جمع آوری ۳۰۰ معتاد متجاهر مشهدی با ساخت دو مرکز غربالگری

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: با راه‌اندازی مراکز غربالگري معتادان متجاهر در مشهد ۳۰۰ نفر از آن‌ها تحت بازتوانی و درمان قرار می‌گیرند.

 مسعود فیروزی گفت: تیم غربال و درمان در این مراکز غربالگری، کارویژه‌ی شناسایی، غربال و ارائه گزارش به معاونت پیشگیری بهزیستی استان را بر عهده دارند.

به گفته او مسئله سالمندان معتاد یا بی‌سرپناه که توسط تیم‌های عملیاتی سطح استان جمع‌آوری می‌شوند مطرح و مقرر شد تا از نظر سنی و نوع بیماری مورد غربالگری قرار گیرند.

او گفت: ۲۷ سالمند بالای ۶۵ سال که در حال حاضر در یکی از مراکز هستند و مطابق آیین‌نامه، شرایط نگهداری در مراکز معتادان متجاهر را ندارند با دستور قضایی به سایر مراکز منتقل می‌شوند.


بیشتر بخوانید


به گفته‌ او مرکزی که طبق مصوبه جلسه قبل، قرار بوده در بلوار پیامبر اعظم برای نگهداری معتادان متجاهر توسط شهرداری آماده‌سازی و تحویل شود با سپری شدن مهلت تحویل، هنوز از سوی شهرداری تحویل بهزیستی نشده است و لذا برای پذیرش معتادان جمع‌آوری شده، آماده نیست.

او گفت: بهزیستی تمام تعهدات محول شده از سوی شورای هماهنگی را به انجام رسانده و در صورت تحویل مرکز یاد شده به بهزیستی، طی یک هفته، تعداد ۳۰۰ نفر باقیمانده از معتادان متجاهر تسهیم شده، جمع‌آوری و مورد بازتوانی و درمان قرار می‌گیرند.

دادیار ناظر مراکز ماده ۱۶ از همه مدیران حاضر خواست این انتقال به شکلی انجام شود که در شرایط روحی روانی این بیماران و فرایند بازتوانی آن‌ها خللی ایجاد نشود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار