آمار نمایه‌های بین المللی نشریات دانشگاه تهران افزایش یافت

مدیر کل نظارت و برنامه ریزی پژوهشی دانشگاه تهران گفت: آمار نمایه‌های بین المللی نشریات علمی پژوهشی دانشگاه تهران افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان- محمدرضا نقوی درباره چگونگی رشد مقالات علمی پژوهشی گفت: در دانشگاه تهران حدود ۹۷ نشریه علمی پژوهشی وجود دارند که بعضی از آن‌ها بین المللی هستند و به زبان‌های مختلف نوشته شده اند.

شاخصی با عنوان آئین نامه داخلی در دانشگاه تهران وجود دارد که سردبیران و اعضای هیئت تحریریه باید بر اساس آن نظارت کافی و مناسبی روی نوع و نحوه چاپ و مطالب مقالات علمی پژوهشی داشته باشند.

نقوی گفت: دوره‌هایی را برای سردبیران و اعضای هیئت علمی تحریریه‌ها برگزار می‌کنیم تا آن‌ها بتوانند مقالات علمی و پژوهشی را بین المللی سازی کنند و در مجلات ایرانی باکیفیت به چاپ برسانند. پژوهشگران خارجی تنها زمانی در مجلات ایرانی مقالات خود را چاپ می‌کنند که نمایه بین المللی مناسب و باکیفیتی داشته باشیم و در سال جاری نسبت به پارسال مجلات بیشتری از دانشگاه تهران نمایه بین المللی را دریافت کرده اند و این آمار رشد یافته است.

او گفت: می‌توانیم مجلات ISI زیادی را در ایران ایجاد کنیم تا پژوهشگران ایرانی و خارجی مقالات خود را در آن به چاپ برسانند و از مطالب مقالات یکدیگر در جهت رفع مشکلات جامعه استفاده کنند.

کمیسیون اخلاق در پژوهش دانشگاه تهران دوره‌هایی را جهت ارائه آموزش به پژوهشگران در جهت نوشتن نشریات علمی پژوهشی با کیفیت بالا راه اندازی کرده است.

محققانی که قصد انجام فعالیت‌های بیولوژیکی دارند باید از طرف دانشگاه تهران کد اخلاق دریافت کنند.

البته به گفته نقوی آمار تخلف در این زمینه به دلیل آموزش‌های مکرر نزولی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.