بررسی گروه‌های پنج گانه لیگ قهرمانان آسیا / رویارویی قایدی و عزت اللهی

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی به بررسی گروه‌های پنجگانه لیگ قهرمانان در منطقه غرب قاره آسیا پرداخت.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت با ورود به ماه آوریل، مسابقات لیگ قهرمانان آسیا طی چند روز آینده در منطقه غرب آغاز خواهد شد و ما به تیم‌های پنج گروهی که در عربستان سعودی با هم دیدار خواهند کرد، می‌پردازیم.

در این گزارش به بررسی تیم‌های حاضر در هر گروه و همین طور برترین بازیکنان گروه‌های پنجگانه پرداخته شده است. در گروه سوم و چهارم تیم‌های فولاد و سپاهان اصفهان حضور دارند و این سایت دیدار مهدی قایدی از الشباب الاهلی و عزت‌اللهی در الغرافه قطر در گروه سوم را تماشایی توصیف کرد.

در بخشی از این گزارش آمده است؛
گروه C
فولاد خوزستان
شباب الاهلی
اف سی آحال
الغرافه

محل برگزاری: استادیوم شهر ورزشی ملک عبدالله، جده

بررسی اجمالی
تنها گروه از پنج گروه منطقه غرب که بدون تیم میزبان است. تیم تازه وارد آهال اولین ترکمنستانی است که پس از نساء عشق آباد در فصل ۰۳-۲۰۰۲، در لیگ قهرمانان آسیا بازی خواهد کرد. هر نتیجه مثبت برای آن‌ها در گروه اولین امتیاز برای تیم‌های ترکمن در تاریخ مسابقات خواهد بود.
این کار آسان نخواهد بود، زیرا شباب الاهلی فینالیست سال ۲۰۱۵ در کنار فولاد و الغرافه لیگ قهرمانان آسیا انتظار این تیم را می‌کشند. فولاد و الغرافه هر کدام تجربه یک با حضور در مرحله حذفی را دارند. فولاد در سال ۲۰۱۴ به مرحله یک هشتم نهایی رسید و الغرافه چهار سال قبل‌تر به یک چهارم نهایی راه یافت.

شباب الاهلی در جدیدترین حضور خود در سال ۲۰۲۰ به مرحله یک هشتم نهایی رسیده بود که مقابل الاهلی عربستان شکست خورد، در حالی که الغرافه در سال ۲۰۱۸ در مرحله گروهی کنار رفت و فولاد سال گذشته در قعر گروه خود قرار گرفت.

بازیکنان برتر
نبردی تماشایی میان دو بازیکن ملی پوش ایرانی در گروه C در انتظار طرفداران فوتبال است. مهدی قایدی، ستاره سابق استقلال که در شباب الاهلی بازی می‌کند مقابل سعید عزت‌الهی کهنه‌کار که پس از یک دوره طولانی در فوتبال اروپا به الغرافه پیوست، قرار خواهد گرفت.
فولاد در آستانه رقابت‌های قاره‌ای با اضافه کردن محمدرضا خلعتبری کهنه‌کار از سپاهان، خود را تقویت کرده است، در حالی که آهال یکی از مهم‌ترین استعداد‌های ترکمنستان به نام ارسلانمیرات امانوف را که پس از یک دوره کوتاه در سغدی ازبکستان به خانه بازگشت، در ترکیب خواهد داشت.


گروه D
الدحیل
سپاهان
پاختاکور
التعاون
محل برگزاری: استادیوم شهر ورزشی ملک عبدالله، بریده

بررسی اجمالی
التعاون پس از رسیدن به مرحله حذفی در اولین فصل حضور خود در سال ۲۰۲۰، برای دومین بار در تاریخ خود به لیگ قهرمانان آسیا بازگشته است. التعاون دو سال پیش در روز پایانی با سبقت از الدحیل به مقام دوم گروه رسیده بود و سپس مقابل هموطنان النصر شکست خورد.

پاختاکور برای شانزدهمین بار در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کند، که از این نظرتن‌ها الهلال آماری بهتری دارد. با وجود تمام تجربیاتشان در این رقابت ها، این تیم فقط دو بار در سال‌های ۰۳-۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ پشت سر هم به نیمه نهایی این رقابت‌ها رسیده اند.

در گروه D تیم ایرانی سپاهان هم قرار دارد. این تیم اصفهانی امسال برای سیزدهمین بار در لیگ قهرمانان شرکت می‌کند که بیشترین حضور یک تیم ایرانی در مسابقات قاره‌ای است.

سپاهان در آخرین حضورش در سال ۲۰۲۰ در گروه خود سوم شد و بهترین عملکرد آن‌ها صعود تاریخی به فینال سال ۲۰۰۷ بود که به اوراوا رد دایموندز ژاپن باخت.

بازیکنان برتر

سخت است که در گروه D به کسی به جز مایکل اولونگا مهاجم الدحیل و بهترین گلزن لیگ قهرمانان آسیا نگاه کنیم، اما این گروه بازیکنان با استعداد کم ندارد، توبی آلدرویرلد، مدافع سابق تاتنهام در تیم الدحیل حضور دارد و سردور رشیدوف وینگر با استعداد پاختاکور ازبکستان هم قرار است مهارت‌های خود را‌های به نمایش بگذارد.

میزبان گروه التعاون بر قدرت لئاندره توامبا، مهاجم کامرونی تکیه می‌کند که اخیراً به کشورش کمک کرد تا به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برسد، این در حالی است که سپاهان فرشاد احمدزاده را که پس از مدتی حضور در لیگ لهستان به خانه بازگشته به خدمت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار