امیرعبداللهیان: مصمم هستیم تحریم‌ها برداشته شود ولی عزتمندانه

وزیرخارجه گفت: باوجود اینکه به دنبال رفع تحریم‌ها هستیم، تأکید رئیس‌جمهور این است که نگاه‌ها نباید معطوف به وین باشد.

دور هشتم مذاکرات وین که از ۶ دی و با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ از سر گرفته شد با اعلام جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا از ۲۰ اسفند تا حالا به وقفه‌ای کوتاه انجامیده است.

اکنون مذاکرات در مرحله حل آخرین مسائل قرار دارد و که مهم‌ترین سد پیش روی توافق، گره تحریم‌هایی است که علیه سپاه پاسداران وضع شده است.

به گفته امیرعبداللهیان، طرف آمریکایی در دو، سه هفته گذشته زیاده‌خواهی‌هایی را مطرح کرد که در تعارض با برخی بندهای متن است. در حوزه لغو تحریم‌ها، خارج از مذاکرات علاقه‌مندند شروط جدیدی را مطرح و اعمال کنند. ایران روی خطوط قرمز خود ایستاده و خواهد ایستاد.

ماجرا از جایی شروع می شود که خبرگزاری رویترز گزارش کرده بود، یکی از موانع ایجاد شدە و دشوار برای رسیدن به توافق، درخواست ایران مبنی بر خروج سپاه پاسداران از لیست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا است.

پیش‌تر جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری به طور تلویحی احتمال خارج کردن سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی را مطرح و از این کار دفاع کرده بود.

تا اینکه آقای امیرعبداللهیان روز شنبه ۶ فروردین در گفت‌وگویی زنده تلویزیونی، با اشاره به مذاکرات لغو تحریم ها و موضوعاتی کە همچنان در دستور کار قرار دارند، گفت کە خروج سپاه پاسداران از فهرست تحریم‌های آمریکا از موضوعات جدی و اصلی در مذاکرات اخیر است.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین امروز گفت: سه کشور اروپایی و چین و روسیه انتقاداتی به زیاده‌خواهی آمریکا دارند. همچنان برای رسیدن به توافق عزتمند، خوب و پایدار مسیر دیپلماسی را ادامه می دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
شما که قبل از برداشته شدن تحریمها و آزاد شدن پولها ، اول به لبنان قول تامین گندم و احداث دو نیروگاه دادی؟ مگر دیگر چیزی باقی می ماند؟ خدا کنه آزاد نشن که حداقل برای نسلهای آینده چیزی بمانه از ما که گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
ریال بی ارزش ترین پول دنیاست مردیم از این همه عزت مندی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
اینها معنی عزت را نمی دانند همین عراقی که کشورمان را نابود کرد و کلی پول و امکانات هم از اقایان می گیره ایرانی را بدون ویزا راه نمی ده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
باشه
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
اگر به سگ وحشی توجه بکنی، بیشتر پارس میکنه و حمله هم میکنه. مسئولان ایران زیاد به آمریکا محل میدن و این از دید آمریکا یک نکته ضعف ایران است. ایران بهتر است با اقتدار به منافع خود فکر کند و آمریکا را فقط بعنوان یک اوباش در حیاط در نظر داشته باشد بدونه هیچ حساسیت. آقای وزیر زیاد به آمریکا محل میده.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۳۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
عزتمندانه کدومه // اونا تا باج نگیرن که تحریم بردار نیستن // عزتمندانه باج بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
اينقدر اين دست اون دست كنيد تا ترامپ عوضي بياد ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
از اول هم به دنبال توافق نبودید فقط برای رد گم کنی و اینکه نشون بدید اهل دیپلماسی هستید رفتید دنبال این کار، مطمئناً بهانه‌های مختلفی آوردید تا آمریکا نتونه قبول کنه و درنهایت تقصیرها رو به گردن آمریکا بندازید و سر مردم رو شیره بمالید و بگید ببینید ما خواستیم توافق کنیم اونا کارشکنی کردند. شما که ادعاتون میشه تحریم باعث پیشرفت و اتکا به خود میشه بذارید سپاه تحریم بمونه تا بیشتر پیشرفت کنه و متکی به خودش باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
این هزینه های رفت و آمد شما از بیتالمال کمتر از تحریم برا ی مردم نیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و آخرش هم باج را میدهید حقیرانه اصلا شما برای همین کار گماشته ارباب می باشید ملت سرکارند
آخرین اخبار