امارات مشتری جنگنده‌های چین شد

رسانه‌های بین‌المللی اعلام کردند امارات قصد دارد ۱۲ جنگنده از نوع جنگنده‌های «ال ۱۵» را از چین بخرد.

باشگاه خبرنگاران جوان  - وزارت دفاع امارات امروز (چهارشنبه) اعلام کرد قصد دارد با شرکت چینی «کاتیک» برای خرید ۱۲ جنگنده «ال۱۵» توافق کند. این وزارت خانه از افزوده شدن ۳۶ فروند جنگنده‌ی دیگر از همین نوع را در آینده‎ای نزدیک به ناوگان هوایی امارات خبر داد.

براساس گزارش وب سایت دفاع العرب، «طارق عبدالرحیم الحوسنی» مدیر اجرایی شورای تعادل اقتصادی امارات در این خصوص گفت: «این معامله در چارچوب سیاست متنوع‌سازی منابع تسلیحاتی و به‌ روزرسانی پیوسته تشکیلات، یگان‌های هوایی و نیرو‌های مسلح امارات انجام می‌شود.»

 او گفت:« شرکت چینی کاتیک که از فناور‌های پیشرفته و مزایای رقابتی در سطح جهانی برخوردار است و به این شرکت چینی که در زمینه‌های نظامی فعالیت می‌کند، اعتماد دارم.»

این گزارش در حالی منتشر شده است که پیشتر در پی انتشار گزارش‌هایی درباره وجود یک تأسیسات نظامی چینی در خاک امارات، آمریکا، ابوظبی را تحت فشار قرار داد. روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» مدعی شده بود که تصاویر ماهواره‌ای از بندر «الخلیفه» امارات، ساخت و ساز مشکوکی را درون یک پایانه کانتینری نشان می‌دهد که از سوی یک شرکت کشتیرانی چینی به نام «کاسکو» (Cosco) ساخته و اداره می‌شده. 

همین ارتباط امارات با چین یکی از دلایل اختلاف میان واشنگتن با ابوظبی است. با وجود کم رنگ شدن حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا چین درحال افزایش نفوذ خود در منطقه است. به همین منظور چین واکسن ساخت کشورش و همچنین فناوری نسل پنجم ارتباطات سیار سلولی با سرعت بالا (۵G) را به امارات ارائه خواهد داد. در همین راستا آمریکا بار‌ها از امارات خواسته است روابط خود با چین را به حداقل رسانده و از دریافت فناوری ۵G چین خودداری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
بدبخت مردم امارات. ما فکر می کردیم فقط دارن توی دبی عشق و حال می کنند نگو مردم دنیا و ایران می رن دبی عشق وحال می کنند بعد پولش را امارت می ده این همه سلاح می خره. آخرش هم توی هیچ جنگی پیروز نمی شه.
آخرین اخبار