نماینده ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد آمریکا به فشار‌های خود برای انتقال تروریست‌های داعش از سوریه به این کشور ادامه می‌دهد.

محمد صهیود، نماینده ائتلاف دولت قانون فاش کرد که فشار‌های آمریکا بر عراق با هدف انتقال سرکردگان و عناصر گروهک تروریستی داعش از سوریه به عراق ادامه دارد.

صهیود در مصاحبه با سایت المعلومه، گفت: «ما از انتقال سرکردگان و عناصر خطرناک ترویست‌های داعش از زندان‌های سوریه به عراق هراس داریم. به خصوص اینکه این کار در نتیجه اصرار و فشار آمریکا بر دولت عراق در حال صورت گرفتن است.»

این مقام عراقی در ادامه نسبت به استفاده از این زندانیان به عنوان اهرم فشاری به دولت یا برخی احزاب سیاسی عراق، پس از ورود تروریست‌ها به این کشور ابراز نگرانی و اعلام کرد که ورود قاچاقی این زندانیان و انتقال آن‌ها به زندان‌های عراق، خطرات بزرگی را به همراه خواهد داشت.

صهیود در انتها تاکید کرد که روند انتقال زندانیان از زندان‌های الحسکه به عراق پس از موجی از اعتراضات از طرف احزاب سیاسی به دلیل خطراتی که برای امنیت عراق به ویژه در دوران دولت موقت مصطفی الکاظمی خواهد داشت، عملا متوقف شده است. این پرونده بسیار مهم است و باید بدون هیچ فشاری و دخالت کشور‌های خارجی که قصد داشته باشد عراق را به زندان بزرگی برای عناصر داعش تبدیل کند، توسط دولت این کشور بررسی شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار