وزارت علوم در هفته ای که گذشت؛

از تغییرات جدید آزمون دکتری ۱۴۰۱ تا هشدار سازمان سنجش درباره گواهی‌های جعلی قبولی در دانشگاه‌ها

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

موجودیت رسمی «انجمن علمی رسانه ایران» اعلام شد

 با اعلام موافقت اولیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تاسیس «انجمن علمی رسانه ایران» به عنوان انجمن فراگیر و پوشش دهنده حوزه‌های گوناگون رسانه کشور، جلسه هیئت موسس این انجمن چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در سالن شورای دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد و اساسنامه این انجمن به امضای اعضای هیئت مؤسس رسید.

این انجمن علمی، ابتکار اعضای پیشروی رشته مدیریت رسانه برای ایجاد تشکلی فراگیر از همه فعالان علمی صنعت رسانه به منظور توسعه علمی رشته‌های مرتبط با رسانه به ویژه مدیریت رسانه است که با توجه به ورود رشته نوپای مدیریت رسانه به فاز رشد، اهدافی همچون گردهم‌آوردن متناوب اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و دانشجویان این رشته فراتر از مرزهای دانشگاهی، برگزاری همایش‌های علمی و رویدادهای تخصصی در حوزه‌های گوناگون مرتبط با مدیریت رسانه را دنبال می‌کند.

تأسیس و ارتقای نشریات تخصصی و علمی و دانشجویی در حوزه‌های صنعت رسانه، تألیف و ترجمه منابع علمی مرتبط با رشته‌های مرتبط با مدیریت رسانه، همکاری عملی و مشارکت در اجرای پروژه‌های مختلف مرتبط با صنعت رسانه، ایجاد کمیته‌های علمی دانشجویی برای مشارکت دانشجویان مقاطع گوناگون، توسعه میان‌رشته‌ای این حوزه از طریق برگزاری نشست‌های علمی با فعالان علمی و تخصصی حوزه‌های دیگر مرتبط از دیگر اهداف این انجمن است.

علی اکبر فرهنگی، طاهر روشندل اربطانی، حسن خجسته باقرزاده، حسن بشیر، سید وحید عقیلی، داتیس خواجه ئیان،  قاسم صفائی نژاد و مهدی قمصریان و خانم‌ها مهدخت بروجردی علوی و هاجر آصف ۱۰ عضو موسس این انجمن هستند.

در این جلسه همچنین مقرر شد مجمع عمومی این انجمن روز چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ در سالن مرکز نوآوری دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شود تا اعضای هیئت مدیره و بازرس‌های قانونی با رای اعضا انتخاب شوند.

علاقه مندان که دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر رشته مدیریت رسانه و رشته های مرتبط هستند و تمایل به عضویت و حضور در اولین مجمع انجمن دارند می‌توانند به آیدی ادمین کانال ماهنامه ( @mediamgt ) پیام دهند.

تغییرات جدید آزمون دکتری ۱۴۰۱ برای داوطلبان دوره روزانه

 مقطع دکتری بالاترین دوره تحصیلی آموزش عالی است که به دو شیوه آموزشی – پژوهشی و پژوهش محور در دانشگاه‌های کشور به دانشجویان ارائه می‌شود.

برگزاری آزمون دکتری تخصصی یا نیمه متمرکز از سوی سازمان سنجش کشور بخشی از نحوه پذیرش دانشجوی دکتری است و بخش دیگر به شیوه مصاحبه انجام می‌شود. گفتنی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری علاوه بر پذیرش از طریق آزمون، بر اساس آئین نامه دکتری بدون آزمون که ویژه داوطلبان استعداد‌های درخشان است به پذیرش دانشجو اقدام می‌کند.

سازمان سنجش از طریق برگزاری آزمون دکتری در ۷ گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر، زبان، دامپزشکی و کشاورزی برای این مقطع دانشجو پذیرش می‌کند.

همچنین، آزمون دکتری وزارت بهداشت برای پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی به صورت جداگانه و تحت نظارت مرکز سنجش پزشکی برگزار می‌شود. طول دوره دکتری حداقل ۸ و حداکثر ۱۰ ترم بوده و آزمون آن شامل مراحل ثبت نام، برگزاری، اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته، اعلام نتایج انتخاب رشته یا دعوت به مصاحبه، مصاحبه و اعلام نتایج نهایی است که داوطلب بعد از طی کردن مراحل نهایی آن می‌تواند وارد دانشگاه شود و ادامه تحصیل دهد.

مهلت ثبت نام آزمون دکتری دوازدهم آذر بعد از یک بار تمدید به پایان رسید و در این آزمون ۱۶۹ هزار و ۶۰۱ داوطلب ثبت نام کردند.

آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برگزار می‌شود.

پذیرش دانشجوی مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی» مصوب ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی و همچنین آیین نامه اجرایی مربوطه و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» صورت می‌گیرد.

دکتری آموزشی - پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به مقطع دکتری ناپیوسته آموزشی-پژوهشی بر اساس معیار‌های زیر انجام می‌گیرد:

۱. آزمون متمرکز (۵۰ درصد)

۲. سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)

۳. مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد)

دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای مقطع دکتری ناپیوسته پژوهش - محور بر اساس معیار‌های زیر صورت می‌گیرد:

۱. آزمون متمرکز (۳۰ درصد)

۲. سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)

۳. مصاحبه علمی و بخش عملی (۳۰ درصد)

۴. تهیه طرح واره (۲۰ درصد)

اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و … توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ ضریب آزمون‌ها به ترتیب آزمون زبان با ضریب (۱)، آزمون استعداد تحصیلی با ضریب (۱) و آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد با ضریب (۴) است.

بر همین اساس سازمان سنجش طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که امسال برای اولین بار شرایط شرکت دانشجویان انصرافی در دوره روزانه دکتری تغییر کرده است.

با توجه به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره ۱۹۵۰ تاریخ ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۹ پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ می‌توانند در آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ ثبت نام و شرکت کنند.

این متقاضیان و همچنین دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه مقطع دکتری سال‌های قبل، در صورت تمایل به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای آزمون باید تا پایان مهلت مقرر ثبت‌نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ از تحصیل انصراف قطعی بدهند و در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل در زمان مقرر، در صورت قبولی در آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ قبولی آنان در آزمون لغو خواهد شد.

هزینه ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی ۲ میلیون و ۸۵ هزار ریال (۲۰۸ هزار و ۵۰۰ تومان) است که پرداخت آن به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد و متقاضیان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است با مراجعه به سایت سازمان سنجش آن را به منظور شرکت در آزمون یک مجموعه امتحانی خریداری کنند.

در مراحل مختلف فرآیند آزمون خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به متقاضیان ارائه می‌شود و متقاضیانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند با انتخاب گزینه مربوطه می‌توانند مبلغ ۱۲ هزار ریال (یک هزار و ۲۰۰ تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه پرداخت کنند.

بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ امسال در ۱۲ مجموعه امتحانی با تغییراتی مواجه هستیم.

آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ در روز جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه آزمون از روز سه‌شنبه ۳ اسفند تا روز پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد.

بخشی از دانشجویان حضور کاملی در دانشگاه‌ها نخواهند داشت

هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره تحقق بازگشایی کامل دانشگاه‌ها به صورت حضوری گفت: دانشگاه‌های کشور هیچ گاه تعطیل نبوده‌اند، البته سطح فعالیت دانشگاه‌ها به دلیل شرایط همه‌گیری کرونا کاهش پیدا کرد، و بسته به شرایطی که در کشور شکل گرفت، مجبور شدیم بخش مهمی از فعالیت‌های دانشگاهی را تعلیق کنیم، ولی واقعیت این است که دانشگاه‌ها تعطیل نبودند بخشی مهمی از فعالیت‌ها در حوزه پژوهش و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها جریان داشت.

وی ادامه داد: وقتی دانشجویی نیاز دارد بر روی رساله و پایان نامه خود را کار کند، طبیعی است که از آزمایشگاه استفاده کند که این آزمایشگاه در خانه نیست، در دانشگاه‌ها است و درب دانشگاه برای تأمین نیاز‌های حداقلی دانشجویان باز بود.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد:، اما از نیمسال دوم اتفاقی که افتاد این بود که دولت جدید بر روی واکسیناسیون عمومی در کشور تمرکز کرد و از شهریورماه حرکت عمومی دولت به این سمت بود که بتواند بخش مهم جامعه را از جهت واکسیناسیون و بهداشت عمومی، ایمنی ببخشد، در حال حاضر ۸۰ درصد جامعه کشور ما که جامعه دانشجویی نیز از آن مستثنی نیست دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند این آمار در دوز دوم بیش از ۶۵ درصد است.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر جامعه به سمت ایمن شدن بیشتر در حال حرکت است و متناسب با این اتفاق، وزارت علوم هم در حال تلاش است به سمت بازگشایی کامل دانشگاه‌ها حرکت کند البته ما دوره گذاری را تجربه می‌کنیم دوره‌ای که از نیمه تعطیلی به سمت بازگشایی کامل است و در حال حاضر اغلب دانشگاه‌های کشور از مقطع تحصیلات تکمیلی شروع به بازگشایی کامل کرده‌اند.

داداش پور ادامه داد: دانشجویان دوره دکتری تقریباً حضور کامل را در دانشگاه‌ها تجربه می‌کنند و بخشی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های کشور حضور دارند و حرکت ما به سمتی است که بخش مهمی از جامعه دانشگاهی را به داخل دانشگاه‌های کشور فراخوان کنیم.

وی ادامه داد: ضوابطی که ستاد کرونا برای دانشگاه‌های کشور مطرح کرده است دو بعد دارد یک اینکه در سطح خوابگاهی فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی را رعایت کنیم و دوم اینکه آن‌ها را در داخل کلاس‌های دانشگاه‌ها عملی کنیم، وقتی این پروتکل‌ها وجود دارد معنی آن، این است که بخشی از دانشجویان ما حضور کاملی در دانشگاه‌ها نخواهند داشت و سیستم آموزشی ما در حال تجربه ترکیب آموزش حضوری و مجازی است و با کاهش کرونا می‌توانیم از حوزه مجازی به سمت حضور کامل حرکت کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان درباره اینکه چقدر دانشجویان از یادگیری صرف رها شده و به حوزه کاربردی و پژوهشی وارد شده‌اند افزود: در این خصوص باید ۳ نکته متذکر شوم، ما یک دوره‌ای را تجربه کردیم که پیک نیاز‌های آموزشی ما بود و ما مجبور بودیم که دانشگاه‌های بیشتری داشته باشیم تا نیاز‌های کشور را برای ورود به دانشگاه‌ها پوشش دهیم بر همین اساس در یک دهه دانشجویان ما تا حدی افزایش یافت که به تعداد ۴ میلیون و ۵۰۰ نفر رسید و اکنون در حال حاضر از آن پیک در حال سرازیری هستیم و تعداد دانشجویان به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کاهش یافته است.

داداش پور ادامه داد: نکته دوم اینکه سطح انتظارات دانشجویان نسبت به قبل تفاوت داشته و مطالبات دانشجویان افزایش یافته است، از دهه ۷۰ به بعد ما دانشجویانی داریم که توقعات خاص فرهنگی و اجتماعی را دارند که باید در دانشگاه‌ها فراهم شود.

وی افزود: یک اتفاق سوم که روی داده این است که تا دهه ۸۰ دانشگاه‌ها فعالیت‌های آموزشی انجام می‌دادند و در دهه ۸۰ با بحث جنبش تولید و نهضت نرم افزاری که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، دانشگاه‌ها به سمت پژوهش حرکت کردند. نسل اول دانشگاه کشور آموزش محور بود، در دهه ۸۰ نیاز پژوهش محور را تجربه کردیم و در دهه گذشته که هنوز هم ادامه دارد نسل سومی از دانشگاه‌ها پیدا شدند که فقط نیاز آموزشی و پژوهشی ندارند بلکه معتقدند دانشگاه باید دانشگاه کارآفرین بوده و به نیاز‌های اجتماعی و مسئولیت اجتماعی خود پاسخگو باشد.

داداش پور ادامه داد: در حال حاضر نسل‌های دانشگاهی به سمت پاسخگویی به تقاضا‌هایی که در جامعه وجود دارد پوست اندازی کردند و دانشجو هم مطالبه گری بیشتری دارد و به دنبال کسب کار است و دانشگاه در پوست اندازی خود به سمت کارآفرینی بیشتر حرکت می‌کند.

وی درباره اینکه تصور بر این است دانشجویان به سمتی می‌روند که صرفاً مدرک اخذ کنند و دانشگاه تمام شود، چقدر این مورد صحت دارد افزود: این‌ها بخشی از چالش‌های امروز ما است، ولی عموم جامعه، دولت و سیاست آموزش عالی به این سمت است که دانشجویی که وارد دانشگاه می‌شود یک بخشی از نیاز جامعه را در حوزه‌های مختلف تأمین کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: به عنوان مثال تا دهه پیش نیاز به پایگاه علمی و فناوری احساس نمی‌شد تا جایی که فناوری را به کسب و کاری تبدیل کند، قبلاً این وجود نداشت، ولی تلاش‌هایی که در وزارت علوم و دولت شکل گرفت و مطالبه اجتماعی باعث شد ما به سمت پلتفرم‌هایی حرکت کنیم که دانشجو در آنجا حضور یافته و چند دانشجو روی ایده خاصی کار کنند و به سمت شرکت‌های دانش بنیان حرکت کنند.

