حذف مالیات بر ارزش افزوده روی بازار طلا تاثیرگذار است؟

از ۱۳ دی امسال شیوه جدید محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلا در سراسر کشور و به تبع در خراسان رضوی اجرایی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - شهرام مرصعی گفت: هنوز مدت زیادی از اجرایی شدن شیوه جدید محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلا نگذشته و نمی‌توان تاثیرات ملموس اجرای این قانون را در افزایش خرید یا تغییر تقاضای مردم مشاهده کرد.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی این بود که با اجرای قانون حذف مالیات بر ارزش افزوده میزان تقاضا و خرید مردم افزایش پیدا کند، اما با توجه به تغییرات و نوسانات قیمت ارز طی چند روز گذشته و تاثیر آن بر قیمت طلا ترجیح مصرف‌کننده نهایی صبر کردن است، زیرا امکان تداوم کاهش قیمت‌ها همچنان وجود دارد.

تا ۱۳ دی امسال نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلا به همان روال قدیمی و محاسبه ۹ درصد بر کل قیمت طلا صورت می‌گرفت، اما از این تاریخ به بعد تغییراتی بر نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلا، جواهر و پلاتین اعمال شده است.

به گفته مرصعی، هزینه‌هایی همچون اجرت ساخت، هزینه‌های جانبی، هزینه طراحی، سوارکاری‌ها، کمیسیون‌های مختلف شامل مالیات بر ارزش افزوده نیز خواهد شد.

 به گفته رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی در صورتی که در روز‌های آینده خبر‌های مثبت و نتیجه‌بخشی از مذاکرات شنیده شود، کاهش قیمت طلا دور از انتظار نیست در غیر این صورت قیمت‌ها به حالت قبل یا حتی بالاتر باز خواهد گشت.

او گفت: به منظور اجرای بهتر قانون جدید اخذ مالیات باید فرایند استخراج از معادن، فرایند‌های تولید، توزیع، مصرف نهایی و صادرات که به صورت زنجیره وار به هم پیوسته است، به طور دقیق و در سیستم‌های از پیش تعریف شده ثبت شود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۵۲ ۲۵ دی ۱۴۰۰
بیشتر مردم منتظرند ببینند نتیجه مذاکرات به کجا می رسه و بعد برای خریدهای اساسی مثل طلا خونه ماشین اقدام کنند