رویداد بین‌المللی مشهدالرضا (ع)؛ گامی در مسیر تحقق جهان‌شهر برکت و کرامت

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: رویداد بین‌المللی مشهدالرضا (ع) که طرح آن در کمیسیون‌های شورای شهر درحال بررسی است، گامی موثر در مسیر تحقق درآمد پایدار و معرفی مشهدالرضا (ع) به‌عنوان یک جهان‌شهر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین حسامی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با بیان اینکه یکی از اهداف سند چشم‌‎انداز ۱۴۰۴ توسعه گردشگری مبتنی برای شرایط فرهنگی، تاریخی و مذهبی است، گفت: رابطه دوجانبه‌ای بین فرهنگ و گردشگری داریم که ارتباط مستقیمی با مولد‌های اقتصادی یا اصطلاحا اقتصاد رویداد دارد.

وی گفت: شهرداری‌ها، به‌عنوان نهاد‌های عمومی غیردولتی در حوزه درآمدی، به‌ویژه در سال‌های اخیر به صورت مستقل و خودکفاء عمل می‌کنند؛ از طرفی، سیاست‌های کلان دولت و مجلس هم در ادوار گذشته و این دوره، نگاه بر خودکفایی شهرداری‌هاست.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اشاره به اینکه درآمد شهرداری‌ها مبتنی بر ارائه تراکم‌ها و مجوز‌های ساختمانی و حوزه شهرسازی است، گفت: این اتفاق را در اکثر کلانشهر‌ها شاهد هستیم، ولی تا چه زمانی می‌توان این رویه را ادامه داد و شهر‌ها ظرفیت دارند؟


بیشتر بخوانید


حسامی با تشریح اهمیت نگاه به درآمد‌های پایدار مبتنی بر شرایط یک شهر زیارتی، مذهبی، فرهنگی و معنوی مثل مشهدمقدس، گفت: رویداد بین‌المللی مشهدالرضا (ع)، یکی از مسیر‌هایی است که می‌توان با تکیه بر آن، در مسیر تحقق درآمد پایدار حرکت کرد.

وی گفت: در کنار ایجاد درآمد پایدار، رویداد بین‌المللی مشهدالرضا (ع) فرصت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، معنوی، تاریخی، هویتی و میراثی و ... است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس اشاره به شعار شورای ششم، «مشهدالرضا (ع)؛ جهان‌شهر برکت و کرامت»، گفت: با طرح رویداد بین‌المللی مشهدالرضا (ع)، می‌توانیم گام مهمی در جهت تبدیل شدن مشهدمقدس به جهان‌شهر و ایجاد برکت برداریم.

حسامی با بیان اینکه این طرح تاکنون در کمیسیون‌های مختلف اعم از اقتصادی، حقوقی و برنامه و بودجه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، گفت: مشهدمقدس از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری بالایی برخوردار است که این ظرفیت‌ها را می‌توان با برخی طرح‌ها به فعلیت برسانیم.

وی گفت: ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی، تاریخی و دینی مشهدمقدس، همچون توس با بیش از ۴۰۰ اندیشمند و شاعر برخاسته از این خطه، بسیار کم‌نظیر بوده و فرصت جذابی پیش روی اهالی ادب و هنر قرار می‌دهد؛ این موارد، تحت نگاه زیارتی و معنوی مشهدالرضا (ع)، با پیوست‌های مختلف باید تعریف شود.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.