بهرامی گفت:از آنجایی که بهره وری منفی بوده و از طرفی خودروسازان تعهد رشد تیراژ هم داده بودند که آن هم منفی شده بود، قیمت خودرو باید کمتر از ۱۰ درصد گران می‌شد.

محسن بهرامی ارض اقدس عضو شورای رقابت در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به افزایش قیمتی که اخیرا روی خودرو اعمال شده است، گفت: اگر تورم بخشی را بخواهیم در قیمت یک خودرو در نظر بگیریم،  قیمت باید کمتر از 10 درصد  افزایش پیدا می کرد..

او ادامه داد:  از آنجایی که بهره وری منفی بوده و از طرفی خودروسازان تعهد رشد تیراژ هم داده بودند که آن هم منفی شده بود، قیمت خودرو باید کمتر از 10 درصد گران می شد.

عضو شورای رقابت گفت: شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو نقش دارد، اما اکنون این شورا وجود ندارد که بخواهد برای قیمت گذاری تعیین تکلیف کند. دولتی که تمام مدیران سازمان‌ها تا مدیران درجه  3 را تغییر داده است برای شورای رقابت تصمیم گیری نمی‌کند. باید برای شورای رقابتی که از ۲ ماه پیش مدیر ندارد، تصمیم گیری می‌کرد.

گفتنی است وزیر صمت اعلام کرده که شورای رقابت دیگر نقشی در قیمت گذاری خودرو ندارد و به ستاد تنظیم بازار واگذار شده است.

وی با اشاره به اخباری که درباره تعیین قیمت خودروها در روزهای اخیر منتشر شده است، افزود: بررسی قیمت گذاری خودروها به ستاد تنظیم بازار سپرده شده و این ستاد درباره این موضوع تصمیم گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۲۲:۴۰ ۱۷ دی ۱۴۰۰
انقدر قرون قرون نشسم پول جمع کردم ماشین ۲۰۶ در حد هشتاد تومن بخرم تو دیوار میزدم بود تا سال ۹۰ حتی تا یماه پیش
اما الان ک میزنم دیوار پول من قابت مونده و ۲۰۶ کار کرده داغون رفته بالای ۱۰۰ تومن.... الهی خدا ازتون نگذره.... کل جوونیم به کار کردن یه قرون دو قرون کردن گذشت
Czechia
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
خب؟
میتونین کاری کنین؟
یا دوباره میخواید جلوشو بگیرین اونا دو برابرش کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
چرا به ملت توهین میکنید آقای شورای رقابت قانون چه میگه شما چی میگید حقوق کارگر را هم هر 6 ماه یه 20 درصد افزایش بدین ای قانون گذار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
این روش مدیریت روش مدیریت چوپانیه چون ما گوسفندای خوبی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
مصلح
۲۰:۱۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
از باشگاه خبر نگاران توقع داریم به جای تیتر ها و مصاحبه های سطحی یه مقدار عمیق تر مسایل را بررسی کند. در حال حاضر مشکل صنعت خودرو ریشه در دولتی بودن دو شرکت اصلی و عدم وجود رقابت در بازار است. به نوعی دو شرکت دولتی انحصاری قرار است اکثر بازار خودرو ایران را مدیریت کنند. مشکل خودرو مشکل ده درصد و بیست درصد نیست. بررسی کنید که علت اصلی اصرار بر دولتی نگهداشتن صنعت خودرو چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
عمروجوانی مان دراین کشوربربادرفت
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۱۴:۴۵ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
این شورا رقابت بود که مردم بیچاره کردند هر چند ماه قیمت خودرو را بالا می برد وهر چی سود بود جیب دلال وواسط را پر کرد الهی شکر که دولت جناب آقای رئیسی شورا رفاقت (نه رقابت )را منحل کرد؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
khakhs
۰۹:۱۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
توخودت از اون دلالا و واسطه گرها خرابتری که این حرف رومیزنی بی شرف این دولت جدیدی چه کاری کرده بد رو بدتر کرده قیمت ها چند بود الان چند شده قیمت تمام جنسها بی نهایت بالا رفته منه کارگر که اون موقع حقوقم 1تومن بود الان 3تومن هزینه ها ده برابر این بالا رفته چی با چی مساوی یه کارگر نیاز به پس انداز نداره نیاز به اینده مالی برای بچه هاش ندارهاین وسط هرکی برده پولدار ها بودند وکسایی که یه ادم دولتی پشتشون بودند اون بدبخت بیچاره هایی که کسی رو نداشتند بیچاره تر شدند این قانون مزخرف مملکت ماست که میگه یه باید باشه که همیشه نوکر وکارگر باشه ایا این درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
اينها قرار و مدارها رو با هم گذاشتند و از اول هم قرار نبود كمتر از 10 درصد گران شود و فقط دارن مردم رو سركار مي‌زارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
خسته نباشي دلاور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
الان شورا ی رقابت شده دلسوز و بفکر مردم ...چرا زمانیکه دست خودتتون بود بیچارهشون نمیکردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
این بایدها را ول کن بی کفایتی شورای رقابت یعنی افزایش قیمت خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
این رشد قیمت لازم بود هزینه تولید خودرو بالا هست ورق فلزی و قطعات با دلار آزاد دست خودروساز میرسه و دلار 4200 و نیمایی جز برای سودجویان و دلالان و رانتی ها برای کسی سودی نداشه به همین دلیل 200 هزار میلیار بدهی دارند خودروسازها و نمیتونستن با قیمت های قبل خودرو تولید کنند و نابودی این دو کارخانه یعنی بیکاری چندین میلیون ایرانی در سراسر کشور که صلا درست نیست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
اولا ورق فولاد و بقیه با قیمت پایین به اینا داده میشه.دوما باز حرف شما هم ذرست باشه چرا نسبت ب قیمت جهانی بالاس.با همین فولاد و ورق ماشین های با کیفیت تر از این پراید تولید میکنن ولی خیلی ارزون تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
موقعی که قیمت گذاری دست شورای رقابت بود ۳۰ درصد گرون میشد حالا که از دستشون خارج شده دارن برا مردم دلسوزی میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
فقط مردم دارن ناامید می شن . خودمون با ماشین قدیمی که داریم باید بپوسیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
مگر قرار نبود ایران خودرو هر هفته فروش فوق العاده برگزار کند؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
این بحث ها هم برا همینه ک همین فروش رو بپیچونن
۱۲۳
آخرین اخبار