق این ملت چه در رابطه با صدور بیانیه بالفور یا استعمار این کشور که سرزمین فلسطین را تقدیم جنبش صهیونیسم کرد، از تجاوزگران و اشغالگران بر علیه طرف قربانی (ملت فلسطین) حمایت می‌کند.

 حماس اعلام کرد: مقاومت در برابر رژیم اشغالگر با تمامی ابزار‌های ممکن از جمله مقاومت مسلحانه به موجب قوانین بین‌الملل، حقی مشروع برای ملت‌های تحت اشغال است، رژیم صهیونیستی یک طرف اشغالگر است و دست به قتل و کشتار ساکنان اصلی این سرزمین، کوچاندن آنان با توسل به زور و تخریب خانه‌هایشان می‌زند و بیش از ۱۵ سال است که بیش از دو میلیون فلسطینی را در غزه که بیشترشان کودک هستند، محاصره کرده و دست به جنایات جنگی و ضدبشری علیه این ملت می‌زند همانگونه که بسیاری از نهاد‌های حقوقی و بین‌المللی به این مسئله اذعان کرده‌اند.

در بیانیه حماس تاکید شد: تعدی علیه مقدسات و ایجاد رعب و وحشت در میان عبادت کنندگان در اماکن عبادی عین تروریسم است و غارت اراضی فلسطینیان و شهرک‌سازی در آن بدترین نوع تروریسم است. لذا جامعه بین‌الملل و در راس آن انگلیس و خود سازمان ملل باید دست از سیاست‌های دوگانه و نقض قوانین بین‌الملل که دیگران را به پایبندی به آن فرامی‌خوانند، بردارند. انگلیس باید دست از حمایت از پروژه صهیونیسم بردارد و هرچه سریع‌تر به دنبال تصحیح اشتباه خود در حق ملت فلسطین در رابطه با وعده بالفور باشد و از مبارزه ملت فلسطین برای آزادی، استقلال و بازگشت حمایت کند.

ما تمامی ملت‌ها و جریان‌های پویا و حامیان مسئله فلسطین به ویژه در اروپا و انگلیس را به محکومیت این تصمیم فرامی‌خوانیم و در پایان تاکید می‌کنیم که ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی و تمامی آزادگان جهان به راه خود به سمت آزادی و بازگشت تحت هر شرایطی ادامه می‌دهند و مخالفان نمی‌توانند آنان را از این راه بازدارند و آن‌ها یقین دارند که ما به اهداف خود بسیار زودتر از آنچه بسیاری پیش‌بینی می‌کنند، دست خواهیم یافت و تاریخ هم این را ثابت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد فرهنگ نیا
۰۶:۱۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
حالا شما هی بلند شوید بروید انگلیس با آنها صحبت کنید و التماس کنید که پول تانکهایمان را بدهند سرمایه ای که قرار بود از جان جوانان ایران و خاک ایران در جنگ عراق حمایت کند. آیا جان ایرانی ها در جنگ با عراق، به کمک تانکهای انگلیسی حمایت شد؟! این سرمایه از دست رفته است. دست بردارید از این کار. چرا مذاکره با آمریکا نادرست است اما با انگلیس نه؟ چرا این همه روابط گسترده با انگلیس دارید؟ این روابط معرف قبول حقارت در برابر کرده های انگلیس با ماست. آمریکا زاده نامشروع انگلیس است. پدر جد آمریکا انگلیس است. انگلیس همان آمریکاست.
آخرین اخبار