خشکسالی سطح زیرکشت گل محمدی در خراسان رضوی را هشت درصد کاهش داد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از کاهش ۸ درصدی خشکسالی سطح زیرکشت گل محمدی در خراسان رضوی خبرداد.

محمد میری دیسفانی گفت: سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در استان هزار و ۷۰۰ هکتار بود که متاسفانه به دلیل تشدید خشکسالی سطح زیرکشت این گل در سال زراعی امسال هشت درصد کاهش یافته و به هزار و ۵۶۰ هکتار رسیده است.
 روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات برداشت در سال جاری به دلیل مساعد بودن شرایط آب و هوایی زودتر در استان آغاز شده است و پیش بینی می‌شود تا خرداد ماه ادامه داشته باشد.

او گفت: عملیات برداشت این محصول در طول دوره برداشت برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ثابت در بر دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از سه هزار و ۵۰۰ تُن محصول گل از مزارع استان برداشت شود که شهرستان‌های تایباد، مشهد و زاوه به ترتیب دارای بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در استان خراسان رضوی هستند.

میری به کشاورزان توصیه کرد که اگر در فروش گل محمدی با مشکلی مواجه شدند، غنچه و گلبرگ‌های محصول را خشک کنند تا در فرصت مناسب و با قیمت بهتر به فروش برسانند.

او گفت: یکی از سیاست‌های مهم جهاد کشاورزی به منظور حمایت از صنعت گیاهان دارویی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت پنج ساله، توسعه کشت قراردادی به منظور حذف واسطه‌ها، معرفی متقاضیان صنایع تبدیلی فراوری گیاهان دارویی از جمله گل محمدی برای اخذ تسهیلات و توسعه کشت در اراضی شیب‌دار مستعد به صورت دیم به منظور احیای پوشش گیاهی، ایجاد و تثبیت اشتغال، رونق اقتصادی مناطق و پیشگیری از فرسایش خاک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار