در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آئین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی باید تغییر کند

معاون مالی و اداری وزارت علوم گفت: تحقیقات دانشگاهی مقاله محور هستند و در صورت تغییر رویه، آئین نامه ارتقای هیئت علمی هم موثر خواهد بود.

علی خطیبی گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که باید صنایع بزرگ کشور دانش بنیان شوند.

به گفته خطیبی یکی از صنعت‌های بزرگ کشور در زمینه خودروسازی است و در راستای دانش بنیان شدن، جامعه دانشگاهی کشور آمادگی کامل دارد.

معاون مالی و اداری وزارت علوم گفت: اگر بتوانیم ارتباط علمی، معنادار و کارآمدی را بین دانشمندان، دانشگاهیان، دانشجویان و استادان ایرانی در رشته‌های مختلف با صنعت و جامعه برقرار کنیم؛ آن زمان شاهد شکوفایی بخش صنعتی و اقتصادی خواهیم بود.

با اعلام خطیبی پردیس فناوری خودرو ایجاد خواهد شد و به عنوان پارک علم و فناوری فعالیت می‌کند. رشته‌های دانشگاهی زیادی در این زمینه می‌توانند موثر باشند.

او گفت: آئین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی خیلی مقاله محور است و تغییراتی در این حوزه در حال انجام بوده و پیشنهاداتی مطرح شده اند. باید امتیازات خاصی را برای استادانی که در راستای رفع نیاز صنایع داخل کشور تلاش می‌کنند، قائل شویم.

وزارت علوم در دوره جدید معاونت فناوری را تاسیس کرده تا تحقیقات دانشگاهی، پایان نامه ها، رساله‌های دکتری و ... کاربردی شوند و در راستای حل نیاز‌های صنایع داخلی باشند. این موضوع در ارتقای اعضای هیئت علمی موثر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
یعنی مسخره ترین ارتقای اساتید در دانشگاه آزاد رخ میدهد .تقلب ، سوئ استفاده از مقاله دانشجویان ، خرید و پرداخت پول ، .................. بدون هیچ نظارتی وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
رییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد تهران مرکز در آزمون زبان رد شده ولی اسیتاد تمام شده ! خنده دار نیست ؟
آخرین اخبار