شرکت BMW به هدف خود برای عرضه یک میلیون خودروی برقی دست یافت

به گفته مدیران BMW این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۲ تولید خودرو‌های برقی خودش را دو برابر کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از engadget، دو سال پیش، BMW پانصد هزارمین خودروی الکتریکی خود (شامل خودرو‌های برقی و هیبریدی) را تحویل داد و قول داد که یک میلیون دستگاه را در دو سال بعد تحویل دهد. اکنون، این شرکت اعلام کرده که با تحویل یک میلیون شاسی بلند iX xDrive۴۰، به این هدف در اروپا دست یافته است. همچنین این شرکت قول داده که این رقم را تا سال آینده دو برابر کند و به دو میلیون برساند، یعنی BMW تا سال ۲۰۲۵ قرار است دو میلیون خودروی برقی تمام الکتریکی به بازار تحویل دهد.

شرکت BMW با خودرو‌های برقی i۳ و i۸ پیشگام در تولید خودرو‌های برقی بود، اما از آن زمان در افزایش عرضه‌های خود کند بوده است. اصطلاح "خودروی برقی" عموماً شامل هر دو خودروی PHEV، هیبریدی ملایم و خودرو‌های الکتریکی می‌شود. طبق گزارش CleanTechnica، BMW بین ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۲۱، ۵۹ هزار و ۶۸۸ خودروی برقی و ۱۷۱ هزار و ۸۸۷ خودروی هیبریدی پلاگین در سراسر جهان فروخته است. همچنین InsideEVs گزارش داد که در سال ۲۰۲۰، این شرکت ۱۹۲ هزار و ۶۴۶ وسیله نقلیه پلاگین از جمله PHEV و EV فروخته است.

BMW به هدف خود برای عرضه یک میلیون خودروی برقی دست یافت/نمایه ندارد

امسال، این شرکت مدل‌های i۴ sedan و iX SUV خالص الکتریکی را وارد بازار آمریکا کرد، اما فروش آن‌ها تنها از ماه گذشته آغاز شد. در طول سال آینده، BMW سری ۷ و X۱ تمام برقی بی ام و را تا سال ۲۰۲۳ به همراه بی ام و سری ۵ با حجم بالا اضافه خواهد کرد. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۱ یا بیشتر "حدود ده میلیون وسیله نقلیه تمام الکتریکی در جاده ها" داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار