دامداران آذربایجان غربی از اسفند پارسال نهاده دامی دریافت نکرده‌اند

مدیرعامل اتحادیه دامداران آذربایجان غربی گفت: دامداران این استان از اسفند سال گذشته تاکنون هیچ نهاده دامی یارانه داری دریافت نکرده و نهاده مورد نیاز خود را از بازار آزاد تامین کرده‌اند.

محمود معروفی با اشاره به گرانی و تورم موجود در بازار گفت: تامین نهاده‌هایی همچون جو، کنجاله سویا و ذرت از بازار آزاد با نرخ بالاست، ولی نرخ شیر همان نرخ ثابت گذشته است که همین باعث متضرر شدن دامداران شده است.

معروفی با اشاره به تخصیص ۲۰ درصد نهاده دامی به کشاورزان گفت: از سویی این میزان بسیار اندک بوده و جوابگوی نیاز‌های دامدار نیست و از سوی دیگر بسیاری از افرادی که این نهاده‌ها را دریافت میکنند دامدار به معنی واقعی نیستند و روند توزیع نهاده‌های دامی برای ما شفاف نیست.

مدیر عامل اتحادیه دامداران آذربایجان غربی گفت: تا وقتی که دولت به موضوع توزیع نهاده از طریق سامانه بازرگاه وار نشده بود هیچ مشکلی در تهیه و توزیع نهاده نداشتیم، ولی بعد از فعال شدن سامانه بازرگاه و ورود دولت جهت نظارت بر توزیع بی نظمی‌های بسیاری در این بخش به چشم می‌خورد.

معروفی با بیان اینکه دامداران بعد از مشخص شدن سهیمه خوشان ملزم به تهیه و حمل نهاده از بنادر به استان هستند، گفت: شرکت‌هایی که موظف به ارائه نهاده هستند بعد از دریافت بهای نهاده نسبت به تحویل به موقع اقدام نمی‌کنند و گاهی حتی ۲ هفته تا ۳ ماه تحویل نهاده زمان بر است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران آذربایجان غربی گفت: باید تکلیف دامداران با عرضه نهاده با ارز ترجیحی مشخص شود تا دچار بلاتکلیفی نباشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.