اقامه نماز عید سعید فطر در استان همدان

مومنان روزه دار همدانی امروز نماز عید سعید فطر را پس از یک ماه بندگی به درگاه خداوند اقامه کردند.

مقارن با اول ماه شوال، نماز باشکوه عید سعید فطر در حسینه امام خمینی شهرهمدان به امامت آیت‌الله شعبانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان اقامه شد.

همزمان نیز در تمامی شهرستان های استان نماز عید در مصلی ها ومساجد برگزار شد.

 آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز سه شنبه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر  گفت: احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی با پرهیز از حاشیه سازی و دعوا‌های سیاسی، دولتمردان را برای رفع مشکلات اقتصادی یاری دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت:  جریان‌های سیاسی در وضعیت کنونی باید از حاشیه سازی و هجمه رسانه‌ای و ایجاد اختلافات سیاسی بپرهیزند.

اوگفت: امروز دولت در میدان مشکلات اقتصادی در حال تلاش و کوشش برای رفع مشکلات است و در این وضعیت باید اصلاح طلبان، اصوالگراها، جریان‌های مستقل و دیگر تشکل‌های سیاسی دولت را کمک کنند.

آیت الله شعبانی گفت: مردم هم اینک با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند بنابراین امروز وقت حاشیه سازی و هجمه‌های رسانه‌ای نیست و در صورت کمک نکردن به دولت دست کم از مانع تراشی خودداری کنید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: همه جریان‌های سیاسی در زمان انتخابات حرف از مردم می‌زنند؛ هم اینک که مردم با مشکلاتی مواجه اند باید این جریان‌ها در راستای منافع مردم، متحد و منسجم دست در دست هم بدهند.

او گفت: وحدت جریان‌های سیاسی، پرهیز آن‌ها از حاشیه سازی و کمک کردن به دولت برای پیشبرد اهداف نظام در شرایط کنونی ضروری است.

آیت الله شعبانی خواستار کمک همه افراد به دولت که هم اینک در عرصه و خط مقدم مبارزه با مشکلات اقتصادی است شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: آن‌هایی که قصد یاری دولت را ندارند او را مشغول حاشیه‌های بی فایده نکنند.

او با تاکید بر اینکه دولت نباید توجهی به حاشیه سازی‌ها داشته باشد  گفت: کمک به دولت و پرهیز از مانع تراشی به معنای خودداری از نقد منصفانه نیست چرا که نقد منصفانه دولت به معنای کمک به پیشبرد اهداف دولت است.

آیت الله شعبانی گفت:   یکی از سفارش‌ها و توصیه‌های امیر المومنین علی (ع) به جامعه اسلامی کمک به همدیگر در کار‌های نیک، تقوا، حرکت به سمت خدا و سوق داده جامعه به سمت مودت، رحمت و مهرورزی به یکدیگر است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و در راستای رحم و مودت مورد تاکید امیرالمومنین (ع) کاسبان و فروشندگان از گرانفروشی و احتکار کالا پرهیز کنند.

اوگفت: امروز جامعه با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه است که علاوه بر تلاش دولتمردان برای رفع این مشکلات، مردم نیز تکالیفی بر عهده دارند و نباید ضعف نظارت‌ها سبب گناه، احتکار، گرانفروشی و ربا خواری شود.

آیت الله شعبانی گقت: همه افراد در هر رسته، شغلی و مسئولیتی باید به مردم رحم کنند و با پرهیز از بداخلاقی و تکریم ارباب رجوع، فضای جامعه را به سمت ترحم، عطوفت و مهر ورزی نسبت به همدیگر سوق دهند.

امام جمعه همدان درباره فضای مجازی نیز خواستار توجه و مراقبت خانواده‌ها به جوانان و نوجوانان شد و گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا حضور جوانان و نوجوانان در فضای مجازی افزایش یافت بنابراین انتظار می‌رود این فضا مدیریت و قانونمند شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: هر چند قانونمند شدن فضای مجازی تاکنون اتفاق نیفتاده، اما خانواده‌ها نسبت به نظارت و کنترل فرزندان در استفاده از فضای مجازی باید دقت نظر بیشتری داشته باشند.

۸۲۵ صندوق و پایگاه شامل فطریه عام، کفاره و سادات در اطراف اماکن، معابر اصلی و مرکزی استان برای جمع آوری فطریه پیش بینی شد.

این پایگاه ها در مناطق مختلف شهری و روستایی و امکان مختلف از جمله محل اقامه نماز عید فطر، میادین اصلی شهر، دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری، مساجد و اماکن متبرکه شهری و روستایی استان همدان مستقر و آماده دریافت زکات فطریه روزه‌داران است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.