وی درباره انتخاب دانشجوی نمونه هم گفت: ما در دو سال گذشته به دلیل کرونا نتوانستیم دانشجوی نمونه انتخاب کنیم برای همین امسال می‌خواهیم در این دوران گذار که به سمت عادی سازی دانشگاه کشور حرکت می‌کنیم دانشجوی نمونه را هم داشته باشیم و نگاه ما فقط آموزشی نیست، دانشجوی نمونه برای ما دانشجویی است که در حوزه آموزش برتر، در حوزه پژوهش عالی و در حوزه فناوری قابلیت لازم را داشته باشد. اما در عین حال بازهم این کافی نیست ما به دانشجویی نیاز داریم که بتواند مطالبات اجتماعی را بفهمد، آرمان‌ها را درک کرده و خود را برای آن فضا‌ها آماده کند بنابراین با این جمع بندی انتخاب دانشجوی نمونه تک جنبه‌ای نیست بلکه جنبه‌های مختلف را در بر می‌گیرد تا به یک دانشجوی نمونه، دست یابیم، دانشجویان تا ۳۰ آذرماه برای ثبت نام فرصت دارند و اسفند ماه جشنواره برگزار می‌شود.

۲۰ هزار نفر رشته‌های بدون آزمون سال ۱۴۰۰ را انتخاب کردند

بر اساس مصوبات بیست و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ مقرر شد برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۰ تکمیل نشده، پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد.

متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در این مرحله می‌توانند از یکشنبه ۱۴ آذر آغاز شده است و فرصت ثبت نام تا روز شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ادامه دارد. تاکنون تعداد ۲۰ هزار و ۸۶۸ نفر در این مرحله نسبت به انتخاب رشته و ثبت نام اقدام کرده اند.

دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۰ همزمان با شروع ثبت نام از یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

هزینه کارت اعتباری ثبت‌نام و انتخاب رشته به مبلغ ۵۴۰ هزار ریال است که باید با استفاده از کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب از سامانه خرید کارت اعتباری سازمان سنجش خریداری شود.

اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای برای متقاضیان الزامی است.

دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته بعنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل کتبی دیپلم)، صورت خواهد گرفت؛ لذا متقاضیان (دیپلمه های نظام آموزشی ۳-۳-۶ ، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) باید معدل کل و یا معدل کتبی خود را بصورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند.

متقاضیان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت نام پذیرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولی آنها لغو می شود.

تذکر: متقاضیان دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بند ۱۶ تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج کنند.

 پذیرش در رشته‌های بدون آزمون سال ۱۴۰۰ پیش از این در فرصت زمانی شهریورماه ۱۴۰۰ همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری انجام شد و تعداد ۱۱۱ هزار و ۸۷۵ نفر متقاضی تحصیل در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی با معدل کتبی یا کل دیپلم در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شده بودند.

این در حالی بود که میزان ظرفیت پذیرش با سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۲۹ هزار و ۵۰ نفر اعلام شده بود.

هشدار سازمان سنجش درباره گواهی‌های جعلی قبولی در دانشگاه‌ها

به نقل از سازمان سنجش، به اطلاع تمام داوطلبان آزمون های سراسری می رساند، پیرو اخبار و اطلاعات دریافتی، برخی از افراد سودجو با ارائه گواهی های جعلی قبولی در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی، از طریق شبکه های اجتماعی و یا ایمیل های جعلی، درصدد کلاهبرداری از تعدادی از هموطنان و متقاضیان ورود به دانشگاه بوده اند.

ضمن هشدار به داوطلبان و خانواده های محترم آنان، موارد زیر را به آگاهی می رساند:

 برای اطلاع متقاضیان آزمون‌ها، اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، منحصرا از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان اعلام می شود.

 سازمان سنجش آموزش کشور، اسامی پذیرفته شدگان نهایی تمام آزمون‌ها را به صورت رسمی و مستقیم در پورتال دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بارگذاری کرده و امکان هیچ گونه ثبت نام دیگر، غیر از سیستم اعلام رسمی این سازمان وجود ندارد.

این سازمان هیچگاه از طریق ایمیل و یا پیامک، گواهی قبولی و یا گواهی به منظور ثبت نام در دانشگاه برای داوطلبان و متقاضیان را صادر نمی کند.

داوطلبان در هنگام مواجهه با این افراد کلاهبردار، مراتب را از طریق آدرس الکترونیکی: hefazatazmon@sanjesh.org ، به مرکز حراست و حفاظت آزمون های این سازمان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
عدالتی وجود ندارد
آخرین اخبار