پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی به مناسبت درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی

تولیت آستان قدس رضوی با صدور پیامی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع بزرگ تقلید را تسلیت گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  حجت‌الاسلام احمد مروی روز سه شنبه در پیام خود نوشت: ارتحال غمبار و اسفبار مرجع بزرگوار تقلید حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی رضوان‌الله علیه را به محضر حضرت، ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، بیت مرحوم آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی، علمای اعلام، شاگردان و ارادتمندان آن بزرگوار، خاندان معزز و فرزندان مکرم ایشان به‌ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ حسن صافی تسلیت عرض می‌کنم.

آن عالم عامل به خیرخواهی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران شهره بود و چه در جایگاه مجلس خبرگان رهبری و دبیری شورای نگهبان در همراهی با امام امت (ره) و چه در جایگاه رفیع مرجعیت شیعه همواره می‌کوشید تا پیوند دهنده آموزه‌های دینی و انقلابی با آحاد مردم باشد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مرحوم آیت‌الله‌العظمی صافی که از آخرین بازماندگان محفل پر رونق علمی زعیم حوزه‌های علمیه مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی بود، عمر بابرکت خود را در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) صرف نمود و ماندگارترین اثر مهدوی را در تاریخ شیعه به رشته تحریر درآورد تا مصداق "إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ" باشد.

 خدمت در بارگاه امام هشتم (ع) و توفیق خدمتگزاری در کشیک هشتم آستان ملک پاسبان امام رضا (ع) نیز یکی از افتخارات مرحوم آیت‌الله‌العظمی صافی بود که خود ایشان بار‌ها از این خدمت به‌عنوان توفیقی عظیم یاد کردند.

او گفت: در جوار مضجع منوّر و شریف حضرت ثامن‌الحجج (ع) برای آن خادم با اخلاص از درگاه ایزد منّان علو درجه و رضوان الهی و برای بازماندگان محترم شکیبایی و پاداش معنوی مسألت می‌نمایم.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی نیز در نجف اشرف از محضر آیات عظام محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برد.

این مرجع تقلید که در ۳۰ بهمن ماه سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در گلپایگان اصفهان دیده به جهان گشود شب گذشته در سن ۱۰۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار