در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۴۸ ایرانی از جمله مبتلایان به بیماری سرخک در کشور هستند

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: ۱۳۲ مورد قطعی ابتلا به بیماری سرخک در کشور از دی پارسال شناسایی شده اند.

 

محسن زهرایی گفت: از ابتدای دی سال گذشته تا کنون ۱۳۲ مورد قطعی مبتلا به بیماری سرخک در کشور شناسایی شده اند که این تعداد از ۴۵٠٠ مورد مشکوک به این عارضه با علامت هایی مانند تب و وجود دانه های قرمز رنگ بر روی پوست بدن بودند.

به گفته وی مراکز بهداشتی در سراسر کشور اقدام به بررسی و شناسایی بیماری سرخک کرده اند. از میان ۱۳۲ مورد قطعی مبتلا به بیماری سرخک، ۴۸ نفر ایرانی، ۸٠ نفر از اتباع افغانستانی و چهار مورد مربوط به اتباع پاکستانی هستند.

او گفت: استان های مختلف درگیر با بیماری سرخک هستند؛ اما به طور کلی بیشترین موارد ابتلا به عارضه سرخک مربوط به استان های سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، اصفهان و بوشهر است.

به گفته وی واکسیناسیون سرخک اتباع خارجی در حال انجام است.

او گفت: اگر افراد واکسن سرخک را تزریق کرده باشند، جای نگرانی نیست و نیازی به مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی ندارند. اقدامات لازم تا زمان کنترل مناسب بیماری سرخک در کشور انجام خواهند شد.


بیشتر بخوانید

برچسب ها: واکسن ، سرخک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
از برکت حضور افغانی ها هس که سرخک تو آیران زیاد شده حالا هی این افغانی ها رو به ایران راه بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ورود میلیونها افغانی به کشور بدون اینکه معاینه شده باشند یا واکسن دریافت کنند باعث شیوع صدها بیماری در کشور خواهد شد !!!؟؟؟
آخرین اخبار