زیاده روی در مصرف کافئین جان مرد انگلیسی را گرفت

مردی بر اثر مصرف بیش از حد کافئین که معادل نوشیدن ۲۰۰ فنجان قهوه بود، جان خود را از دست داد.

مردی در انگلیس پس از نوشیدن مخلوطی که حاوی کافئین فراوانی بود، جان خود را از دست داد. گفته می‌شود‌ این مخلوط معادل چند ۲۰۰ فنجان قهوه کافئین داشته است.

بر اساس گزارش لایو ساینس، این مرد هنگام اندازه گیری پودر کافئین اشتباه کرد که منجر به مصرف دوز کشنده کافئین شد. این مرد ۲۹ ساله به نام تام منسفیلد، یک مربی شخصی بود که یک کیسه ۱۰۰ گرمی پودر کافئین را برای استفاده در نوشیدنی‌های مکمل سفارش داده بود. با این حال، هنگام اندازه گیری پودر روی ترازو، او مرتکب خطا می‌شود و در نهایت دوز کشنده‌ای از کافئین را مصرف می‌کند.

مصرف کافئین

دوز توصیه شده پودر کافئین بین ۶۰ تا ۳۰۰ میلی گرم بود، اما وزن اولیه ترازویی که منسفیلد از آن استفاده می‌کرد ۲ گرم بود. این یعنی منسفیلد چندین گرم از این پودر که معادل ۲۰۰ فنجان قهوه بوده را مصرف کرده است.

او بلافاصله پس از مصرف این نوشیدنی اعلام کرد که دچار تپش قلب شده است. همسر او با بیمارستان تماس می‌گیرد، اما منسفیلد پس از ایست قلبی در همان روز جان خود را از دست می‌دهد.

پزشک قانونی اعلام کرد که سطح کافئین در خون منسفیلد، ۳۹۲ میلی گرم در هر لیتر بوده است. سطح معمولی کافئین بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه حدود ۲ تا ۴ میلی گرم در هر لیتر است.

پودر‌های کافئین می‌توانند خطرناک باشند، زیرا بسیار قوی‌تر از نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه هستند. لایو ساینس پیشتر گزارش داده بود که در سال ۲۰۱۵، سازمان غذا و داروی آمریکا به چندین شرکت فروش پودر هشدار داد که محصولات آن‌ها خطر قابل توجهی برای مصرف کنندگان دارد.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار