مسکو: روسیه به تعهدات مالی خود عمل کرده است

وزیر دارایی روسیه اعلام کرد که مسکو به عنوان یک وام گیرنده قابل اعتماد، تمام تلاش خود را برای انجام تعهدات مالی انجام داده است.

آنتون سیلوانوف اظهار داشت کرد که با وجود مسدود شدن حساب‌های ارزی وزارت دارایی و ذخایر ارزی بانک مرکزی روسیه، مسکو همچنان از دلار آمریکا برای انجام معاملات مربوط به تعهدات مالی خود استفاده می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، سیلوانوف در مصاحبه‌ای با روزنامه روسی «ایزوستیا» توضیح داد که روسیه تعهدات مربوط به بدهی خود را در درجه اول به دلار آمریکا انجام می‌دهد.

به گفته وزیر دارایی روسیه، باوجود پایبندی مسکو به تعهدات مالی، حساب‌های ارزی وزارت دارایی مسدود و ذخایر ارزی بانک مرکزی روسیه مسدود شد. اوایل این هفته، واشنگتن، مسکو را از پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار بدهی  از ذخایر موجود در بانک‌های آمریکا منع کرد.

۵ اسفند، روسیه در پاسخ به درخواست جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر حملات نیرو‌های اوکراینی، عملیات نظامی خود  را در خاک اوکراین آغاز کرد. مسکو هدف از این عملیات را خنثی کردن ظرفیت نظامی اوکراین با تمرکز بر زیرساخت‌های نظامی این کشور عنوان کرد.

با تشدید درگیری‌ها در اوکراین، غرب چندین بسته تحریمی علیه مسکو وضع کرد که بر اساس این تحریم‌ها، نهاد‌های مالی این کشور از انجام معاملات بین‌المللی منع شدند. در تازه‌ترین اقدام غرب در این زمینه، آمریکا بزرگترین بانک روسیه را تحریم کرد. واشنگتن هدف این اقدام را افزایش فشار اقتصادی بر روسیه و شخص پوتین دانسته است.

به دنبال اعمال تحریم‌های آمریکا علیه افراد و نهاد‌های روسی، انگلیس نیز ۹ فرد جدید را به لیست تحریم‌های خود علیه روسیه اضافه کرد. لندن همچنین اعلام کرد که تمام دارایی‌های بزرگ‌ترین بانک روسیه را مسدود می‌کند و به تمام سرمایه‌گذاری‌های خارجی انگلیس در روسیه پایان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار