میانگین حقوق و مزایای کارکنان در قوای سه‌گانه چقدر است؟

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص میانگین حقوق و مزایای کارکنان قوای سه گانه و دلیل تفاوت در پرداخت ها توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی لطیفی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به لزوم اجرای ماده (۲۹) قانون برنامۀ ششم توسعه، بیان داشت: در اوایل شکل‌گیری دولت سیزدهم، با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی، درخصوص نحوه اجرای این قانون به یک تفاهم اولیه رسیدیم؛ در ادامه، پیگیری‌ها و تأکید‌های رئیس‌جمهور برای ساماندهی حقوق و دستمزد و همراهی معاون‌اول رئیس‌جمهور موجب شد این موضوع را جدی‌تر پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: علی‌رغم برخی فشار‌ها در سطوح مدیران میانی و تمایل دستگاه‌ها به مستثنی‌شدن از قانون، در سطح وزرا ارادۀ اجرای این قانون وجود داشت و موجب شد تا قطار دولت به حرکت درآید.

در ادامه برنامه حسین عرب‌اسدی معاون سرمایۀ انسانی سازمان اداری و استخدامی در توضیح حداقل و حداکثر پرداخت به کارکنان، گفت: حداقل حقوق پرداختی به کارکنان که در سامانۀ حقوق و مزایا ثبت شده است، ۳میلیون و ۲۵۵هزار تومان و حداکثر پرداختی ثبت‌شده، تقریباً ۶۲ برابر و بیش از ۲۰۰میلیون تومان است؛ البته تعداد این ارقام پرداختی کم است و مثلاً متعلق به فردی است که طی شش‌ماه دریافتی نداشته و جمعاً این رقم به او پرداخت شده است، اما ما این استثنائات را در نظر نمی‌گیریم و آن‌ها را پالایش می‌کنیم و ارقامی که ثبات دارند را مبنا قرار می‌دهیم.

معاون سرمایۀ انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه، گزارشی از میانگین خالص پرداختی، کمترین و بیشترین پرداختی و تعداد کارکنان در بازۀ زمانی ۹ماهه سال ۱۴۰۰ و به تفکیک قوا ارائه کرد.

میانگین حقوق و مزایان کارکنان در قوای سه‌گانه چقدر است؟

 

وی گفت: تعدد قوانین باعث شده است برخی دستگاه‌ها از قانون مدیریت خدمات کشوری که قانون مادر است، مستثنی شوند؛ ادغام یا تحت شمول یک قانون قرارگرفتن در این موضوع بسیار برای ما مهم است.

در ادامه میثم لطیفی با اشاره به قانون نظام هماهنگ پرداخت، خاطرنشان کرد: البته طبق این قانون قرار نیست همۀ دستگاه‌ها دریافتی یکسان داشته باشند، تفاوت پذیرفتنی است، اما تبعیض را نمی‌پذیریم.

 عرب‌اسدی معاون سرمایۀ انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در توضیح دستگاه‌هایی که اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان خود را ثبت کرده‌اند، گفت: از میان ۲۸۶۴ دستگاه اجرایی ذیل قوۀ مجریه، ۱۴۶۱ دستگاه اطلاعاتشان را در سامانه ثبت کرده‌اند، ۱۳۳۰ دستگاه باقی‌مانده که اطلاعاتشان را وارد نکرده‌اند، شهرداری‌ها هستند که اگر این اتفاق بیفتد می‌توان گفت بیش از ۹۰درصد اطلاعات حقوق و مزایای قوۀ مجریه ثبت شده است.

میانگین حقوق و مزایان کارکنان در قوای سه‌گانه چقدر است؟

لطیفی  رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز گفت: شهرداری‌ها نهاد عمومی هستند و نه دولتی، اما، چون به‌نحوی از بودجۀ عمومی استفاده می‌کنند، بایستی اطلاعاتشان را وارد کنند.

عرب‌اسدی با اشاره به اینکه برای استنکاف از قانون مجازات تعیین شده است، تصریح کرد: ما در حال بررسی ورود اطلاعات دستگاه‌ها هستیم، برخی دستگاه‌ها مشکلات اجرایی در فرآیند ثبت اطلاعات داشتند که با آنان به تفاهم رسیدیم تا چهارشنبۀ این هفته (۲۴ آذرماه) اطلاعاتشان را نهایی کنند و در حال محاسبۀ مابقی و اعلام آن به سازمان برنامه و بودجه هستیم؛ البته تعاملی که تا کنون شکل گرفته بسیار خوب بوده و طی یک هفتۀ گذشته به میزان کل یک ماه گذشته اطلاعات ثبت شده است و خدا رو شکر مقاومتی وجود ندارد.

معاون سرمایۀ انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامۀ توضیحات خود به تعداد کارکنانی که اطلاعات آنان در سال ۱۴۰۰ ثبت شده است اشاره کرد و گفت: اطلاعات ۲ میلیون و ۹۰ هزار و ۶۴۵ نفر از مجموع حدود ۲میلیون و ۳۰۰هزار کارمند قوای سه‌گانه، نهاد‌های زیر نظر مقام معظم رهبری و سایر دستگاه‌های اجرایی ثبت شده است و می‌توان گفت از نظر تعداد کارکنان، از ۸۰درصد عبور کرده‌ایم.

وی در ادامۀ درصد پیشرفت دستگاه‌های ذیل قوا در ورود اطلاعات و دستگاه‌هایی که اطلاعات خود را به طور کامل و ۱۰۰درصدی بارگذاری کرده‌اند را تشریح کرد و با اشاره به شرکت‌های دولتی، گفت: شرکت سهامی آب و فاضلاب کشور ۱۰۰درصد اطلاعتش را وارد کرده است.

وی در ارائۀ گزارش خالص پرداختی بالاتر از ۵۰ میلیون تومان به تفکیک قوا در سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: طبق اطلاعات ثبت‌شده در سامانه تا امروز، در قوۀ مجریه، ۱۳۴۵ نفر، در قوۀ قضائیه، ۴۴ نفر و در قوۀ مقننه ۲۴ نفر دریافتی بیش از ۵۰ میلیون تومان دارند.

معاون سرمایۀ انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰، حقوق بیش از ۳۳ میلیون تومان نباید پرداخت شود، تصریح کرد: یک راه دور زدن این قانون، تشکیک در این موضوع بود که آیا رقم ۳۳ میلیون تومان مربوط به خالص پرداختی است یا ناخالص پرداختی؟ و راه دوم، استفاده از تبصرۀ تفاوت تطبیق است که اگر این دو راه را برطرف کنیم، هیچ پرداختی بیش از سقف قانونی نخواهیم داشت.

لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی در تکمیل این توضیحات، گفت: بخشی از پرداختی‌های فراتر از سقف قانونی قوۀ مجریه، در حوزۀ پزشکی است؛ مثلاً کارانۀ هر عمل جراحی در بخش دولتی که مبنای قانونی هم دارد، ممکن است باعث شود این رقم بیش از سقف ۳۳ میلیون شود.

وی با اشاره به اهمیت مرز بین مشاغل حاکمیتی و تصدی، تأکید کرد: ما معتقدیم در مشاغل حاکمیتی و خصوصاً در حوزۀ مقامات، بایستی الگوی زهد و الگوی کفاف مبنا باشد، اما این موضوع به خاطر خلطی که در دستگاه‌های اجرایی بین مشاغل حاکمیتی و تصدی وجود دارد، اتفاق نمی‌افتد. مبنای ما برای مشاغل حاکمیتی با مشاغل تصدی باید تفاوت داشته باشد. امیدوارم بتوانیم با کمک سامانۀ ثبت حقوق و مزایا نقشه‌ای از وضع موجود داشته باشیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به لزوم برقراری عدالت در سه محور، تصریح کرد: ما به کمک نخبگان حوزۀ مدیریت منابع انسانی باید و عدالت بین مردم و دولت، عدالت بین دستگاه‌های اجرایی و عدالت درون‌دستگاهی و میان کارکنان را برقرار و به رفع ادراک بی‌عدالتی کمک کنیم.

وی ادامه داد: البته به نظر می‌رسد در کشور روی یک نظریۀ مبنای مشخص در موضوع عدالت توافق نداریم؛ من معتقدم نظریۀ مبنایی انقلاب اسلامی، از بین بردن شکاف میان فقیر و غنی است. اینجا منظور ما داشتن نگاه کمونیستی نیست، ما تفاوت‌ها را برخلاف نظام کمونیستی که نمی‌پذیرد، پذیرفته‌ایم، ما با تبعیض مخالفیم. در غرب نیز در بخش دولتی تفاوت آنچنانی حقوق و دستمزد نمی‌بینیم.

لطیفی گفت: به طور کلی، یکی از اقداماتی که باید در دستور کار قرار بگیرد، رسیدن به یک نظریۀ مبنای واحد، دیگری، جمع‌آوری و متمرکز ساختن نهاد‌های قانون‌گذار و محدودکردن مبادی ورود برای تقنین و نهایتاً، عمل به قانون در حوزۀ اجرا است.

عرب‌اسدی معاون سازمان اداری و استخدامی هم بیان داشت: به نوعی اتاق تاریک موضوع حقوق‌های نامتعارف و ویژه، موضوع «رفاهیات و سایر» است که هیچ ضابطه‌ای ندارد؛ پیشنهاد ما این بوده که بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، برای تمام رفاهیات در شورای حقوق و دستمزد ضابطه‌گذاری شود.

او افزود: پرداخت‌های ویژه به دلیل وجود فصل رفاهیات مندرج در بودجه است که دستگاه‌ها آن را با ضریب کمتری به سطوح کارشناسی و با ضریب بیشتری به سطوح مدیریتی اختصاص می‌دهند و گاهی تا ۴۰۰ و ۵۰۰درصد عدد حکم افراد، به آنان رفاهیات پرداخت می‌شود. اگر بتوانیم با کمک مجلس شورای اسلامی این موضوع را ضابطه‌گذاری کنیم، تا حد زیادی پرداخت‌های نامتعارف کنترل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
نیستانک
۲۱:۰۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
ما اگر بتوانیم استخدام فرزند و خود نماینده را ممنوع کنیم یک قدم خود را به خداوند و امامان ع نزدیکتر کرده ایم. و شهره همه خواهیم شد. دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۱۲ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
حقوق ها که افتضاحه. مخصوصا حقوق های بچه های وزارت دفاع. جز پایین ترین حقوق ها در دولت هست. تقریبا پایینترین حقوق . واقعا یه فکر اساسی باید بشه. لطفا باشگاه خبرنگاران یه گزارش از وضع حقوق وزارت خانه ها به صورت شفاف تهیه کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
به فکر نیروهای مسلح باشید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
هیچ حقوقی نباید زیرخط فقر وبالای بیست میلیون باشد این یعنی عدالت
Iran (Islamic Republic of)
غلام
۱۸:۱۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
باز کسری بودجه اوردن میخان حقوقارو بالا وپایین کنن.عجب مملکتی داریم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد اسماعیل زاده
۱۴:۴۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
کارمند شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر واریز گردد 09144260599 کارمند شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر واریز گردد 09144260599 کارمند شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر واریز گردد 09144260599 زنگ بزنید کارمند شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر واریز گردد 09144260599 محمد اسماعیل زاده کارمند شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر واریز گردد 09144260599 زنگ بزنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد اسماعیل زاده
۱۳:۱۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
کارمند شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر واریز گردد کارمند شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر واریز گردد 09144260599 کارمند شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر واریز گردد 09144260599 زنگ بزنید کارمند شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر واریز گردد 09144260599 زنگ بزنید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۴۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
خیلی از دریافتی های مسعولین بخاطر اینکه گند کار در نیاد در فیش حقوقی منظور نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰۰۰
۱۰:۲۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اموال مردم محرمانه نیست اموال دولتی ها محرمانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
و تمامی فساد و اختلاس ها و دریافتی های حرام نجومی از همین سیاست سرچشمه می گیرد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰۰۰
۱۰:۱۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اینقدر دروغ تحویل مردم ندید دیگه مردم همه چیز میدونن .مردم در فقر زندگی میکنن وآنها در رفاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
کسی که بیش از 50 میلیون حقوق می گیرد کجا می فهمد مشکل اقتصادی مردم را
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۰۹:۱۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
یک کار گر و کار مند 4 میلیون حقوق می گیرد نماینده خادم ملت بیش از 50 میلیون می گیرد برای همین از درد مردم خبر ندارد و نمی تواند بفهمد که یک کارمند مشکل خرید خودرو دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
پنجاه میلیون چیه ؟؟؟؟!!!
توی ۲۶۲ میلیون و یکی دیگر از قوا ۱۸۴ میلیون داشتیم
بعد حقوق کاگر ۴ میلیون اعلام می کنند و برای یارانه ۴۵ هزارتومان عزای عمومی می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۷:۵۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
کاربر عزیز حقوق فرهنگیان باز نشسته رو میخواهید به دولت بگیم صبر وتحمل معلمها خیلی بالاست در مقابل حقوقی که میگیرن صفره لطفا قدر دانی کنید عوض اینکه بگید حقوق فرهنگیان بالاست خصوصا فرهنگیان باز نشسته وهمه باز نشسته ها بیچاره ها بعد از باز نشستگی ۲ تا ۳ جا مار حصوصی میکنند چه خانمها چه اقایان تا به زندگیشون برسن شما تازه از راه رسیدین دارین اندازه ما فرهنگیان باز نشسته حقوق میگیرید با همین مدرکهای ما اهسته اهسته ما بازنشسته ها ۳۰ سال کار کردیم حقومون اندازه شماست تازه چسبیدین به ما فرهنگیان
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۵۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
بیشتر نوشته هایتان را باید حدس بزنیم که چه نوشتید // لطفا قبل از ارسال پیام یکبار خوتون بخونید و اصلاح بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۷:۴۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
چطور خدمتگزاری بودن که این همه حقوق میگرفتن اونوقت ملت بیچاره وکارمندان وکارگران وفرهنگیان رو هر سال سر حقوقشون دعوا ودرگیری ای پول نداریم بودجه نداریم کجای عدالت خدا وپیامبر اینو گفته به زبون بگیم خدمتگزاریم اما در عمل خوب ۲۰ ۳۰ ۵۰ میلیون داری میگیری خوب ملت هم میگن اگه این خدمتگزاریه ما میایم خدمتگزار مبشیم به ما این حقوقها رو بدین
لخطر همینه که عدالت برقرار نمیشه سرمایه دار سرمایه دارتر ومستضعف مستضعف تر میشه انشاالله ما ببینیم دولت مقتدر جناب رئیسی چیکار واسه این قشرهای زحمتکش لخور ونمیر میکنه راستی کارکنان بازنشسته همه گروها که نام بردم ونیروهای مسلح بازنشیسته ها ومستمری بگیرها لطفا جناب رئیسی به فکرشون باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
یعنی چه؟ شهرداری ها نهاد عمومی هستند؟ ؟؟ مگر همین شهرداریها به بهانه های مختلف عوارض از مردم نمیگیرند ؟ چرا باید ازهمین مردم که زیر نظر دولت اسلامی هستند ،عوارض بگیرند و فقط توحیب کارکنان خودش برود؟ بیمه ها چرا استثنا هستند ؟ مگر به هر بهانه ای از مردم وماشینها وخانه ها و....که زیر نظر دولت اسلامی هستند ،اینها پول بیمه نمیکیرند؟ چرا باید پولهای هنگفت وهزاران میلیاردی را بگیرند ودر حیب مدیران بیمه وکارمندانشان برود؟ وهیچ کسی هم اعتراضی نکند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
کاملا درست فرمودی اکه حقوق نجومی به کارمندان خود ندهند لازم نیست عوارض سنگین از مردم اخذ کنند
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۷:۲۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
مردم رو به خاک سیاه نشوندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
چرا همه نظرات رو منعکس نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
متاسفانه حرفی بجز بی عدالتی نداشتیم و نداریم....یک باز نشسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
متأسفانه شهرداری ها جزء دولت حساب نمیشن و هیچکس به حقوقهای کارمندها کاری نداره.
به خدا قسم من پیشنهادات رشوه رو رد کردم و میکنم.
اما همه که مثل هم نیستن.
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۷:۲۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اقا این که اولا حرف زده مگه میشه کسی شش ماه حقوق نگیره اونم دولتی ...دوما تمام اینا فیلم و بازیه به قدری بی عدالتی توی این جامعه هست که بشنوی دود از کله ات میزنه بیرون...سوما تمام بودجه ای رو تصویب میکنن خود دولتی ها میخورن به عمران و غیره چیزی نمیرسه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
چرا یک بار برای همیشه نمیگین حداقل و حداکثر حقوق هر دستگاه چقدر هست مطمئن باشین کف حقوق سه میلیونی که میگین برا فرهنگیان بدبخت هست که البته همون هم درست نیست آموزش و پرورش کلی نیروی حق التدریس میگیره با حقوق ماهیانه یکی دو میلیون تومن اون هم برا تدریس تو روستایی که یکی دو ساعت با محل زندگی فرد فاصله داره.
چرا بعضیا اینقدر بی انصاف هستن اینا رو نمیبینن، تازه مزایا و رفاهیات دستگاه ها رو هم اگه مقایسه کنین همه چیز دستتون میاد. تموم ارگانها بدون سر و صدا و کاملا چراغ خاموش حقوق و مزایای کارکنان شون رو افزایش میدن هیچ کس خبردار نمیشه ولی چندین ساله از صدا سیما گرفته تا سایتهای و روزنامه های مختلف تیتر میزنن رتبه بندی معلمان اجرا می شود ، فلان می شود، بهمان می شود. در حالی که هیچ خبری نیست و سر نخواستن آموزش و پرورش تو دولت و مجلس دعواست و تا آموزش توی کشور درست نشه هیچ انتظار پیشرفت و بهبودی تو وضعیت موجود نداشته باشین.
Iran (Islamic Republic of)
کارمند شرکت ملی پست ایران
۱۳:۱۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
جناب شما موافقت وزارتت را برای جابجا شدن با ما اخذ کن ما مشکلی با حقوق آموزش و پرورش نداریم
هرچه بود قبول می کنیم

شما هم میاید جای ما که چراغ خاموش حقوقمون را اضافه کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
پدر من نماینده مجلسه
الان داره ۷ میلیون پول میگره
بله درست شنیدید
هفت میلیون تومان
چرا دروغ مینویسید!!!
من خودم هم فیش حقوقیش رو دیدم
بعد ارقامی که شما میگید بیشتر درامد بازاری هاست
نماینده مجلس خیلی هم بگیره ۹ میلیون تومانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
برای نه میلیون میلیاردی هزینه تبلیغات می کنند آبدارچی مجلس بیشتراز نه میلیون می گیره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
پدر جنابعالی یک فیشش 9تمنه فیش های دیگه رو بهت نشون نداده. پاکت هایی رو که میگیره بگو بهت نشون بده چک کنی بد نیست. من با ۱۲ سال سابقه ۶و ۵۰۰ میگیرم.
France
ولی الله
۱۲:۲۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
تو که راست میگی اما ....
میشه فیش باباجون رو بزاری گوگولی موگول؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
به دادنیروهای مسلح برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
هر چی میگیرن نوش جونشون یه فکری به حال مردم بکنید به خدا کم اوردیم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۰۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
این چه عدالتی هست که یک مدیر باید دویست برابر کارمندش بگیرد. کجای دنیا اینقدر تفاوت وحود دار. حداکثر پنج برابر نه پنجاه تا دویست وسید برابر. اگر عدالت پرداخت انجام شود و حقوقها کنترل شود مطمن باشید حقوق حداقل بگیران با سی سال سابقه اینقدر اندک نیست. ولی اگر عدالت اجرا شود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۲۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
حداقل حقوق. سایر. کارمندان. لشکری و کشوری هم باید هشت میلیون تومان شود. تا عدالت ‌و خدمات هماهنگ پرداخت اجرا شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
آقای قالیباف حتما بالای 50 میگیره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۵۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
عدالت رو اینطور میخواستید برقرار کنید.
بی کفایت ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
سلام.فرزندان مردم نیز بعد نوزده سال تحصیل و فارغ التحصیلی،لیسانس و فوق لیسانس بیکارند و ریالی درآمد ندارند و دستگاه‌های دولتی متاسفانه چنین حقوق نجومی می‌گیرند مگر چه منفعتی برای کشور و مردم دارند جز خالی شدن بودجه،و فقر مردم.اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
حال اینکه با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد بیکارند جای تاسف است که دولت و مجلس عرضه تولید اشتغال را نداشته اند
ولی آنها نیز خودش کمک کاری کرده اند و در آزمون استخدامی نتونسته اند قبول شوند مشکل کارمندانی که قانونی و با آزمون استخدامی جذب شده اند نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
سلام.از دولت جناب آقای رئیس جمهور گرامی می‌خواهیم واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم آزاد کنند تا انحصار داخلی شکسته و گرانی بیسابقه دههابرابری خودرو که در دولت تدبیروامید درست کردند و کمی ادامه یافت کاهش شدید یابد،اگر برای جان و مال مردم ارزش قائل هستند واردات خودرو را آزاد کنند،از نمایندگان مجلس می‌خواهیم نماینده مردم باشند نه نماینده جیب خود و قانون جدید واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم را آزاد کنند،تا به احتکار و گران‌فروشی خودروسازان داخلی پایان داده شود،یقین داشته باشید قیمت‌ها کاهش شدید خواهد یافت.ن.گرمی.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
ببین عزیزم
مدیران روسا همینقدر که مسئولند براشون بسته
لزومی نداره تو سیستمی که من (نوعی) زحمتم کمتر از رئیس نیس رئیس یا مدیر ۳ تا ۴ برابر من دریافت کنه(منظورم اینه که از اونا کم نکنید حقوق امثال مارو به اونها برسونید)
جالبش اینه که مدرک علمی و سطح سوادشونم بیشتر نیست
این دست از روسا فقط عشقه ریاستن و حقوقشونم یک اندازه باشه ولو کمتر از من (نوعی) ،باز هم برا مدیر و یا رئیس شدن سرودست میشکنن
لطفا انتقال بدید حتی اگر منتشر نکردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
اگه خیلی مردین برین سراع ملاکها. بنگاه داران. طلا و صررافی ها. اینها هستن که باعث ایجاد تورم در جامعه میشن . نه کارمند بد بختی که مثلا 8 م حقوق میگیره. از برکت شما باید حداقل 5 م اجاره خانه بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
Yjc این مربوط به برنامه پایش شبکه اول سیما بود
حالا خوب چی قرار چه اتفاق مهمی بیفتد ؟
هر چی مجری تلویریون جلز و ولز زد که بابا حقوق
4 ملیون و5 ملیون دیگه کسی در تهران در ایران نمی تواند
زندگی کند خط فقر 10 ملیون کاری کنید که حداقل حقوق
معلمان و حداقل بگیران به اندازه خط فقر برسه کسی
حوابگو نبود از اول همه می دانستن خیلی ها حقوق
نجومی می گیرند حالا هم که علنی کردین ایا مگه قرار
حقوق انها را کم کنید؟!؟!
بگویید برای حداقل بگیرها قراره چه غلطی بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
دوست خوب ....اجازه بدهید .اولین قدم اگاهی عمومی است .چراکه یک عده گردن کلفت وقلدر بعنوان مدیر ومسوول شرکتها وبیمه ها وبانکها وهلدینگها ....دارن از بیت المال چپاول میکنند وتا صحبت همسان سازی میشه همینها مخالفت کرده وبا لابی گری مانع میشن ....وچون پول وزور دارند سروصدایشان هم بلندتر هست .اما با اگاهی عمومی جلوی این سرو صداها گرفته میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
بینهایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
مسخره است وضع این مملکت، این همه تفاوت برای چیست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
عجب عادلنانه نسبت تفاوت بین پرداخت حقوق کارگر و کارمند جز با بالاترین مقام در هر قوه وسازمان 1 به 2000 پس مسولان ومقامات فقط فکر کردند خودشان خرج دارند وکارگر وکارمند جزء سازمان هیچ خرجی ندارد تازه از همه این مطلب که بگذریم مسولان ادارات ماشین بیت المال وخانه سازمانی ومهمانسرا های اداری به رایگان استفاده میکنند. اما کارگر وکارمند باید هزینه اجاره خانه وایاب و ذهاب را از حقوق کم خود بپردازد اخر مسولان که اینگونه برای خودتان حقوق بالا در نظر میگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
حرف های خیلی جالبی بود مخصوصاً اون قسمت رفاهیات.....
امیدوارم عمرم کفاف بده ببینم اون روزها رو که عدالت رعایت بشه
بانک ها شهرداری ها دارایی ها ادارات وزارت نیرو مخابرات اداره ثبت اسناد و ....
یادی هم کنیم از نیرو های مظلوم شرکتی در این ادارات ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
دروغ محضه..چرا از حقوق های میلیاردی و ۲۴۵میلیونی چیزی نمیگین که بعضی مدیران به جیب میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
با اعتراض به حق معلمان و فرهنگیان مظلوم و زحمتکش کشور که سیزده ساله حق مسلمشان توسط دولت‌های قبل و فعلی پایمال شده و میشه با خودم گفتم که ای کاش هیچ وقت یک ایرانی نبودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
چرا خواستار برقراری عدالت در همه جوانب نیستید ؟؟؟؟!!!

فرهنگیان نیز دیقیقا مثل بقیه کارمندان ساعت کاری موظف داشته باشند البته حقوق همسان با بقیه کارمندان دولت نیز هم‌
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۰۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
اعتراض نکنید//هرچقد که بخواهید اسکناس بدون پشتوانه چاپ میکنیم بهتون میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
بنام خدا
با عرض سلام
خواهشمندم خواهران در حضور مرد نامحرم از جوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما در رنگ های مختلف استفاده نمایند
باتشکر
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
سلام ، دارم در پرداختی ها می بایست برابر یک سیستم و نظام هماهنگ برای همه کارکنان و فرمول و فاکتورهای مربوطه اجرا و با رعایت قانون مند انجام گردد و از تبعیض جلوگیری شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
هر اندازه که حقوق فرهنگیان را بالا بردید باید حقوق کارمندان پست را نیز بالا ببرید
چرا که کارمندان پست زحمتکش ترین کارمندان جمهوری اسلامی هستند و‌تعطیلی و مرخصی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
بنده خدا ممکنه پست حقوق کم بگیره ولی ارزو نکن در
اندازه فرهنگی ها بگیری که وضعت بد تر از این که هست
میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
شرط خوبی نذاشتی 10ساله قراره این قانون برا معلما اجرا بشه تا 10ساله دیگه هم اجرا نمیشه حداقل بگو هرچقدر به کارکنان قضایی اضافه کردند بهتون بدند چون اینا نقدترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
حقوق کجا بوده ۱۰ ساله دارن میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
بیشترین کار رو انجام میده اداره پست و کمترین حقوق رو میگیره . توی دوران کرونا هم که چند برابر شد کارشون . پست چی محله ما بنده خدا تا ۶ بعدازظهرهم داره نامه میده و حقوقشون حدودا ۴ تومنه و میگه تمام هزینه های موتور با خودمه و خود موتور هم پولشو ازمون گرفتن با اینکه به اسم اداره پسته تو کارت موتور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
دوست گرامی
بنده با چندین مدرک رنگارنگ و ارشد مدیریت دولتی و ۲۳ سال خدمت رسمی حکمم زیر هفت میلیونه ، فرهنگی هم سنوات بنده حداقل 10 میلیون
فامیل نزدیک خودم فرهنگی است ، تقریبا با همین سنوات حکمش حدود ۱۲ میلیون
مسئولان شرکت ملی پست بهت آدرس غلط می دند
یا شما از مسئولان شرکت هستی که سطح مسئولیت ده یازده برابر ما بی پارتی هاست و از ماها خبر نداری که اینطور اظهار نظر می کنی
به ما که ماهانه یک ساعت اضافه کار هم نمی دند و مزایایی هم ندارم سرجمع دریافتی بنده ۷ میلیون است که ۳ وام ازش کم میشه و ۴ میلیون به دستم می رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
هر اندازه حقوق و فرهنگیان و پست را بالا بردید حقوق کارمندان جهاد هم بالا ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
گرسنمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
چرا هر چه حقوق افراد بالاتر باشه رفاهیات انها هم بیشتراست مثلا خیلی از شرکت بزرگ با حقوق های بالا حق اوقات فراغت، مهدکودک، حق غذا.... دارند یا بیمه تکميلي که سالانه هزینه دندان پزشکی دارو ویزیت.... میدهد وام های با مبلغ بالا واقساط کم دارن ولی یه کارگر که حداقل حقوق را داره وحقوقش کفاف زندگیش را هم نمیده وبرای درمان واموزش اوقات فراغت و..... بیشتر نیاز به حمایت دارد هیچ کمکی بهش نمیشه واقعا چه کسانی این قوانین تبعیض امیز را تصویب کرده مگر مثلا وزارت نفت یا سایر شرکتها که درامدزا هستند ارث پدریشونه که بین خودشون تقسیم میکنن اگر این سازمانها درامدزا هستندوپولشان زیاده باید برای امور اموزشی و بهداشتی کل مردم کشور هزینه بشودچون این منابع ملی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
دوست عزیز ارث پدرشون نیست تو هم پاشو ۲۰روز بر روی سکوی دریایی دور از زن وبچه ومریضی هزاران بدبختی ببین ایا حقت روکسی خورده جوشکاری زیر دریا میدونی چقدر وحشتناک است الکی حرف بیخودی نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
ی یادی از کارگرا هم بکنید تون نون و پوشاک و شیر خشک بچشون موندن مجبور شدیم بچه یه سالمونو از شیر خشک بگیریم چون پولشو نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
...im sorry
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
اون 20 تا 30 درصد که وارد نکردن همان 50 به بالا گرفتن هاست
لطفا بنویسید چند تا بیشتر 30 میلیون
معلم 5 تومن تربیت 5 تومن اموزش 5 تومن این نشان دهنده اینده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
چجوریه هزارو پونصد نفر به طور رسمی بالای پنجاه میلیون حقوق میگیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
42 ساله حقوق 50 میلیونی می گیرند انواع وام و تسهیلات و خونه و ماشین میلیاردی گرفتند ما هم داریم نگاه می کنیم به فرض که الان ته دیگ هم به مابرسه یا نرسه چه فرقی به حالمون داره با این همه گرونی ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
سلام ، درپرداختها ی حقوق می بایست رعایت عدالت اجتماعی و دوراز تبعیضات باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
این پول‌ها و حقوق های نجومی چطوری از گلویتان میره شما ها مدیون خون شهدا و جانبازان مثل ما هستید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
عجب کشوری داریم حقوق میلیاردی بگیرهم داریم اعلام کنید هیچ کجای دنیا تفاوت حداقل بگیر وحداکثربگیربیش از دوبرابرنیست ولی اینجا دوهزاربرابراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
آمریکا اولین نمونه اش
آخرین اخبار