ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

امام جمعه اصفهان گفت:همه موظف هستند در برابر منکرات و‌ کارهای حرام مشهود، نهی از منکر کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان، با اشاره به ویژگی‌های ماه رجب، گفت: روزه‌داری در این ماه یکی از توصیه‌های مؤکد برای قرب به خدا است.

او با تبریک مبعث پیامبر اسلام (ص) می‌گوید این عید یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و پس از بعثت ایشان یکی از یاران بزرگ پیامبر حضرت ابوطالب عموی پیامبر (ص) بود که تا آخرین لحظات از پیامبر حمایت کرد و این روز‌ها سالروز وفات او است.

امام جمعه اصفهان با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و شهادت ۲ خلبان و یک شهروند در سانحه هوایی و همچنین درگذشت یکی از مداحان با سابقه اصفهان، گفت: کسی که ایمان بیاورد و عمل صالح انجام دهد خداوند محبت او را در دل‌های مؤمنان قرار می‌دهد که نمونه بارز آن در وجود شهید سلیمانی و امام خمینی (ره) مشهود بود.

یکی از دغدغه‌های ائمه اطهار (ع) محرومان بودند و کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، بهزیستی و سایر نهاد‌های حمایتی برای حمایت از محرومان تأسیس شد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به وضعیت معیشتی سخت جامعه، گفت: همه باید در این شرایط از هم حمایت کنیم و کسبه علاوه بر اینکه اجحافی نکنند، سودی متعادل و کمتر از مشتریان خود دریافت کنند.

او با اشاره به شهادت ۲ خلبان و یک شهروند در سانحه  هواپیمای نظامی ارتش در تبریز گفت: بیانات این شهدا در راه دفاع از ولایت و ارزش‌های انقلاب نشان از عمق باور آن‌ها دارد و انسان تأسف می‌خورد که چه انسان‌های ارزشمندی را از دست می‌دهد.

طباطبایی‌نژاد همچنین بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌گوید همه موظف هستند در برابر منکرات و کار‌های حرام مشهود، نهی از منکر کنند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به مشکلات حجت‌الاسلام رهبر امام جمعه موقت اصفهان گفت: حجت‌الاسلام محمودی که پیش از این در نماز جمعه ملک‌شهر اقامه نماز می‌کردند به عنوان امام جمعه موقت اصفهان جایگزین ایشان می‌شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار