نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

محصولات کشاورزی ایران به ارمنستان صادر می‌شود/ توسعه تجارت با کشور همسایه

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در سفر گروه دوستی کشورمان به ارمنستان مقرر شد تا تجار ایرانی بتوانند در این کشور فعالیت بیشتری کرده و محصولات کشاورزی به سهولت به ارمنستان و از آنجا به اروپا انتقال یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جلال محمودزاده با اشاره به سفر اعضای گروه دوستی مجلس شورای اسلامی به کشور ارمنستان که به منظور رفع مشکلات صادرات محصولات کشاورزی و غیرنفتی صورت گرفت، اظهار داشت: گروه دوستی مجلس شورای اسلامی و مجلس ملی ارمنستان در دو روز گذشته در ارمنستان حضور یافتند.

وی تصریح کرد: همچنین در روز نخست در شهر ایروان با رئیس مجلس، اعضای گروه دوستی پارلمانی، رئیس و اعضای کمیسیون دائمی امور دفاعی و امنیتی مجلس ملی ارمنستان، رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و نیز رئیس کمیسیون دائمی و روابط خارجی مجلس ملی ارمنستان جلسه‌ای تشکیل و مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ارتباطات بین دو کشور به ویژه در موضوعات اقتصادی مورد گفتگو قرار گرفت.

نائب‌رئیس کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، گفت: از سوی دیگر در این جلسه اعضای گروه دوستی مجلس شورای اسلامی به همراه سفیر جمه
وری اسلامی در ایروان مطالب متعددی در رابطه با توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و رفاهی بین دو کشور مطرح کرده و هم در مورد صادرات محصولات کشاورزی به کشور ارمنستان و از این کشور به کشور‌های اروپایی بحث‌هایی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در مورد کشت فراسرزمینی و حضور شرکت‌های فعال جمهوری اسلامی در کشور ارمنستان برای مبادلات اقتصادی و کشت محصولات مختلف کشاورزی و فعالیت در زمینه شیلات و دامپروری بحث و گفتگو شد افزود: از سوی دیگر در مورد برقراری ترانزیت بین دو کشور و حمل و نقل کالا از ایران به ارمنستان مباحثی مطرح شد.

محمودزاده اظهار داشت: در این جلسه بر ایجاد زمینه صادرات محصولات کشاورزی از جمله سیب درختی و نیز سایر محصولات مانند سیب‌زمینی و گوجه فرنگی به کشور ارمنستان و از آنجا به کشور‌های اروپایی بحث و گفتگو شد.

وی با اشاره به اینکه در مورد مبادلات اقتصادی و توسعه آن بین ارمنستان و ایران و تهاتر برق با گاز و سایر مسائلی که بین دو کشور موجود است بحث و گفتگو صورت گرفت افزود: همچنین مقرر شد تا رئیس مجلس ملی ارمنستان به زودی به ایران سفر کرده و در مجلس شورای اسلامی حضور یابد.

نائب‌رئیس کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، گفت: از سوی دیگر مقرر شد نمایندگان گروه دوستی ارمنستان به زودی به ایران سفر کرده و در کمیسیون‌های تخصصی مجلس از جمله کشاورزی حضور یابند و از نزدیک مشکلات فراروی توسعه تجارت محصولات کشاورزی و صنعتی را در مجلس مورد بررسی قرار دهند و اگر مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد برطرف کنند.

وی تصریح کرد: در این جلسات فشرده، گروه دوستی ایران و ارمنستان از طرح‌های اقتصادی و کشاورزی این کشور بازدید و مقرر شد این سفر‌های دو جانبه ادامه یابد و تجار ایرانی در ارمنستان بتوانند فعالیت بیشتری کرده و محصولات کشاورزی به سهولت به ارمنستان و از آنجا به اروپا انتقال یابد و محصولات مازاد کشورمان از این طریق به سایر کشور‌ها صادر شود.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.