روشن:

دو خلبان شهید سانحه هوایی تبریز با ایثارگری از بروز یک فاجعه پیشگیری کردند

مدرس پرواز و خلبان پیشکسوت شیرازی با تجلیل از ایثارگری خلبانان شهید گفت: از خودگذشتگی و ایثارگری دو خلبان شهید در هدایت هواپیمای آسیب دیده و برخورد آن با منطقه کم خطر موجب شد که از بروز یک فاجعه انسانی پیشگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمد رضا روشن در حاشیه همایش آموزش‌های هوانوردی در شیراز گفت: جامعه ما و مراکز آموزشی خلبانی و صنعت هوانوردی به وجود چنین ایثارگرانی بر خود می‌بالد وافتخار می‌کند.

این خلبان پیشکسوت شیرازی می‌گوید: وجود روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی در مدافعان این مرز و بوم و حفاظت و حراست از آسمان میهن اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورایی با آموزه‌های برجای مانده از دوران دفاع مقدس است.

او گفت: چنین ایثارگری‌هایی یک نیاز و ضرورت برای خلبانان جوان و مدافعان آسمان میهن اسلامی به شمار می‌رود و موضوع از خودگذشتگی ایثارگری که این دو خلبان شهید از خود نشان دادند چیزی است که باید در کنار مهارت‌ها و تکنیک‌های خلبانی و صنعت هوانوردی به خلبانان جوان و علاقه‌مندان به دانش هوانوردی بیش از پیش آموزش داده شود این دو خلبان شهید بزرگترین درس مهارت ایثارگری و ازخودگذشتگی را به ما دادند.

روشن گفت: کاری که خلبانان شهید انجام دادند شاید برای بسیاری از مراکز آموزشی و دانشگاه‌های معتبر و بین المللی و درس‌های کلاسیک در صنعت هوانوردی جهان قابل درک و قابل فهم نباشد، اما ما این موضوع را نیک می‌دانیم که خلبانان شهید بین دو گزینه نجات جان خود به پیشگیری از بروز یک فاجعه بزرگ با خدا معامله کردند و فرهنگ ایثار و شهادت را که از مکتب امام حسین علیه السلام آموخته بودند و در یک لحظه آن را به کار گرفتند.

این مدرس پرواز گفت: آن‌ها شاید به راحتی می‌توانستند صندلی خود را از هواپیما خروج دهند و جان خود را نجات بخشند، اما مرور فیلم‌های حادثه سقوط نشان می‌دهد که در این صورت ما شاهد بروز یک فاجعه بزرگ انسانی بودیم و جان ده‌ها نفر به خطر می‌افتاد.

او گفت: مردم بزرگ ایران و خانواده این دو خلبان شهید باید بر خود ببالند و به وضعیت ایثارگری و جانفشانی که فرزندان این مرز و بوم از خود نشان دادند افتخار کنند.

یک فروند هواپیمای اف ۵ آموزشی پایگاه شهید فکوری هنگام بازگشت از مأموریت آموزشی به علت اشکال فنی دچار سانحه شد و خلبانان این هواپیما که با اقدام شجاعانه و با نثار جان خود مانع از سانحه بزرگتر شدند، به شهادت رسیدند؛ بنابراین گزارش، خلبانان این هواپیمای آموزشی با وجود اینکه می‌توانستند از صندلی پران استفاده کرده و جان خود را نجات دهند، با ازخودگذشتگی و رشادت، هواپیما را به منطقه کم جمعیت هدایت کرده و مانع از سقوط هواپیما در منطقه‌ای پرجمعیت و پرتراکم شدند.

سرهنگ دوم صادق فلاحی از بهترین استاد خلبانان پایگاه شهید فکوری تبریز و سروان علیرضا حنیفه زاد از خلبانان جوان این پایگاه در این سانحه به شهادت رسیدند و همچنین یکی از هموطنان عزیزمان نیز جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار