رییس کل دادگستری اصفهان:

اولویت همه دستگاه‌ها باید مساله آب باشد

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: اولویت همه دستگاه‌ها در اصفهان باید مساله آب باشد زیرا این دغدغه همه ماست و به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت.

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری امروز با حضور در چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد طرح انتقال آب بن-بروجن گفت: در این ارتباط شرح مفصلی نوشته و به تبعات منفی احتمالی آن اشاره و دغدغه‌ها به رییس قوه قضاییه اعلام شد.

رییس قوه قضاییه خواستار پیگیری موضوع و دادستان کل کشور مامور رسیدگی به آن شد و برپایه همین پیگیری‌ها تا کنون طرح اجرا نشده است و همچنین استاندار اصفهان در وزارت کشور پیگیر موضوع است.

به گفته او ابرچالش کنونی دستگاه قضایی اطاله دادرسی است، اما در اصفهان با تلاش کارکنان بیشترین آمار خدمت قضایی و رسیدگی به پرونده‌ها را داریم؛ رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه‌های قضایی این استان گاهی به رقم قابل توجه تا بالاتر از ۳۰۰ مورد نیز می‌رسد بنابراین بر هیچ اطاله دادرسی چشم پوشی نخواهیم کرد.

ادارات دولتی در برخی موارد به دلیل کمبود نظارت و اجرای دقیق قوانین، دارای تعداد زیاد پرونده‌های قضایی شده‌اند که باید این نقیصه اصلاح شود.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری درموردضرورت تکمیل طرح‌های نیمه تمام گفت: شهرداری میدان وسیع کار و پروژه‌ها به شمار می‌رود، اما نباید این طرح‌ها فرسایشی شود.

او می‌گوید شهرداری در وسط میدان خدمت‌رسانی قرار دارد و احقاق عدالت در این زمینه ضروری است و اگر در حوزه‌های دیگر عدالت اجرا نشد عدالت قضایی باید به آن رسیدگی کند، بنابراین اهمیت عدالت اجتماعی شامل توزیع خدمات عمومی و ثروت، منابع و سلامت از عدالت قضایی نیز در سطح بالاتری قرار دارد

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: آمادگی داریم کارگروهی تشکیل دهیم تا مسائل مرتبط شهرداری در این کارگروه با حضور مسئولان مرتبط دو مجموعه رسیدگی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.