اختصاص یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به دانشکده علوم پزشکی لارستان

سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: با رایزنی ها و پیگیری‌های فراوان و توجه وزارت بهداشت یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به این دانشکده در فروردین امسال اختصاص یافت.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان فارس  گفت: اجرای هر طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان در لارستان و دیگر شهرستان‌های زیرمجوعه شامل اوز و خنج باید همراه با توجیه فنی و امکان سنجی باشد و در غیر این صورت قابلیت اجرایی نخواهند داشت.

محسن سلمان پور گفت: نداشتن طرح توجیهی در برخی طرح‌های حوزه سلامت در شهرستان لارستان هم اینک به عنوان یکی از چالش‌ها و مشکلات فرا روی این دانشکده محسوب می‌شود.

به گفته او، هر طرح بدون توجیه فنی و نیازسنجی مناسب علاوه بر هدر رفت هزینه‌ها سبب ایجاد برخی توقعات در عرصه سلامت نیز می‌شود؛ این درحالی است که اجرای طرح‌ها در این حوزه باید متناسب با شاخص‌ها و سطح خدمات عملیاتی شوند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان کلینیک صالح پور را مصداق عینی یکی از طرح‌های بدون توجیه وامکان سنجی مناسب در شهر لار عنوان کرد.

او گفت: همین امر یعنی نبود امکن سنجی اولیه و مناسب در اجرای طرح هم سبب فرسایشی شدن پروژه و همچنین تخصیص اعتبار و کمک وزارت بهداشت برای تجهیز امکانات این مرکز درمانی را هم با مشکل مواجه کرده است.

سلمان پور گفت: هم اینک به دنبال روزنه‌ای برای توجیه دار کردن این پروزه درمانی که با مشارکت و همراهی خیرین و نیک اندیشان منطقه به مرحله بهره برداری رسیده، هستیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین گفت: ما از همان روز‌های آغازین و فعالیت در دانشکده با انبوهی از وعده‌های عملی نشده و قرارداد‌های انباشت شده از طرح‌های بهداشتی با خیرین منطقه مواجه شدیم که به نظر می‌رسد باید در زمینه توجیه و امکان سنجی آن‌ها بازنگری اساسی انجام شود.

او در خصوص پردیس دانشکده علوم پزشکی لارستان هم گفت: مجوز ماده ۲۳ این پردیس البته طی یک فرایند طولانی با همکاری نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی گرفته شده و بر اساس اعلام وزارت بهداشت هم اینک در ردیف ۱۹ قانون بودجه قرار گرفته است.

مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان پیش‌تر اعلام کرده بودند اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و اجرای کامل فضا‌های موجود این پردیس رقمی افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال است. عملیات اجرایی این سایت دانشگاهی که ۵۳ هکتار نیز وسعت دارد، از سال ۹۳ تاکنون و با همت و مشارکت فعال خیرین و نیک اندیشان این شهرستان آغاز شده است.

سلمان پور گفت: تکمیل و بهره برداری این پردیس بسیاری از نیاز‌ها و خدمات بهداشی، درمانی و آموزشی در مناطق جنوبی استان فارس و حتی استان‌های همجوار را پوشش خواهد داد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: با توجه به حادثه خیز بودن محور‌های ارتباطی در جنوب فارس به ویژه جاده لار- جهرم- بندرعباس و بستک- لار و ناایمن بودن جاده‌های اصلی بین شهرستانی، تجهیز و نوسازی ناوگان در حوزه مدیریت حوادث دانشکده یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار