استاندار کرمان تاکید کرد؛

تخلیه مناطق مسکونی و عشایری در معرض خطر سیلاب

زینی‌وند نسبت به تخلیه مناطق مسکونی و عشایری در معرض خطر سیلاب تاکید کرد و گفت: حتی اگر شده به اجبار تخلیه منطقه و روستا صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان- علی زینی‌وند، استاندار کرمان ۲۶ دی ماه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان، هشدار‌های جدی مبنی بر بارندگی و احتمال وقوع سیلاب در روز‌های آینده را یادآور شد و گفت: بیشترین تاثیرپذیری و احتمال وقوع سیلاب با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و گزارش‌های واصله در جبالبارز، عنبرآباد، رودبارجنوب، زهکلوت، حوزه بم و مناطق زیر دست سد نساء است.

او گفت: در بارندگی بی‌سابقه ۱۱ و ۱۲ دی ماه به همت فرمانداران، شهرداران، ادارات و ارگان‌ها، بخش خصوصی و اعضای ستاد مدیریت بحران استان، مدیریت مطلوبی صورت گرفته و شاهد خسارت زیاد نبودیم.

به گفته زینی وند با توجه به پیش‌بینی بارندگی این هفته و آسیبی که سیلاب گذشته بر جای گذاشته است، خطر بیشتری احساس می‌شود.

او گفت: اولویت ما حفظ جان مردم، منازل، احشام و کشاورزی است؛ بنابراین همه دستگاه‌ها و بخش خصوصی باید هم اکنون کمک کنند.

استاندار کرمان می گوید: فرمانداران از هر دستگاهی اعم از بخش خصوصی و دولتی و ادارات نیاز به استفاده تجهیزات و ماشین‌آلات دارند با صورت جلسه تحویل گرفته و فاکتور آن را هم به دستگاه بدهند.

او گفت: در شرایط بحران، بحث اجازه و اختیار مطرح نیست و درخواست فرماندار به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان باید انجام شود.

زینی‌وند نسبت به تخلیه مناطق مسکونی و عشایری در خطر سیلاب نیز تاکید کرد و گفت: حتی اگر شده به اجبار تخلیه منطقه و روستا صورت گیرد و در زمان خطر همه چیز حاکمیتی و دستوری است.

او می گوید:  از دست رفتن جان یک نفر هم ما را نگران می‌کند، جلوگیری از خسارت جانی در اولویت است و همه فرمانداران باید آماده‌باش باشند.

استاندار کرمان به فرمانداران رودبار جنوب، عنبرآباد، جیرفت، بم، ریگان و نرماشیر نسبت به مرور امکانات و آمادگی در برابر سیلاب‌ها ماموریت داد.

زینی‌وند گفت: با هشدار‌هایی که داده شده، غافلگیری و از دست رفتن جان مردم پذیرفته نیست.

او از بسیج دستگاهی در استان برای لایه روبی رودخانه و رفع بسیاری از خطرات قدردانی کرد و گفت: در مناطق آسیب دیده از سیل گذشته بازسازی سریع صورت گیرد.

زینی‌وند با بیان اینکه خزانه و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی حداکثر توان خود را برای کمک به راهداری‌های شمال و جنوب به کار گیرند، می گوید: بحران با وضعیت عادی متفاوت است، ۵۰ میلیارد تومانی که به دستور رئیس جمهور برای جبران خسارت استان‌های سیل زده تخصیص داده شده، باید سریع تر به حساب دستگاه‌ها واریز و کار‌های فوری صورت گیرد.

به گفته او  اگر هزینه‌ها را در بخش ایمن‌سازی، آبخیزداری و آبخوان‌داری بیاوریم، هم به ذخایر آب‌های زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش کمک می‌شود و هم جان انسان‌ها و کشاورزی را نجات می‌دهیم.

استاندار کرمان همچنین تاکید کرد با برآورد سریع فرمانداران، جبران خسارت احشام و اثاثیه منزل سیل اخیر که تامین اعتبار شده صورت گیرد.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.