طرح تفصیلی سه شهر خراسان رضوی به تصویب رسید

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی از تصویب طرح تفصیلی سه شهر از توابع شهرستان‌های نیشابور و فیروزه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - جواد خدایی گفت: طرح تفصیلی سه شهر بار، فیروزه و قدمگاه از توابع شهرستان‌های نیشابور و فیروزه، در نشست اعضای کمیسیون ماده ۵ شهرداری، فرمانداران شهرستان‌های مزبور، مسئولان محلی، امام جمعه بار به تصویب رسید.

او گفت: تغییر در رویکرد‌های پیشین همچون غلبه نگاه‌های ترافیکی، که باعث تخریب ظرفیت‌های طبیعی شهر‌های مورد مطالعه برای اجرای طرح تفصیلی می‌شود و اثر این رویکرد‌ها در طرح مزبور مورد تاکید است.

در تصویب طرح‌های تفصیلی برای شهر‌ها توجه به حفظ شاخص‌ها و مزیت‌های مکانی با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد هر شهر و نحوه انعکاس کالبدی آن‌ها بسیار اهمیت دارد و هماهنگی و ایجاد تفاهم با مردم و مسئولان محلی و ایجاد حساسیت نسبت به ویژگی‌های منحصر به فرد هر شهر ضروری است که در نشست‌های کمیسیون ماده ۵ شهرداری دنبال می‌شود.

او گفت: در راستای تقویت مزیت‌های مکانی و تبلور ظرفیت این شهر‌ها و هویت بخشی به آنها، تهیه نقشه منظومه‌های گردشگری در مقیاس شهرستان در انطباق با ساختار و جاذبه‌های شهر توسط شهرداری‌ها با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرمانداری‌ها در نشست کمیسیون ماده ۵ مورد تاکید قرار گرفت تا نقشه فرهنگی با تاکید بر آیین ها، رویداد مکان‌ها و میراث فرهنگی ناملموس هر خطه تهیه شود.

انتهای پیام//ت. ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.