ایمانیه:

سند آمایش استان فارس اصلاح شود

استاندار فارس گفت: آمایش فرهنگی و ورزشی نیز باید به ظرفیت‌های طرح آمایش استان فارس افزوده شود.

شورای برنامه ریزی و توسعه فارس با دستور کار سند آمایش این استان برگزار و در این جلسه، کم و کاستی‌های این سند بالادستی را با هدف اصلاح ظرف سه ماه آینده بررسی شد.

استاندار فارس در جلسه این شورا گفت: آمایش فرهنگی و ورزشی نیز باید به ظرفیت‌های طرح آمایش استان فارس افزوده شود.

محمدهادی ایمانیه گفت: این استان در سند آمایش به ۶ بخش تقسیم شده و این بررسی توسط مدیران مربوطه استان صورت گیرد که اگر منع قانونی وجود ندارد فارس در سند آمایش به ۱۴ منطقه براساس حوزه‌های انتخابیه چهارده گانه تقسیم شود تا تمامی ظرفیت‌های متنوع این استان در این سند مهم بالادستی لحاظ شود.

او گفت: از همفکری نخبگان، ائمه جمعه، نمایندگان مردم شهرستان‌های فارس در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران و مدیران این استان در احصاء ظرفیت‌های شهرستان‌های این استان استفاده و براین اساس ظرف سه ماه آینده سند آمایش فارس نهایی و با هدف اصلاح به شورای عالی آمایش ارسال شود و بعد از ابلاغ نیز این سند بعنوان محور توسعه استان مدنظر همگان قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس هم در این جلسه با بیان اینکه سند آمایش این استان بعنوان سندی بالادستی باید مورد توجه قرار داشته باشد، گفت: هر طرح و برنامه ناهمخوان با این سند نباید اجرایی شود.

احمدعلی افکاری گفت: براساس تقسیم بندی انجام شده استان فارس در سند آمایش به ۶ بخش تقسیم شده است.

او گفت: از سال ۹۲ کار مطالعاتی سند آمایش آغاز و تا سال ۹۶ ادامه داشت و فارس جزء اولین استان‌های کشور است که سند آمایش آن تهیه شده و اکنون نیز مقرر شده که این سند اصلاح شود که توسعه شهرستان‌های فارس با نگاه به طرح آمایش دنبال می‌شود.

در این جلسه، اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس با هدف تامین زمین مورد نیاز طرح ملی مسکن با الحاق ۳۲ هکتار به شهر استهبان، ۲۶۵ هکتار به شهر فسا و ۸۰ هکتار از اراضی محدوده صدرا به این شهر جدید موافقت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار