استاندار کرمان به مناطق سیل زده ریگان رفت

استاندارکرمان از پل تخریب شده توکل‌آباد در محور ریگان به ایرانشهر بازدید کرد.


باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - علی زینی‌وند صبح امروز دوم بهمن ماه در ادامه بازدید‌های میدانی خود از شهرستان‌های سیل زده شرقی استان، به شهرستان ریگان سفر و از پل تخریب شده توکل‌آباد در محور ریگان به ایرانشهر بازدید کرد.

او دستور داد تجهیزات راهسازی مورد نیاز در اختیار فرمانداری ریگان قرار گیرد و حداکثر تا ۱۵ روز آینده جاده موقت در کنار پل و بخش‌های آسیب دیده احداث شود.

فرمانداران و نماینده شهرستان‌های شرقی استان در مجلس،فرماندار بم ، مدیران کل مدیریت بحران، هلال احمر، آب منطقه‌ای، بنیاد مسکن و تعدادی از مدیران در این بازدید حضور داشتند.

استاندار کرمان همچنین در بازدید از عملیات ایجاد سیل بند بر روی رودشور ریگان بر تداوم سریع لایروبی‌ها تاکید کرد و گفت: طبق اظهار نظر شرکت آب منطقه‌ای، لایروبی رودخانه "۸۰۰ متری" روستا‌های پایین دست را از سیلاب امسال نجات داد.

زینی‌وند با اشاره به حجم بارندگی‌ها می گوید: طبق گزارش اداره کل محیط زیست استان کرمان در حال حاضر تالاب جازموریان دو و نیم برابر ۵۰ سال گذشته (طبق تصاویر هوایی) آبگیری شده است.

او اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری در بالادست رودشور را مورد تاکید قرار داد.

فرماندار ریگان در این بازدید‌ها گفت: حدود ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در سیل اخیر تخریب شده‌اند، اما خوشبختانه تقریبا هیچ یک از روستا‌ها دچار آبگرفتگی نشده‌اند.

امین باقری می گوید: حدود ۴ میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه‌ها و دایک‌های حفاظتی هزینه کردیم که این اقدام موجب جلوگیری از خسارات زیاد سیلاب شد.

در حال حاضر وضعیت جوی شرق استان با وزش باد شدید و گرد و غبار همراه است، اما همچنان بازدید‌های استاندار کرمان ادامه دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.