فرماندار نیر:

سند توسعه چهار ساله شهرستان نیر تدوین می‌شود

فرماندار نیر از برنامه‌ریزی برای تدوین سند توسعه چهار ساله این شهرستان با کمک صاحب‌نظران و استادان دانشگاهی بومی خبر داد.

شهرام محمدی گفت: کار‌های اولیه سند در حال انجام است و برخی استادان دانشگاهی و صاحب‌نظران اهل شهرستان نیر به عنوان ترکیب کمیته علمی کار تدوین سند توسعه را انجام خواهند داد.

او می گوید: در این زمینه فراخوانی صادر خواهد شد تا سایر افراد توانمند اهل نیرهم در صورت تمایل در این زمینه همکاری کنند تا به سرعت سند توسعه چهارساله شهرستان نیر را تدوین کرده و در دستور کار قرار دهیم.

فرماندار نیر گفت: علاوه بر این تدوین شناسنامه روستایی نیر هم در دستور کار قرار دارد که در قالب آن مشخصات عمومی زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز هر روستا جمع‌بندی خواهد شد تا با اولویت‌بندی به مقامات استانی و کشوری ارائه شود تا مشکلات در حد توان مدیریت شود و امور به پیش برود.

کارآمدی، تعهد و بومی بودن اولویت انتصابات است

وی در ادامه یکی از مسائل مدیریتی نیر را انتصابات دستگاه‌های اجرایی این شهرستان گفت: انقلابی بودن، تعهد و کارآمدی از جمله شاخص‌های مد نظر است و البته اولویت در مدیریت دستگاه‌های اجرایی با نیرو‌های بومی خواهد بود.

محمدی می گوید: برای اینکه کارآمدی دستگاه‌های اجرایی بالا برود، عملکرد دستگاه‌های اجرایی رصد می‌شود تا اگر مشخص شد در دستگاهی کارآمدی وجود ندارد، نسبت به اعمال تغییرات اقدام شود.

او گفت: البته در مواردی نیز تغییرات به این دلیل صورت می‌گیرد که مدیران در آستانه بازنشستگی قرار دارند و یا ممکن است مدیریت در سطح استان اردبیل تمایل به اعمال برخی جابه‌جایی‌ها داشته باشد.

فرماندار نیر می گوید: برای برخی دستگاه‌ها نیز انتصاب نیرو‌های بومی توانمند پیگیری شده که به دلایلی پذیرش مسئولیت نکردند، اما به هر روی، رویکرد مدیریت این شهرستان استفاده از نیرو‌های توانمند بومی است، اما اگر در جایی نیروی مورد نظر در چارچوب بدنه دستگاه پیدا نشود، از دیگر نیرو‌های موجود استفاده خواهد شد.

شهرستان نیر با جمعیت حدود ۲۷ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار