برنامه آمریکا برای تامین اضطراری گاز اروپا در صورت درگیری میان روسیه و اوکراین

دو مقام آمریکایی خبر دادند واشنگتن با چندین شرکت بین المللی انرژی برای تامین اضطراری گاز اروپا در صورت درگیری روسیه و اوکراین گفتگو کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا در هفته‌های اخیر به شدت نگران حمله نظامی روسیه به اوکراین است؛ در حالی که مقامات مسکو گفته اند هیچ برنامه‌ای برای هفته نظامی به این کشور ندارند.

اتحادیه اروپا برای تامین حدود یک سوم از گاز مصرفی خود به روسیه وابسته است و تحریم‌های آمریکا علیه مسکو می‌تواند این روند را مختل کند.

بسیاری معتقدند هر گونه وقفه در عرضه گاز روسیه به اروپا می‌تواند موجب تشدید بحران سوخت شود. این امر می‌تواند به صورت بی سابقه‌ای قیمت شاخص‌های سوخت و نیز هزینه‌های قبض‌های انرژی در اروپا را افزایش دهد.

دو منبع آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود خبر دادند در روز‌های اخیر دولت واشنگتن با چندین شرکت انرژی بین المللی تماس گرفته تا در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین بتواند بخشی از گاز مصرفی اروپا را تامین کند.

به گفته منابع خبری این شرکت‌های انرژی نیز در بیانیه‌ای گفتند: منابع گازی جهان محدود است و میزان کمی گاز برای جبران حجم گاز ارسالی از روسیه به اروپا در اختیار است.

این مقام آمریکایی گفت: واشنگتن در مورد طیف وسیعی از مشکلات پس از حمله احتمالی روسیه به اوکراین صحبت کرده است و با متحدان خود راه حل‌های احتمالی را مورد بررسی قرار داده است.

واشنگتن بارها مسکو را به تحریم های شدید اقتصادی در صورت حمله به اوکراین تهدید کرده است. آمریکا در نظر دارد خط لوله نورد استریم ۲ که گاز روسیه را مستقیماً به آلمان منتقل می کند را تحریم کند. آلمان نیز اعلام کرده است در صورت حمله روسیه به اوکراین، مسکو را تحریم خواهد کرد. با این حال، نگرانی ها برای تامین گاز اتحادیه اروپا مانع بزرگی برای تحقق این تحریم هاست. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار