سال آینده روستاهای هرسین مشکل آب ندارند

مدیرعامل آبفا کرمانشاه گفت: عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۴ روستای شهرستان هرسین با جمعیت نزدیک به ۱۰ هزار نفر آغاز شد. با بهره‌برداری از این پروژه‌ها آب ۱۴ روستا با حدود ۲۵۰۰ خانوار و جمعیت بیش از ۹۶۰۰ نفر تامین خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- علیرضا کاکاوند در مراسم آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به روستا‌های شهرستان هرسین که امروز (۱۷ بهمن) با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان و شهرستان هرسین در روستای چهر هرسین برگزار شد، گفت: اعتبار برآورد شده برای اجرای این طرح‌ها  ۱۹۷ میلیارد ریال است. با اجرای این پروژه‌ها ۴۶ نفر مشغول به کار خواهند شد.

به گفته کاکاوند، در بسیاری از مناطق از جمله هرسین و روستا‌های این شهرستان مشکل اصلی تامین آب نیست، بلکه در بخش توزیع و هدررفت دچار مشکل هستیم، برای حل این معضل برنامه‌های متعددی تعریف کرده‌ایم. در سال ۱۴۰۱ در روستا‌های هرسین مشکل تامین آب نداریم و پرونده تامین آب روستایی این شهرستان بسته شود.

۱۳۰ روستا در هرسین که برخی از آن‌ها دچار مشکل آب هستند، از محل اعتبارات ملی، استانی و محرومیت زدایی ۴۰۰ میلیارد ریال در حوزه آب شرب هرسین در نظر گرفته شده است. در شهرستان هرسین به‌جز پروژه‌هایی که امروز عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود، تامین آب ۶۰ روستای دیگر نیز در برنامه است.

تامین آب بلندمدت برای شهر هرسین نیز در برنامه است،  اکنون آب هرسین از تک منبع سراب تامین می‌شود که هم به‌لحاظ پدافندی دچار مشکل است و هم در زمان بارندگی و زلزله دچار کدورت می‌شود. مطالعات و طراحی آبرسانی بلندمدت پایدار هرسین انجام شده و تا شش ماه آینده حفاری چاه‌های این منطقه نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ ط.پ

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار